Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#480839
Vraagje: ik heb net vis gegeven (red snapper) en Saiko rent er direct mee de bosjes in om te smikkelen. Dara eet met lange tanden (bang dat anders het mormel het opvreet). Maar vlak erna spuugt Dara alles uit. Ook haar kip van vanmorgen >:(. Saiko eet rustig zijn vissen op, leegt ook Dara's verdere bak en eet daarna haar overgeefsel op :-X
Kan dit kwaad? Het is al gebeurd hoor en het gebeurt vast wel vaker.
Door Helen
#480845
[quote="herder_lover"]
Vraagje: ik heb net vis gegeven (red snapper) en Saiko rent er direct mee de bosjes in om te smikkelen. Dara eet met lange tanden (bang dat anders het mormel het opvreet). Maar vlak erna spuugt Dara alles uit. Ook haar kip van vanmorgen >:(. Saiko eet rustig zijn vissen op, leegt ook Dara's verdere bak en eet daarna haar overgeefsel op :-X
Kan dit kwaad? Het is al gebeurd hoor en het gebeurt vast wel vaker.
[/quote]

Ik heb me er al eerder over verbaasd, maar waarom geef jij je honden bij elkaar eten? Vooral bij Barfmaaltijden vind ik het nl super belangrijk dat ze de tijd hebben om goed te kauwen en te eten. Om te beginnen om ongelukken te voorkomen (grote stukken bot die ingeslikt worden uit angst dat de ander het jat) en ook om voedernijd te voorkomen.
Door Tineke *
#480856
Volgens Saiko is dit het opperste genot,vaak braken teven het eten op voor hun jong.Het kan geen kwaad behalve dan dat Saiko wel erg veel binnen krijgt.
Ik geef mijn honden dan ook in aparte ruimte's eten.
Kunnen ze allemaal de tijd nemen.

Tineke
Door wil2
#480858
Ik geef ze ook apart eten ,anders krijgt Macy niet genoeg want die laat alles afpakken .
En als er een overgeeft ,eet ook hier een ander het rustig op als ze de kans krijgen :P

Ga echt over me nek als ik dat zie :-X
Door herder_lover
#480864
ze krijgen buiten eten. En op zich geeft dat geen probleem, ze lopen er toch mee weg ;)
En Dara spuugt het ergens in de tuin uit, en dat eet Saiko op. Ik heb ruimte genoeg om het huis, maar niet dat ik zomaar twee plekken ga inrichten voor voer. Ze eten naast het huis. Met een schuifpui breedte tussen de bakken in. Ze weten drommels goed van wie welke bak is en ze mogen van mij hun eigen eten en bak verdedigen. Voerbaknijd is er niet. Nouja, Saiko mag niet in de bak van Dara komen en volledig terecht. Ga ik me ook niet mee bemoeien.

Maar daar ging het nu niet om. Dara spuugt makkelijk. En Saiko eet het op. Hij krijgt niet teveel binnen hoor, ik hou er al rekening mee dat Dara het toch niet opeet en dat hij het toch wel ergens vandaan scharrelt (als Dara het bv in een bosje achterlaat ;) )
Door tieneke
#480922
Hier eten ze ook gewoon bij elkaar,erg jammer dan als iemand anders zich daarover verbaasd ;)
En ja als er hier gekotst word vreet de ander het meteen op,echt vies maar ja honden he ;D
Door Lizzy
#480942
Ik denk dat Dara gewoon geen vis lust... Ik zie dat hier met Pinkel. Ze eet het wel op (ook met lange tanden) en kotst het daarna weer uit. Ze vindt het vies en kan het gewoon niet verdragen. En ja, mijn beide andere honden liggen wel direct op de loer om het op te eten.... Kun je ze trouwens apart te eten geven (dat doen wij hier ook), maar Pinkel kotst het bij voorkeur 10 minuten later uit. En dan lopen ze alle drie toch echt weer door elkaar en vreten ze (als ze de kans krijgen) elkaars kots.

Ik laat het niet toe. Ik wil niet dat Linga nog meer eten binnen krijgt als dat ze al krijgt.

Ik denk eigenlijk dat je Dara gewoon iets anders moet geven.....

Op vrijdag is het hier visdag. Linga en Brutus krijgen dan zalmkop of sardien of makreel. Pinkel krijgt een stuk konijn. Alle drie happy :D!
Door herder_lover
#480944
[quote="tieneke"]
Hier eten ze ook gewoon bij elkaar,erg jammer dan als iemand anders zich daarover verbaasd ;)
En ja als er hier gekotst word vreet de ander het meteen op,echt vies maar ja honden he ;D
[/quote]getver, jij ook al van die vieze honden! Blehhh ;D
Door herder_lover
#480949
[quote="Lizzy"]
Ik denk dat Dara gewoon geen vis lust... Ik zie dat hier met Pinkel. Ze eet het wel op (ook met lange tanden) en kotst het daarna weer uit. Ze vindt het vies en kan het gewoon niet verdragen. En ja, mijn beide andere honden liggen wel direct op de loer om het op te eten.... Kun je ze trouwens apart te eten geven (dat doen wij hier ook), maar Pinkel kotst het bij voorkeur 10 minuten later uit. En dan lopen ze alle drie toch echt weer door elkaar en vreten ze (als ze de kans krijgen) elkaars kots.

Ik laat het niet toe. Ik wil niet dat Linga nog meer eten binnen krijgt als dat ze al krijgt.

Ik denk eigenlijk dat je Dara gewoon iets anders moet geven.....


[/quote]Tsja, misschien wel, hoewel ze wel haring eet ???

maar idd Dara spuugt ook later en dan zouden ze hoe dan ook weer bij elkaar zijn geweest....

en Linga, tsja die krijgt anders dikke billen ;D heeft Saiko geen last nog van ;)
Door Helen
#481047
[quote="herder_lover"]
ze krijgen buiten eten. En op zich geeft dat geen probleem, ze lopen er toch mee weg ;)
En Dara spuugt het ergens in de tuin uit, en dat eet Saiko op. Ik heb ruimte genoeg om het huis, maar niet dat ik zomaar twee plekken ga inrichten voor voer. Ze eten naast het huis. Met een schuifpui breedte tussen de bakken in. Ze weten drommels goed van wie welke bak is en ze mogen van mij hun eigen eten en bak verdedigen. Voerbaknijd is er niet. Nouja, Saiko mag niet in de bak van Dara komen en volledig terecht. Ga ik me ook niet mee bemoeien.

Maar daar ging het nu niet om. Dara spuugt makkelijk. En Saiko eet het op. Hij krijgt niet teveel binnen hoor, ik hou er al rekening mee dat Dara het toch niet opeet en dat hij het toch wel ergens vandaan scharrelt (als Dara het bv in een bosje achterlaat ;) )
[/quote]

Dat is precies wat ik niet wil. Honden die hun voerbak verdedigen. Maar iedereen heeft daar zijn eigen mening over ;)
Door geer
#481050
Hier eten ze ook absoluut gescheiden, vooral om ze rustig te laten eten. Zet ik de bakken bij elkaar dan schrokken ze als debielen..bij Carnibest niet zo erg, maar op botjes en gratige dingen wil ik gewoon dat ze goed kauwen en in hun eigen tempo eten. Dus; allebei in de bench. En als ze kotsen hebben ze 10 seconde om het zelf op te ruimen, of ik doe het.
Door Ine
#481262
Hier wordt ook gezamelijk gegeten, ook als er gebarfd wordt. Soms willen er ook katten mee-eten, maar die krijgen dan een grom of andere waarschuwing. Geen problemen met botten etc. Iedereen heeft zijn eigen eten en kliert niet bij een ander.
Als er 1 kotst, staan er wel 5 te kijken, of er iets te halen valt, maar bonje om eten bij de honden onderling, heb ik nooit.
Door herder_lover
#481266
[quote="Helen"]
Dat is precies wat ik niet wil. Honden die hun voerbak verdedigen. Maar iedereen heeft daar zijn eigen mening over ;)
[/quote]Psies, hebben we al eens een discussie over gehad ;)

Maar dat geeft niet hoor... in principe blijven ze netjes van elkaars bak af... Maar ja dat spugen... dat gebeurt niet direct he? Dat kan 2 minuten later zijn, maar ook 5 of 10 of 15.... ::) En ja dán maakt het niet veel uit of ze samen eten of alleen.....
Door Tineke *
#481297
Maar zou het voor Dara niet fijner zijn als ze even wat rustiger van de eten kan bekomen?Het is maar een idee hoor misschien dat als ze echt helemaal apart haar eten kan verstouwen dat ze ook niet misselijk is?En ze b.v.een half uurtje ofzo even aprt zit?
Is het met alle eten of alleen vis?

Tineke
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door