Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sandra K
#48034
Had van de slager op mijn eerste barfspeurtocht een vaag soort groot stuk koeienbot gekregen om te proberen. Ik denk dat jullie dat bedoelen met een recreatiebot? Heb het hem zondagavond gegeven na een halve portie Carnibest.
Hij vond het geweldig daar niet van, maar na het bloederige geval de hele keuken te hebben doorgesleept ging meneer het in zijn mand liggen opknagen. Kon zijn deken nog net redden en gelukkig zit er een hoes om zijn kussen. Maar na afloop van het feest kon ik een was draaien en de keuken dweilen.
Hoe organiseren jullie dat?

Sandra
Door Lupa
#48046
hier gaan ze ook de tuin in, maar mocht echt vriezen of i.d, neem ik 2 oude lakens en de honden mogen daarop.
Mochten ze buiten de lakns gaan heb ik een comando en dat is "öp het doek" en hup zittten ze weer erop.
Door Lizzy
#48063
Ze liggen hier op een rubber kleedje in de woonkamer. En, ze weten heel goed dat er alleen op dAt kleedje aan botten gekluift wordt.

Het kleedje is overigens wasbaar. Het gaat direct na het kluiven in de was op 40 graden. En eigenlijk zijn deze rubber kleedjes ondertafellaken! Gekocht bij de VEN.

Groetjes, Lizzy
Door Yorick
#48068
Dit zijn goede tips! ;)

Wat ik me wel afvraag is hoe jullie die overheerlijke botten van jullie honden afnemen? Ik heb Yorick een recreatiebot gegeven ter kennismaking dus wou deze na 10 minuutjes terugnemen maar hij was er zo van onder de indruk dat ik hem echt heb moeten afleiden (gewoon de deurbel gebruikt) want anders mocht ik dat bot wel vergeten hoor dat was lekker van hem ;D
Door labranwk
#48073
Als Nick aan de konijnenkop zit (wat ik dus echt verschrikkelijk goor vind ruiken) dan ligt ze op een vuilniszakop haar plaats. Ik sla dat ding gewoon om haar matras en gooi m achteraf weg.

En hoe ik dat bot afpak? Nou gewoon: "Nick, los! t is klaar!" en dan pak ik het bot af...maar dat kan alleen als je hond geen baknijd heeft denk ik ;D. Mijn zusje als die op bezoek is (12 jaar) moet het niet doen ;)
Door Lizzy
#48156
Ehhh, ik geef eigenlijk nooit botten die ik af moet pakken, maar toen ik net begon met botten gebeurde dat natuurlijk wel. Ik heb mijn honden het commando LOS geleerd. Pinkel vindt dat niet zo boeiend, dus haar moet ik nog wel eens helpen het uit haar bekkie te wringen..... ::)
Door Truus
#48163
De oudste kent het commando los (heel prettig ;))
De jongste loopt nog wel eens weg en gaat onder de tafel liggen(kan ik moeilijk bij ;))
Als ik ze heb opgeborgen, blijven ze de eerste tijd bij die plaats staren maar ik doe er lekker niets op uit ;D ;D ;D
Door Lupa
#48429
laat lekker knabbelen aan die bot, langer dan 10 minuten je hebt de kans dat na 2 uur van zelf weg loopt van het bot.
Ik pak hier bijna nooit de botten af, ik geef de botten als ik weet dat ze lekker lang mogen, en als het niet zo is (wat bijna nooit gebeurd) is het gewoon af pakken en weg lopen ;D
Laatst gewijzigd door Lupa op ma 02 feb 2004, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door