Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door reno
#480966
We zijn met Reno nu een aantal maanden bezig met Carnibest. Hij doet het hier ontzettend goed op, alleen hij wordt magerder. Hij is van 25 kg naar 23 gegaan.
Dit vind ik niet goed, maar om heel eerlijk te zijn.....meer Carnibest per dag voeren wordt me gewoon te duur. Hij krijgt nu 500gr p.d.
We zitten de komende maanden met dubbele woonlasten, dus dat is gewoon niet op te brengen. Zouden we misschien nog wat erbij kunnen barfen, zodat hij wel genoeg voeding binnenkrijgt, maar dat het wat prijsgunstiger voor ons is?
We geven hem nu zo nu en dan al sinaasappel, groentemix en kippennekken. Dit verdraagt hij goed en vindt hij lekker.

Over een paar maanden verbetert onze finaciele situatie zich, waardoor we dan meer Carnibest kunnen voeren. Maar wie helpt ons aan tips voor deze maanden?
Door SHIVA
#480987
Wat lupa al zegt actief of wat meer kopvlees of wat dacht je van smuldier dat heb je al voor 0,45 eurocent voor 4oo gr en dat in combinatie met cb een prima oplossing
gr shiva
Door reno
#481022
Oke dat is een optie, niet bij stil gestaan.
Nog 2 vragen: Reno is allergisch, hoogstwaarschijnlijk voor granen. In aktief zitten ook geen granen toch? Gezien de tabel?
Wat kost aktief per kg?

Bedankt alvast! ;D
Door reno
#481084
Natuur, op aanraden van het verspreidingspunt. We moesten eerst dat proberen en als dat niet verbetering oplevert, dan moesten we een eliminatiedieet doen met eend. Hij doet het echt fantastisch op deze voeding, maar hij haalt er niet genoeg energie uit.
Door jeanne
#481098
volgens mij is de aktief net zo duur als de natuurversie ;)
Onze Sil heeft er ook een tijd op gestaan, maar kwam niet echt aan.
Nu ik meer en afwisseldender aan het barfen ben savonds, heeft ie eindelijk wat meer spek gekregen. (en Bes iets tèveel spek :-[ ;D)
Door tieneke
#481102
reno schreef: Natuur, op aanraden van het verspreidingspunt. We moesten eerst dat proberen en als dat niet verbetering oplevert, dan moesten we een eliminatiedieet doen met eend. Hij doet het echt fantastisch op deze voeding, maar hij haalt er niet genoeg energie uit.
Niets aan de hand dus als hij het op de natuur goed doet :D
Dus gewoon de aktief bestellen,zal je merken dat hij snel wat dikker wordt.
Door tieneke
#481103
jeanne schreef: volgens mij is de aktief net zo duur als de natuurversie ;)
Onze Sil heeft er ook een tijd op gestaan, maar kwam niet echt aan.
Ja is net zo duur ;)
Als hij niet echt aankomt zelf wat lekkere barfmaaltijden gaan samenstellen?
Lamsvlees,vette vis etc
Door Lizzy
#481460
Ik wou net zeggen: lekker zelf samengestelde maaltijden erbij geven! Je kunt vaak voor niks zalmkoppen bij de visboer krijgen. Prima spul, de honden vinden het vaak heerlijk en het is lekker vet. Je kunt 1 a 2 maaltijden per week vette vis geven.

Lekkere geitenribben voeren. Ik weet niet waar je woont, maar er zijn inmiddels goedbetaalbare adresjes bijgekomen! Je kunt best twee keer per week deze ribben als extra geven, of voorafgaande aan een maaltijd met bijv. pens of kopvlees (of 1 pens en 1 kopvlees).

Nou, heb je al vier vervangende maaltijden die heel goed betaalbaar zijn (goedkoper als versvlees) en 'zoden aan de dijk' zetten. Want in mijn ogen zet ongemalen vlees altijd nog beter aan als gemalen vlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door