Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elf
#482395
Heb net de rekenhulp van De Dude ingevuld en als ik Doodles' zn gewicht invul (24 kg) en 2,5% aanhoud dan kom ik op 600 gram per dag uit.

Ik voer Doodles 2x per dag. Enerqique krijgt hij 400 gram per dag. Als ik Doodles 's ochtends 200 gram Energique heb gegeven is het dan goed als ik hem 's avonds 300 gram samengestelde maaltijd geef (dus de helft van de 600)?

Ik weet ook niet of 2,5 % een goed percentage is. Doodles is nu ruim 10 maanden maar ik voer hem al langere tijd de volwassen hoeveelheid Energique omdat hij te dik werd. Nu voelt hij goed aan, niet te dik, niet te dun.

Elvira
Door 202spots
#482426
Elf schreef: Heb net de rekenhulp van De Dude ingevuld en als ik Doodles' zn gewicht invul (24 kg) en 2,5% aanhoud dan kom ik op 600 gram per dag uit.

Ik voer Doodles 2x per dag. Enerqique krijgt hij 400 gram per dag. Als ik Doodles 's ochtends 200 gram Energique heb gegeven is het dan goed als ik hem 's avonds 300 gram samengestelde maaltijd geef (dus de helft van de 600)?

Ik weet ook niet of 2,5 % een goed percentage is. Doodles is nu ruim 10 maanden maar ik voer hem al langere tijd de volwassen hoeveelheid Energique omdat hij te dik werd. Nu voelt hij goed aan, niet te dik, niet te dun.
Elvira
200 gr Energique + 300 gr.samengestelde maaltijd =500 gram...
dus je zit dan toch al lager dan de 600 gr?
en lager dan de 2,5% ??? Lijkt me aan de lage kant voor 'n groeiende pup....maar wanneer hij er op 500 gram goed en gezond uit ziet, dan heb je nog 'n beetje speling voor 'n tussendoortje.
Door Elf
#482444
202Spots schreef: 200 gr Energique + 300 gr.samengestelde maaltijd =500 gram...
dus je zit dan toch al lager dan de 600 gr?
en lager dan de 2,5% ???
Als ik 600 gram Energique aanhoud dan wordt hij snel te dik. Blijkbaar zet hij snel aan terwijl hij wel voldoende beweging krijgt. Moet wel zeggen dat hij in huis zeer rustig is.

Ik zal het gewoon een tijdje aankijken, als hij zo tussen de 300-400 gram 's avonds krijgt en hij blijft in zn vel zitten dan zal het wel goed zijn. Zo niet, dan pas ik de hoeveelheden aan.

Nb als het aan hem ligt dan eet hij kilo's per dag..... onverzadigbaar ;D
Laatst gewijzigd door Elf op do 02 feb 2006, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door