Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hautesse
#480906
Vandaag hebben mijn monsters/spoken voor het eerst een stuk schenkel gekregen...nou ik kan je vertellen dat zowel Hautesse als Kalligino niet wisten wat ze nu hadden en hoe snel het op moest ze liggen nu heerlijk in de tuin te smikkelen! Hautesse heeft niet eens de tijd om te gaan liggen!
Ik denk dat ik ze dit wel vaker ga geven ik zie ze alletwee gewoon genieten!

Mogen ze dit vaker hebben?
ik begin pas met het ontdekken van barf en kvv...
wat kan ik als vlees nog meer geven...ik heb geen goedkope slager in de buurt alleen een hele dure dus ik haal meestal alles bij de supermarkt!

Lieke ;)
Door 202spots
#480914
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 3;start=30


oops..ging te vlug...schenkel is 'n plak van dragend bot...dat ronde bot in 't midden is 'tzelfde alds mergpijp, niet alleen heel erg hard, maar wanneer het groot genoeg is kan de "ring" om de kaak van de hond vast te komen zitten, wanneer ze er WEL op kluiven dan slijt het de tanden.
Over 't algemeen is schenkel dus GEEN aanrader wat bot betreft, 't vlees kan je er af laten kluiven en dan zou ik de bot weg halen.
Wanneer je pas begint dan is het beter om met zachtere botten te beginnen.
En heb je de botten document in de Bieb al gelezen?

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=801
Laatst gewijzigd door mahuni op di 31 jan 2006, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hautesse
#480932
als ik zo lees in de bieb van de botjes zie ik dingen staan die je alleen bij een goede slager kunt halen...maar dan nog moet je ze zelf nog kapot maken voordat je ze aan je hond geeft?
mijn honden krijgen altijd 3x in de week een mergbotje en dat gaat altijd goed z eslopen het bot niet en doen ook voorzichtig bij het bot om het vblees eruit te halen...ze hebben geen haast!
Maar als ik het zo lees is schenkel dus niet goed!

Lieke ;)
Door herder_lover
#480952
hier is het altijd goed gegaan, maar ik doe het nu uit voorzorg niet meer. Vlees eraf halen, lekker hoor voor je dieren.... Kip is ook wel te doen denk ik?
Door wil2
#480960
tieneke schreef: Schenkel gaat hier alleen in de soep :P
Ook hier :P
Door tieneke
#481056
Hautesse schreef: als ik zo lees in de bieb van de botjes zie ik dingen staan die je alleen bij een goede slager kunt halen...maar dan nog moet je ze zelf nog kapot maken voordat je ze aan je hond geeft?
mijn honden krijgen altijd 3x in de week een mergbotje en dat gaat altijd goed z eslopen het bot niet en doen ook voorzichtig bij het bot om het vblees eruit te halen...ze hebben geen haast!
Maar als ik het zo lees is schenkel dus niet goed!

Lieke ;)
Nee die botjes maken jouw honden zelf wel kapot ;D
Zijn ze al gewend aan eetbare botten,zo ja dan een lekkere sappige lams/kals of geiterib etc.
Nog niet eerder gegeten dan met wat kippennekken beginnen en hierna eens een kipkarsje etc voor je aan de grotere botten begint.
Kijk eens onder barfingredienten voor leuke en goedkope adresjes bij je in de buurt ;)
Hier kregen ze ook heel vaak een koeienbot maar na hier wat berichten te hebben gelezen over afgebroken tanden en kiezen ben ik daar heel rap mee gestopt,er liggen nog 3 van die grote botten in mijn vriezer en ze mogen er van mij even aan kluiven en dan gaan ze meteen in de vuilnisbak.
Ben nu hard op zoek naar andere botten die geen kwaad kunnen.
Door Sofie
#481406
Ik heb ook 1 x schenkel gegeven aan Lady maar wat was dat botje hard seg....hier wordt dus enkel nog het vlees ervan gegeven.
Nu er zijn tal van andere botten...en daar zullen ze volgens mij net zoveel geniet van hebben.... ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door