Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#481633
sjonnie eet nog steeds niet zo denderend.
gister heeft ie niets gegeten, en vanochtend trok ie zijn neus weer op voor de carnibest.
maar hij heeft al drie keer wat gal gespuugd, waarschijnlijk van de lege maag???
wel zit ie buiten in de tuin op vogeltjes te loeren, want die lust meneer wel, misschien dat ik toch eens ergens eendagskuikentjes moet gaan halen???
ik kan niet zeggen dat ie magerder is geworden, of er ziek uit ziet, maar hij eet zo vreselijk weinig de laatste tijd.
Ik heb hem vanmiddag verwend met een zalmmoot en daar heb ik een antiwormpasta onder gemengd, meneer vrat op een klein stukje na, alles in een keer op ::)
Is mijn kat verwend, kieskeurig, of zit ie niet lekker in zijn vel??????????????
Ik laat hem nu 2 dagen niet buiten, zodat ie op de kattenbak moet en ik kan zien of er inderdaad wormpjes in de ontlasting zitten.
Ik kijk het nog maar even aan....................

rare kat
>:(
Laatst gewijzigd door jeanne op do 02 feb 2006, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#481923
WAty vindt jij niet veel eten, het is natuurlijk ook zo dat hij minder hard groeit als toen hij nog volop in de groei zat en dus minder voer nodig heeft.
Door Borke
#481945
Een paar keer spugen kan ook duiden op een haarbal.
Hoe levenslustig is hij, is hij slomer dan anders?
Als het een goede jager is en hij zijn buit opeet, dan kan het ook zijn dat hij succesvolle jachten heeft gehad en dan de CB laat staan.
Kijk eens wat hij weegt, voel je zijn ribben en ruggegraat?
Meten is weten ;D
Gebruikersavatar
Door Hitam
#482151
Sommige katten vinden de CB ineens niet meer lekker. Niet alleen met CB maar met alle merken.
Kan het dat niet zijn?
Door jeanne
#482247
Hitam schreef: Sommige katten vinden de CB ineens niet meer lekker. Niet alleen met CB maar met alle merken.
Kan het dat niet zijn?
ik denk inderdaad dat het dat is.
hij eet dus wel een zalmmoot, stukjes pens, stukjes rundvlees, stukje cervelaat van de kids, penssnoepjes, maar de kippevleugeltjes liet ie gisteravond weer liggen (nog vol van de zalm denk ik) Ook is ie dol op tafelrestjes en als we niet opletten likt die de vuile vaat schoon.
Ik ga dus maar eierschalen sparen, want hij krijgt nu dus helemaal geen bot binnen :-\
Hij is niet magerder, verhaart niet, ziet er goed uit, en gedraagt zich zoals anders.
Ik zal nog 1 poging wagen om eens die versvariant van Prins te halen, en dan geef ik het op >:(
(brokjes en blikvoer komen hier dus echt niet in huis!!)

katten? rare beesten zijn het!
Laatst gewijzigd door jeanne op do 02 feb 2006, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
#482251
Waarom probeer je niet eens een beetje van het voer van de honden?
Mijn katten lusten dat ook erg graag! ;)
Door jeanne
#482253
ine schreef: Waarom probeer je niet eens een beetje van het voer van de honden?
Mijn katten lusten dat ook erg graag! ;)
hij eet al met de honden mee, altijd al gedaan.
maar meneer is erg kieskeurig aan het worden >:(
Door jeanne
#482688
nou, meneer heeft daarstraks de kippenvleugeltjes van gisteravond opgegeten ::)
hij is ook al twee dagen niet buiten geweest, dus waarschijnlijk krijgt ie nu honger omdat ie geen vogeltjes oid kan vangen???

ik heb nooit willen geloven dat katten zulke merkwaardige en eigenwijze beesten waren, een basset is er niets bij vergeleken :P
Gebruikersavatar
Door Hitam
#482814
jeanne schreef: ik heb nooit willen geloven dat katten zulke merkwaardige en eigenwijze beesten waren, een basset is er niets bij vergeleken :P
Ben ik het helemaal met je eens. Draken zijn het.
Denk je net dat je het voor elkaar hebt en dan blieven ze het niet meer.
Door Robian
#482837
Je verhaal klinkt mij zo bekent in de oren.
Roger heeft ook zo'n periode gehad toen hij een maand of 10 was.

Lustte geen kvv meer, barf was bah en liep bij elke maaltijd met opgeheven staart en verontwaardigde blik weg.
Ik was op een gegeven moment wanhopig en zelfs zover dat ik zoiets had van "stik.. en nu koop ik zakjes wiskas" Nou, die moest meneer ook niet. :-X

Ik ben toen vanaf Almelo helemaal naar Hoogvliet gereden om Bibi te halen want dat vond hij in 1 keer lekker. En dat is een pokke eind rijden zeg.

Na een maand was de Bibi ook weer uit de gratie ::)

Hij heeft me echt tot de wanhoop gedreven met zijn eetgedrag. Op een gegeven moment was ik zover dat je zoiets krijgt van "bekijk het maar, je krijgt dit en wil je het niet dan zet ik het in de koelkast en dan krijg je het vanavond weer"

Dat heeft bij Roger wonderen verricht moet ik zeggen ;)
Want hij eet alles weer netjes op.
Door jeanne
#482848
Robian schreef: Je verhaal klinkt mij zo bekent in de oren.
Roger heeft ook zo'n periode gehad toen hij een maand of 10 was.

Lustte geen kvv meer, barf was bah en liep bij elke maaltijd met opgeheven staart en verontwaardigde blik weg.
Ik was op een gegeven moment wanhopig en zelfs zover dat ik zoiets had van "stik.. en nu koop ik zakjes wiskas" Nou, die moest meneer ook niet. :-X

Ik ben toen vanaf Almelo helemaal naar Hoogvliet gereden om Bibi te halen want dat vond hij in 1 keer lekker. En dat is een pokke eind rijden zeg.

Na een maand was de Bibi ook weer uit de gratie ::)

Hij heeft me echt tot de wanhoop gedreven met zijn eetgedrag. Op een gegeven moment was ik zover dat je zoiets krijgt van "bekijk het maar, je krijgt dit en wil je het niet dan zet ik het in de koelkast en dan krijg je het vanavond weer"

Dat heeft bij Roger wonderen verricht moet ik zeggen ;)
Want hij eet alles weer netjes op.
goh, zou het de kattenpubertijd zijn?
sjonnie is ook 10 maanden ::)
Door jeanne
#482849
Hitam schreef: Ben ik het helemaal met je eens. Draken zijn het.
Denk je net dat je het voor elkaar hebt en dan blieven ze het niet meer.
erg he?
je kunt beter twee bassets om je heen hebben, dan een zo'n sjonnie ;D

maar hij is wel lief hoor :-*
Door zurca
#482869
Noa heeft mij hier ook tot wanhoop gedreven...Ik zat zelf balletjes van de cb te draaien in de hoop dat ze het zo zou eten ::) En ik heb me wel meer voor de gek laten houden. op een gegeven moment had ik dus ook zoiets van "je bekijkt" het maar en ben haar alleen maar nutrobrokken gaan voeren. Ze at en at en at, heerlijke die brokken...tot ze op een gegeven moment de cb van de andere begon te jatten. Vanaf toen eet ze weer gewoon haar cb ;) Met uitzondering toen ze zo ziek was, toen heeft ze ook weer een paar weken Nutro gegeten...Barf daar beginnen ze hier helemaal niet aan, terwijl Tobias en Noa vanaf het begin kippennekje en vleugeltjes kregen..Al dat gekauw is ze dus gewoon te veel moeite en ze halen er echt hun neus voor op ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door