Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Truus
#482783
** Vaccinatie betekent ook een belasting van de weerstand van een dier. We zien bijvoorbeeld, dat na een vaccinatie een homeopathische behandeling minder goed werkt. **

Dit stond in een nieuwsbrief van Atjo Westerhuis.

Voor diegene die enten is dit misschien wel belangrijk.

Is het dan wel verstandig om homeopatische middelen aan te raden?
Heeft iemand ook ervaring met deze situatie en wat deed de werking van het homeopatisch middel in combinatie met enten?
Door geer
#482805
Volgens mij slaan homeopathische middelen zowieso beter aan in een 'gezond' lichaam...vandaar ook dat bij een grondige aanpak vaak wordt aangeraden om eerst te ontgiften, of in dit geval de vaccinatie te ontstoren. Zodat je een schone start kunt maken...

Kan me zo voorstellen dat als het lichaam bezig is de belastende resten enting eruit te werken, het minder goed aan het werk gezet kan worden om ook andere dingen aan te pakken...sec. gezien lijkt de reactie van het lichaam op homeopathie nou eenmaal een beetje op de reactie van een enting; je dient een ( in het geval van homp. extreme) verdunning toe van hetgeen het lichaam ziek maakt om het lichaam aan de gang te zetten tegen zich daartegen te verweren.

Dus vandaar denk ik...
Door Truus
#482839
Ja Geer, eigenlijk is het heel logisch he.Het is weer goed om te weten al ent ik mijn honden niet meer. ;)

Nog meer redenen....

De laatste jaren worden we ons steeds meer bewust van de andere mogelijke effecten op het immuunsysteem. Behalve vermindering van de weerstand menen we ook in een klein aantal gevallen chronische storingen van de luchtwegen of het maag darmkanaal te zien. We denken dat kwaadaardige tumoren of bepaalde bloedziekten in een klein aantal gevallen manifest worden door een vaccinatie. Er wordt ook gedacht, dat bepaalde degeneratieve ziekten veroorzaakt zouden kunnen worden door vaccinaties.
We gaan er vanuit, dat het nog maar om uitzonderingen gaat, maar we sluiten niet uit, dat er nog veel reacties op vaccinaties “stiekem” verlopen. We zien ze eenvoudigweg niet, of we brengen ze niet in verband met de vaccinaties.
Ook bij deze ziekten veroorzaakt door vaccinaties (vaccinoses) zijn de reguliere maar ook de homeopathie (en isopathie) lang niet altijd succesvol!
Door Lizzy
#482994
geer schreef: Volgens mij slaan homeopathische middelen zowieso beter aan in een 'gezond' lichaam
Nee hoor, hier ben ik het niet mee eens (tenzij ik je verkeerd begrijp). Homeopathische middelen zetten het zieke lijf aan zichzelf te genezen. Dat is het kenmerk van een homeopathisch middel. Een gezond lichaam hoeft niet genezen te worden en daar hoeft een homeopathisch middel zijn werk niet te doen en zal het z'n werk ook niet doen.

Bij homeopathische middelen wordt het gelijke met het gelijkende genezen. Als iemand een ziektebeeld vertoont dat overeenstemt met een bepaald geneesmiddel, dan kan volgens de similia-regel dat geneesmiddel de ziekte genezen.

Voor een gezond lichaam is er geen enkel toepasbaar homeopathisch geneesmiddel ;).

Wanneer je net gevaccineerd bent (of de hond), dan is het lichaam heel druk bezig met het aanmaken van antistoffen tegen dat vaccin. Wanneer je nu ook een homeopathisch middel inneemt om een andere ziekte te genezen, dan verlang je dus van je lichaam dat het twee dingen tegelijkertijd gaat zitten doen. Het moet aan de ene kant antistoffen aan maken tegen de ziekte dat is ingespoten en aan de andere kant het lichaam van iets anders genezen (waar je het hom. middel tegen in neemt). Je kunt het ook helemaal anders zien. Een niet-gezond lichaam moet je niet vaccineren. Want een niet-gezond lichaam is bezig met andere dingen te doen. Wanneer je nu wel ent, dan heb je twee kansen: het lichaam gaat toch antistoffen produceren tegen de ziekte waartegen het is ingeent. Met als gevolg dat je nog wel eens nog zieker kan worden van de ziekte die je al had (want de focus verschuift als het ware van de ziekte naar het aanmaken van antistoffen). Het kan ook zijn dat het lichaam te ziek is om antistoffen te produceren. En dan heeft de enting dus niet 'gepakt'. Dus eerlijk gezegd ben ik het niet helemaal eens met Atjo. Als er reden is om een ziek lichaam te behandelen met homeopatische middelen, dan had het mens/dier nooit gevaccineerd mogen worden. Als het lichaam ziek wordt NA de vaccinatie, dan zou de link wel eens met het vaccin gelegd kunnen worden. En dan zijn er altijd nog zeer goede homeopathische middelen die het zieke lichaam helpen zichzelf te genezen. Heb ik het nog niet eens gehad over de echte bijwerkingen van de entingen....
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 03 feb 2006, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#483624
Lizzy schreef: Nee hoor, hier ben ik het niet mee eens (tenzij ik je verkeerd begrijp). Homeopathische middelen zetten het zieke lijf aan zichzelf te genezen. Dat is het kenmerk van een homeopathisch middel. Een gezond lichaam hoeft niet genezen te worden en daar hoeft een homeopathisch middel zijn werk niet te doen en zal het z'n werk ook niet doen.

Bij homeopathische middelen wordt het gelijke met het gelijkende genezen. Als iemand een ziektebeeld vertoont dat overeenstemt met een bepaald geneesmiddel, dan kan volgens de similia-regel dat geneesmiddel de ziekte genezen.

Voor een gezond lichaam is er geen enkel toepasbaar homeopathisch geneesmiddel ;).

Wanneer je net gevaccineerd bent (of de hond), dan is het lichaam heel druk bezig met het aanmaken van antistoffen tegen dat vaccin. Wanneer je nu ook een homeopathisch middel inneemt om een andere ziekte te genezen, dan verlang je dus van je lichaam dat het twee dingen tegelijkertijd gaat zitten doen. Het moet aan de ene kant antistoffen aan maken tegen de ziekte dat is ingespoten en aan de andere kant het lichaam van iets anders genezen (waar je het hom. middel tegen in neemt). Je kunt het ook helemaal anders zien. Een niet-gezond lichaam moet je niet vaccineren. Want een niet-gezond lichaam is bezig met andere dingen te doen. Wanneer je nu wel ent, dan heb je twee kansen: het lichaam gaat toch antistoffen produceren tegen de ziekte waartegen het is ingeent. Met als gevolg dat je nog wel eens nog zieker kan worden van de ziekte die je al had (want de focus verschuift als het ware van de ziekte naar het aanmaken van antistoffen). Het kan ook zijn dat het lichaam te ziek is om antistoffen te produceren. En dan heeft de enting dus niet 'gepakt'. Dus eerlijk gezegd ben ik het niet helemaal eens met Atjo. Als er reden is om een ziek lichaam te behandelen met homeopatische middelen, dan had het mens/dier nooit gevaccineerd mogen worden. Als het lichaam ziek wordt NA de vaccinatie, dan zou de link wel eens met het vaccin gelegd kunnen worden. En dan zijn er altijd nog zeer goede homeopathische middelen die het zieke lichaam helpen zichzelf te genezen. Heb ik het nog niet eens gehad over de echte bijwerkingen van de entingen....
You are absolutely right Lizzy... ik druk me denk ik verkeerd uit. Met een 'gezond' lichaam bedoel ik geen gezond lichaam in de zin van 'gezond', maar wel in de zin van 'vrij van schadelijke stoffen bijv. ten gevolg van de AB kuur'.
Door Lizzy
#483726
You are absolutely right Lizzy... ik druk me denk ik verkeerd uit. Met een 'gezond' lichaam bedoel ik geen gezond lichaam in de zin van 'gezond', maar wel in de zin van 'vrij van schadelijke stoffen bijv. ten gevolg van de AB kuur'
Ohhwwww, bedoel je zo! OK, in dat geval ben ik het helemaal met jou eens!
Door chrisje
#498747
en wat als een hond een week voordien een antibiotica kuur heeft gehad en je een week nadien start met een homeopatisch middel voor iets helemaal anders.
even ter verduidelijking:
- hond heeft tand moeten laten verwijderen en heeft een weekje antibiotica gekregen (ik wist niet beter).
- de antibioticakuur is gestopt op donderdag en de donderdag erop is gestart met een homeopatisch middel voor epilepsie.

Was dit verstandig?
Door Truus
#502602
chrisje schreef: en wat als een hond een week voordien een antibiotica kuur heeft gehad en je een week nadien start met een homeopatisch middel voor iets helemaal anders.
even ter verduidelijking:
- hond heeft tand moeten laten verwijderen en heeft een weekje antibiotica gekregen (ik wist niet beter).
- de antibioticakuur is gestopt op donderdag en de donderdag erop is gestart met een homeopatisch middel voor epilepsie.

Was dit verstandig?
Ik ben van mening dat dit zeker van invloed kan zijn. Evenals andere geneesmiddelen, voeding,vaccinaties enz.
Bij ernstige klachten zou ik daarom een homeopatische dierenarts raadplegen. De werking hangt van zoveel factoren af.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door