Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#480386
Ik heb nu kalkoenkarbonade en kalkoenvleugels gekocht. Lijkt op 50% bot/vlees (de vleugels) en de karbonade lijkt op een varkenskarbonade maar dan van kalkoen ;).

Mag dit ook gewoon gegeven worden? Volgens mij is het bot vrij hard, maar als ik er een paar meppen met het vuistje (ijzeren hamer) op geef, plet het wel....
Door tieneke
#480391
Nee beslist niet geven die botten!
Vlijmscherp en vreselijk hard!
Door Borke
#480392
Ik heb zelf nog nooit kalkoen gevoerd.
Iedereen waarwschuwt dat het erg harde botten zijn dus aan een pup zou ik het liever niet geven.
Aan een Borke zou ik het wel durven geven die laat botten liggen die te hard zijn.
Door tieneke
#480394
herder_lover schreef: ook niet als je de botten plat slaat?
de botten zijn vergelijkbaar met glas zo scherp.
Laatst gewijzigd door tieneke op ma 30 jan 2006, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#480397
AstridStraver schreef: Ik heb zelf nog nooit kalkoen gevoerd.
Iedereen waarwschuwt dat het erg harde botten zijn dus aan een pup zou ik het liever niet geven.
Aan een Borke zou ik het wel durven geven die laat botten liggen die te hard zijn.
Hier zouden ze het gewoon opeten ;)
Ik gaf wel eens kalkoennekken maar dat malen vind ik zo'n gedoe.
Door 202spots
#480399
herder_lover schreef: Ik heb nu kalkoenkarbonade en kalkoenvleugels gekocht. Lijkt op 50% bot/vlees (de vleugels) en de karbonade lijkt op een varkenskarbonade maar dan van kalkoen ;).

Mag dit ook gewoon gegeven worden? Volgens mij is het bot vrij hard, maar als ik er een paar meppen met het vuistje (ijzeren hamer) op geef, plet het wel....
Is al veel over geschreven Elaine...ik zelf geef geen ongemalen kalkoenbotten..want ALLE botten zijn hard en scherp, en vooral de vleugels hebben vlijmscherpe dunne botten...ik vind het persoonlijk te riskant om hele kalkoen botten te geven..dus alle kalkoen gaat hier door de vleesmolen.
Sommige honden eten wel de nek in z'n geheel, maar wanneer je schrokkers hebt is dat ook gevaarlijk want er is kans dat ze nek in 1 keer door willen slikken, dan blijft 't in de keelgat steken met alle gevolgen vandien...

Persoonlijk vind ik dus alle kalkoenbot ongeschikt, met de vleugels wel het scherpste onderdeel van de kalkoen.. :-\
Door herder_lover
#480438
het ziet er niet uit als een vleugel, het is gesneden ofzo... zal eens kijken of ik er een foto van kan plaatsen
Door 202spots
#480541
Okay...nou zien we waar je 't over hebt!! ;D
Die bovenste lijkt wel wat op 'n schenkel!!!
Ik zou de kleine ronde pootbotje eruit flippen en de rest van 't vlees samen met 'n kale rib of zo geven.

dit is 'n kip vleugel, en de vleugel die ik bedoel van de kalkoen, is veel groter maar ziet er verder aan de buitenkant 't zelfde uit als deze kleine model, maar de kalkoen vleugels heeft MEER scherpere botjes.

Afbeelding

Ik kan de onderste foto niet zien, maar ik denk dat ik de botten die in de stukken vleugel zit, ook goed zou bewerken met hamer, en dan kan je kijken of ze er op kluiven.....
(het nadeel van kleine stukken vlees tot gort meppen, heeft hier als gevolg dat het dan makkelijker in 1 stuk doorgeslikt word... :-\)
Door herder_lover
#480543
tsja en die vleugel van mijn foto (en mijn vriezer ;D) lijkt niet eens op een vleugel ::)

je kan de onderste twee foto's niet zien?? Ik wel ???
Door 202spots
#480547
Ik zie totaal 3 foto's
de 2 bovenste van de ronde plakken dij,
en deze in stukjes geknipte vleugel.

Afbeelding
Door 202spots
#480558
herder_lover schreef: nou oke, ik zie er 4... maar de 4de is de 3de van dichterbij ;D
Ik zou zeggen leef je maar uit en sla er op los!!! ;D ;D
Door nikèdog2000
#480698
ik heb cavaliers en die eten gewoon kalkoen hoor met bot
als je de botten kunt malen dan zijn ze volgens mij niet te hard
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door