Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jon
#481792
Vanmiddag ging ik met Lhaki effe een stukje lopen. Ik zag dat zijn ontlasting erg hard was. Omdat ie gisteren weer een flink stuk kipkarkas heeft gekregen heb ik even goed gekeken. Ik vond het erg donker van kleur, maar binnenin (na wat geprutst met een stevig stokje) was het nagenoeg wit. Geen onverteerde delen. Nou ken ik vanuit m'n werk wel dat ontlasting met (oud) bloed erg donker kan zijn, bijna zwart zelfs. Als alles goed verteerd lijkt dan kan zo'n kipkarkas toch geen schade hebben aangericht???? K heb vanavond maar geen bot gegeven maar een beetje zorgen maak ik me wel......
Door geer
#481828
Volgens mij...maak je je druk om niets ;) Hier is de poep ook wel eens heel donker, als er verder niets aan de hand is, dan is hoeft dat echt geen bloed te zijn :)
Door Borke
#481836
Borke's poep is ook wel eens donker, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog nooit in geprakt heb, dus hoe het er dan van binnen uit ziet - geen idee ;)

Neem eens een ontdooit kipkarkas en probeer met je handen hoeveel je er gemakkelijk van kan buigen. Kijk dan naar het gebit van je hond en de kracht die hij daarmee kan maken.
Ik weet niet hoe ervaren je hond is met kippenbotjes, maar ik kan me niet indenken dat het een probleem zou zijn met een gezonde volwassen hond.
Als ik het me goed herinner dan voeren meerdere mensen met pups met melkgebit kipkarkassen aan pups?
Door herder_lover
#481843
AstridStraver schreef: Als ik het me goed herinner dan voeren meerdere mensen met pups met melkgebit kipkarkassen aan pups?
Saiko (nu bijna 14 weken) eet regelmatig een hele kip (wel in 4-en gesneden hoor) per dag. Is met vel, bot, vlees etc. Hij kraakt dat gemakkelijk... Ik heb ook eerlijk gezegd nog nooit in de poep van de honden geroerd hoor. Soms zie ik hele donkere poep, soms bijna witte... Meestal gewoon donker....
Door Borke
#481854
herder_lover schreef:Ik heb ook eerlijk gezegd nog nooit in de poep van de honden geroerd hoor. Soms zie ik hele donkere poep, soms bijna witte... Meestal gewoon donker....
Tjee Elaine, we kunnen een hele dimensie toevoegen aan onze BARF hobby, dagelijks poep uitprakken an analyseren ;D

Alle gekheid op een stokje - altijd goed om hier even te checken als je iets vreemds ziet bij je Barfende hond 8)
Door herder_lover
#481862
tsja, heb toch verder niets te doen ;D ;)

maar idd, je kan beter even de dingen checken dan ermee blijven zitten hoor! En in het begin kan je ook best wel angstig zijn....

later ook nog wel ;D
Door jon
#481865
Dank jullie wel, toch wat geruster. Ik was niet van plan vaker zo'n poep-analyse te doen hoor! ;D Maar het uitbreiden naar nieuwe botsoorten gaat ineens wel erg snel. Ik moet dat beest gewoon even de tijd gunnen om aan alles te wennen. Maar ik ben blij dat ik mijn -soms onnodige- ongerustheid hier kwijt kan. ;)
Door tieneke
#481871
Hier is de ontlasting meestal semi-hard ;D
Heel soms wel eens dun.
Wit tot korrelig komt hier gelukkig niet meer voor,
dat gebeurde wel toen ze nog 50/50 kvv en barf kregen.
En echt geen rare vraag hoor...ik kijk ook iedere dag hoe het eruit ziet,ik moet ze immers meteen weghalen voordat Tinus ze opeet :-X :-X
Door roefus
#481875
ik heb nog nooit zoveel 'poep gekeken' als de laatste twee maanden.
het voelt soms redelijk 'gestoord'.
maar het zal er wel bij horen ???
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#481881
tieneke schreef: Hier is de ontlasting meestal semi-hard ;D
Heel soms wel eens dun.
Wit tot korrelig komt hier gelukkig niet meer voor,
dat gebeurde wel toen ze nog 50/50 kvv en barf kregen.
En echt geen rare vraag hoor...ik kijk ook iedere dag hoe het eruit ziet,ik moet ze immers meteen weghalen voordat Tinus ze opeet :-X :-X

Kan je dat dan nog terug vinden in al die sneeuw ;D
Door tieneke
#481888
roefus schreef: ik heb nog nooit zoveel 'poep gekeken' als de laatste twee maanden.
het voelt soms redelijk 'gestoord'.
maar het zal er wel bij horen ???
Ja went er vast maar aan ;D
Door Borke
#481891
roefus schreef: ik heb nog nooit zoveel 'poep gekeken' als de laatste twee maanden.
het voelt soms redelijk 'gestoord'.
maar het zal er wel bij horen ???
Toch zijn voor mij mijn poep analyses (alleen visueel - zonder te prakken) een belangrijke leidraad in hoe ik voer. Is het zo hard dat hij het gillend uitpoept, dan is het dus te veel bot in een etmaal.
Tegenwoordig heb ik echter heel ruim bevleesde botten en recreatiebotten geef ik niet.

Maar het is dat Tieneke het zegt, dat was in de tijd dat hij en kvv en BARF kreeg, nu wel alleen maar barfen is de ontlasting veel gelijkmatiger 8)
Door tieneke
#481893
Unique schreef: Kan je dat dan nog terug vinden in al die sneeuw ;D
Ja natuurlijk ;D
Er vallen aardige gaten in de sneeuw(vooral van Tinus)en het is verder een kwestie van oplepelen :P :-X
Door Borke
#481894
tieneke schreef: Ja natuurlijk ;D
Er vallen aardige gaten in de sneeuw(vooral van Tinus)en het is verder een kwestie van oplepelen :P :-X
Zo'n heerlijke warme drol die in die ijskoude sneeuw valt, ik denk dat je niet bij CSI hoeft te werken om dat te vinden ;D
Door roefus
#481895
tieneke schreef: Ja went er vast maar aan ;D

Dacht het niet.
Dit was de 'beginperiode'.
Als alles nu verder goed verloopt, ga ik heus geen drollen meer bekijken. :P
Tenzij er iemand werkelijk ziek is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door