Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Fabienne
#481515
Beste bezoekers van dit forum,

Ik zou graag jullie medewerking willen vragen voor het invullen van een enquête. Op dit moment zit ik in mijn afstudeertraject en hiervoor schrijf ik een scriptie. Deze scriptie schrijf ik voor een hondenschool. Mijn scriptie houdt in dat ik een haalbaarheidsonderzoek houd naar een afgesloten hondenrecreatieterrein. Hiervoor heb ik jullie hulp nodig. Voor mijn onderzoek heb ik een enquête opgesteld, waaruit ik uiteindelijk kan gaan afleiden of het haalbaar is dit plan neer te zetten.
Wie zoek ik?

-   Hondenbezitters of toekomstige hondenbezitters
-   Het liefst in de regio Den Haag, maar elders is natuurlijk ook welkom, om een algemeen beeld te kunnen vormen.

Ik hoop dat jullie me hiermee willen helpen, zodat mijn onderzoek een succes wordt en ik af kan gaan studeren. En voor jullie zit er bij een positief resultaat natuurlijk ook een voordeel in. Aangezien jullie dan misschien gebruik kunnen gaan maken van dit recreatieterrein.

Willen jullie mij helpen? Stuur dan een mailtje naar: [email protected]
Of breng een bezoekje aan http://www.fabienneroeleveld.tk
Dan stuur ik jullie de enquête toe.

Alvast bedankt voor jullie hulp!!!

Groeten,
Fabiënne
Door Borke
#481712
Fabienne ik wil best meewerken, maar de link naar je site werkt niet.
Kijk er svp even naar, dan krijg je meer response!
Ik stuur je wel even een mailtje voor de enquete.
Door Audrina
#481716
AstridStraver schreef: Fabienne ik wil best meewerken, maar de link naar je site werkt niet.
Kijk er svp even naar, dan krijg je meer response!
Ik stuur je wel even een mailtje voor de enquete.
Bij mij werkt ie gewoon.
Ik heb de enquete net ook al ingevuld. ;)
Door Ine
#481726
AstridStraver schreef: Fabienne ik wil best meewerken, maar de link naar je site werkt niet.
Kijk er svp even naar, dan krijg je meer response!
Ik stuur je wel even een mailtje voor de enquete.
Vermoedelijk kun je geen tk sites openen.
Door Ster
#481729
Ik heb de enquete ingevuld, maar heb een probleem met de laatste vraag: 'hoe lang bent u bereid te reizen om uw hond los te laten lopen'. Ik ben bij tijd en wijlen bereid honderd kilometer te rijden naar de veluwe, maar als deze vraag specifiek betrekking heeft op een afgesloten hondenterrein, wat mij dus niet helemaal duidelijk is, dan is mijn antwoord niet, of hooguit loopafstand. Ik ben maar uitgegaan van het laatste.
Door bas rouge
#481776
Op het gevaar af niet al te vriendelijk te klinken; ik heb geen behoefte aan een afgesloten terrein omdat ik de verwachting heb dat juist de bazen die of zelf minder handig en adequaat met hun honden omgaan of gemakzuchtig zijn aangelegd ("ik hoef mijn hond niet te leren luisteren want hij kan daar toch niet weg") daar veel te vinden zullen zijn en/of de honden die minder handig zijn in de omgang met andere honden er zijn. Ik bedoel dan niet de agressieve maar ik denk wel de doldrieste "ik wil alleen maar spelen"-types.
Bovendien heb ik juist veel plezier in het op stap zijn met de honden, driemaal daags hetzelfde gebied is voor mij absoluut niet een prettig vooruitzicht.

Succes verder met je onderzoek!
Laatst gewijzigd door bas rouge op wo 01 feb 2006, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ster
#481831
bas rouge schreef: Op het gevaar af niet al te vriendelijk te klinken; ik heb geen behoefte aan een afgesloten terrein omdat ik de verwachting heb dat juist de bazen die of zelf minder handig en adequaat met hun honden omgaan of gemakzuchtig zijn aangelegd ("ik hoef mijn hond niet te leren luisteren want hij kan daar toch niet weg") daar veel te vinden zullen zijn en/of de honden die minder handig zijn in de omgang met andere honden er zijn. Ik bedoel dan niet de agressieve maar ik denk wel de doldrieste "ik wil alleen maar spelen"-types.
Bovendien heb ik juist veel plezier in het op stap zijn met de honden, driemaal daags hetzelfde gebied is voor mij absoluut niet een prettig vooruitzicht.

Succes verder met je onderzoek!
Helemaal mee eens. En daarbij had ik het futuristisch visioen dat er straks in de randstad alleen nog maar afgesloten terreinen zijn, waarvoor je dan natuurlijk moet betalen, en dat verder nergens meer een hond mag loslopen. Zo'n vaart zal t niet lopen, maar een ontwikkeling in die richting staat me niet echt aan.
Niets persoonlijks en natuurlijk veel succes met je onderzoek!
Door geer
#481841
Ik heb hem ingevuld, maar een ding is me niet helemaal duidelijk. Gaat het hier om een omheind terrein waar je zelf heenkan om je hond uit te laten, of gaat het hier om een omheinde dagopvang waar je je hond heen kunt brengen en weer op kunt halen?

Het eerste, daar heb ik geen behoefte aan. Mijn honden blijven bij mij in de buurt, dus geen behoefte aan een veilig veld. Wanneer het om een creche zou gaan, dan zou ik het prettig vinden, prettiger dan een uitlaatservice. Omdat ik anderen niet vertrouw dat ze mijn honden kunnen laten volgen. Dan heb ik liever een omheind veld waar ze lekker, onder begeleiding van een gediplomeerd figuur, kunnen spelen.

Maar dus geen omheind voetbalveld waar je met 100 andere bazen de hond uit gaat laten....
Door Borke
#481848
Het is maar net hoe groot zo'n afgesloten terrein is. Een paar honderd hectare lijkt mij wel aantrekkelijk hoor ;D

In een woonwijk vind ik een losoopuitlaatveld best aardig.
In Zoetermeer is er ook een in onze wijk, maar dat is 15 minuten lopen, dan pak ik liever de auto en rijd ik in 7 minuten naar het Balij Bos.

Ik ben een keer naar dat veld in onze wijk geweest, de maat is best aardig voor een pup en Borke was toen nog pup. De spijlen van het hek stonden zo ver uiteen dat hij er dwars doorheen liep. Het hek was zo laag dat een volwassen middenslag of grote hond er makkelijk overheen springt.
Echt iets bedacht door een ambtenaar die niets van honden af weet, behalve dat ze poepen...
Door herder_lover
#481857
AstridStraver schreef: In Zoetermeer is er ook een in onze wijk, maar dat is 15 minuten lopen, dan pak ik liever de auto en rijd ik in 7 minuten naar het Balij Bos.
Is dat vlakbij de oude watertoren? Ik ben daar met Dara als pup wel geweest, zij wilde nooit luisteren en terugkomen als ik riep. Dus kon ik haar in de balij of dobbeplas nooit loslaten. Ja kon wel, maar was ik haar kwijt....
Toen ben ik wel een aantal keer naar het hondenveldje geweest en haar losgelaten. Dan riep ik haar en als ze niet kwam, ik ging het hek uit. Nou na drie keer kwam ze wel hoor, en dan natuurlijk belonen. Daarna kon ik haar weer meenemen naar de Balij en Dobbe.
Dus ik had er wel wat aan, hoewel alleen als pup want nu zou ze natuurlijk zo over het hekje springen ;D
Door Borke
#481899
herder_lover schreef: Is dat vlakbij de oude watertoren? Ik ben daar met Dara als pup wel geweest, zij wilde nooit luisteren en terugkomen als ik riep. Dus kon ik haar in de balij of dobbeplas nooit loslaten. Ja kon wel, maar was ik haar kwijt....
Toen ben ik wel een aantal keer naar het hondenveldje geweest en haar losgelaten. Dan riep ik haar en als ze niet kwam, ik ging het hek uit. Nou na drie keer kwam ze wel hoor, en dan natuurlijk belonen. Daarna kon ik haar weer meenemen naar de Balij en Dobbe.
Dus ik had er wel wat aan, hoewel alleen als pup want nu zou ze natuurlijk zo over het hekje springen ;D
Jij gaat door voor de vriezer hoor - helemaal goed geraden ;D
Door herder_lover
#481905
tsssss alwéér een vriezer ::)

ik win er wat op BP..... ze komen alleen nooit aan hier, ben ik bang :'( ;D
Door Borke
#481907
herder_lover schreef: ik win er wat op BP..... ze komen alleen nooit aan hier, ben ik bang :'( ;D
Eh tja... als ik een keer in de buurt ben 8)
Door jeanne
#484458
bas rouge schreef: Op het gevaar af niet al te vriendelijk te klinken; ik heb geen behoefte aan een afgesloten terrein omdat ik de verwachting heb dat juist de bazen die of zelf minder handig en adequaat met hun honden omgaan of gemakzuchtig zijn aangelegd ("ik hoef mijn hond niet te leren luisteren want hij kan daar toch niet weg") daar veel te vinden zullen zijn en/of de honden die minder handig zijn in de omgang met andere honden er zijn. Ik bedoel dan niet de agressieve maar ik denk wel de doldrieste "ik wil alleen maar spelen"-types.
Bovendien heb ik juist veel plezier in het op stap zijn met de honden, driemaal daags hetzelfde gebied is voor mij absoluut niet een prettig vooruitzicht.

Succes verder met je onderzoek!
nou, er zijn ook honden die oost-indisch doof zijn als ze los lopen. helaas heb ik er eentje. Ik durf hem echt niet los te laten want hij hoort en ziet me niet meer staan :-\ Het is een schat van een beest, heel aanhankelijk, maar loslaten gaat helaas niet. Als we bij de bassetclub zijn, dan is daar een afgesloten speelveldje, en dat vind hij helemaal geweldig, hij rent en speelt en wij hoeven ons geen zorgen te maken dat hij wegloopt!
Onze andere basset luistert gelukkig ietsje beter en mag wel gewoon los in het bos of weilanden
Dus als er hier in de buurt zo'n veldje zou zijn, dan zou ik daar zeker vaker naar toe gaan :)
Laatst gewijzigd door jeanne op zo 05 feb 2006, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door