Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kokimo
#483225
Een kleine korte vraag: Kan ik Sybe van 4 maanden met zijn melkgebitje (gaat eerdaags wisselen!) lamsribben geven?

Ik heb hem tot nu toe kwartel, kippevleugels, eendekarkas en konijn gegeven en dat gaat allen goed, maar zijn de ribbetjes niet harder qua bot? ???
Door Lizzy
#483239
Als hij goed kluift: ja hoor, zeker! Ik raad je alleen af om 1 enkele rib te geven. Dus geef liever een soort sparerib van lamsribben.
Door Kokimo
#483248
ok! Bij de volgende boodschappentoer neem ik ze mee! Maar de ribben hier zijn vaak als enkel gesneden en een 10 cm lang, ik denk niet dat Sybe deze als een geheel kan doorslikken... of is dit toch riskant dan?
Door Lizzy
#483253
Kokimo schreef: ok! Bij de volgende boodschappentoer neem ik ze mee! Maar de ribben hier zijn vaak als enkel gesneden en een 10 cm lang, ik denk niet dat Sybe deze als een geheel kan doorslikken... of is dit toch riskant dan?
Mijn pup was een week of 12 en slikte 1 hele rib in 1 keer in. De rib was ruim 20 cm lang en mijn hondje was maximaal 40 cm lang. Wij hadden ook nooit gedacht dat het 'zou passen'. En ja, wij hielden die ene rib ook vast. Ik kan je zeggen: dit wil je niet meemaken. Echt niet. Ook al is het hier goed afgelopen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 03 feb 2006, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Madera
#483274
Lizzy schreef: Mijn pup was een week of 12 en slikte 1 hele rib in 1 keer in. De rib was ruim 20 cm lang en mijn hondje was maximaal 40 cm lang. Wij hadden ook nooit gedacht dat het 'zou passen'. En ja, wij hielden die ene rib ook vast. Ik kan je zeggen: dit wil je niet meemaken. Echt niet. Ook al is het hier goed afgelopen.
owke dat wist ik dus niet
Door Kokimo
#483287
NACHTMERRIE!!! :o nee, dat maak ik liever ook niet mee, je hart zal in je keel hebben gezeten!!!!

Op zoek naar de sparerib versie dan maar!!!
Door evds
#483404
Lizzy schreef: Hier kunnen jullie meer lezen: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 6;start=30

Dit is de foto van de bewuste rib die Linga in 1 keer heeft ingeslikt toentertijd (en weer eigenhandig heeft uitgespuugd):

Afbeelding
Jemig, dat is echt schrikken zeg. Gelukkig dat ze zo verstandig was om het weer terug te speugen!

Mijn jonge dwan heeft als kleine pup (8 -10 weken) ook een hele kippevleugel ingeslikt. Piepen piepen en kokhalsen. Ik schork ontzetten! Gelukkig niets aan de hand maar toen ben ik de vleugels toch maar een beetje gaan "voorkauwen" ;D ;D ;D ;D
Door roefus
#483489
Volgens mij moet je ook goed vragen of het daadwerkelijk 'lamsribben' zijn.
Ik heb zelf de ervaring dat ze het 'lamsribben' noemen, maar dan is het zóóó knoerhard...dat het best wel van een groot schaap moet zijn geweest.
Maar dat merk je dan vlug genoeg, want dat 'kauwt' niet heel makkelijk 'weg'.
Door noesje
#485443
Wat kost zo een treetje sparribs-lamsribben????

is het de bedoeling dat de hond die botten helemaal stukkauwt en opeet??? mijn hond stopt bij het bot...hij laat het bot liggen alsof hij niet weet wat hij daar nog mee aanmoet... ;)

ik denk dat ik ervoor naar de islamitische slagerij ga, ik zou graag willen weten, waar jullie dat vandaan halen..

groetjes van Noes....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door