Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door karin2
#481339
Minouche mijn 7 jarige gesteriliseerde kattin heeft sinds een week of 2 (bijna) kale plekken op haar flanken en op haar billen . Ik heb haar al ontvlooiingsdruppels gegeven (kan zo snel niet op de naam komen )
omdat ik dacht dat het van de vlooien zou kunnen komen .ze heeft ze echetr nog steeds (die kale plekken ) iemand een idee waardoor dat nog zou kunnen komen ? ze wast zich nogal fanatiek (zenuwtic ? ze voelt zich hier anders erg rustig en gelukkig bij mijn vriend in huis (ze word zelfs aanhalig op haar oude dag en komt ons "kopjes" geven terwijl ze dat vroeger alleen bij onze hond deed ::)
ze eet blik en brokjes :-[ :-X de katten weigeren pertinent om ook maar iets van vers te eten >:(geen kipfilet ,geen tartaat geen duck niks nada :( iemand een idee wat het kan zijn of wat ik ertegen kan doen ? de andere kat haar pels is mooi en glanzend .
minouche haar kale plekken (er zit nog wel haar op maar heel kort ) zijn niet rood of korstjes erop .
Gebruikersavatar
Door sylvia
#481349
Ik denk dat je er even mee heen moet, ik denk dat ze hormonen pillen moet , veel gesteriliseerde katten hebben daar last van meestal is dat tijdelijk maar jammer genoeg wel altijd terugkerend.
Door karin2
#481354
kan dat ook 5 jaar na de sterilisatie nog ? de andere poes is ongeveer een jaar daarvoor gesteriliseerd en heeft nergens last van .
is dat een kuur met pilletjes die hormonen of is dat een spuit ?
Door karin2
#481356
karin2 schreef: kan dat ook 5 jaar na de sterilisatie nog ? de andere poes is ongeveer een jaar daarvoor gesteriliseerd en heeft nergens last van .
is dat een kuur met pilletjes die hormonen of is dat een spuit ?
[/quoteoeps ik zie het pilletjes dus :-\
word nog leuk om haar dat te geven en nu juist nu ze mij eindelijk vertrouwd :(
Door karin2
#481366
ik moet er wel bij vertellen dat dumpy voor haar sterilisatie tevéél hormonen had (de andere kat dus)
ze was wéken maanden aan een stuk door krols (en dat gejank :o >:( :-\) met slechts enkele dagen tussendoor een stop .dat kwam toen door teveel hormonen zei de DA .voor haar sterilisatie had ze verschillende nestjes gehad na haar sterilisatie geen enkel probleem meer gehad (en gelukkig ook geen kittens meer :p:p. ik kreeg er een fobie van :P
Gebruikersavatar
Door sylvia
#481374
Ik zou gewoon even naar je da gaan , vaak is het een hormonen kwestie en die is met een hormonenkuurtje vaak verholpen.
Door karin2
#481377
dan zal ik morgen eens bellen voor een afspraak en ineens ook de andere poes laten nakijken hebben al in 6 jaar geen DA gezien na hun sterilisatie de beide poezen :D ondanks hun ongezonde voeding :-\
koppige katten >:( als het aan mij lag hongerde ik ze een paar dagen uit >:(worden ze terug een beetje minder kieskeurig :P
thx voor het snelle antwoorden :-*
Laatst gewijzigd door karin2 op di 31 jan 2006, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door