Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door cheeta
#479931
Omdat wij op een boerderij wonen loopt onze hond zonder toezicht buiten (wel veilig hoor).
Cheeta is een pup van 17 weken oud (een r.r) en kwam aanzetten met een dooie rat :-X heb geen idee maar zou ze deze zelf gevangen hebben? we gebruiken geen gif tegen ratten en muizen, Wat zouden jullie doen gratis maaltijd of afpakken?
Door Peet
#479933
Ratten kunnen toch met Weil (en Rabies) besmet zijn?
Ik zou het absoluut afpakken :-X
Laatst gewijzigd door Peet op ma 30 jan 2006, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door cheeta
#479935
Ik heb haar de rat ook afgepakt voor de zekerheid (was een heeel leuk spelletje ::) ;D)
Maar er zijn toch genoeg honden die regelmatig een muije eten als ze die te pakken kunnen krijgen?
Door Lizzy
#479936
Tom Lonsdale beveelt het voeren van ratten wel aan, maar ik weet niet of hij gekweekte ratten bedoeld.... Die worden in een steriele omgeving gefokt (ratten voor consumptie). Volgens mij eten de honden van Tannetje ook wel per ongeluk wilde ratten op. Ik zal haar even vragen naar dit onderwerp te kijken.....
Door 202spots
#479946
Ik zie het nut van wilde ratten eten niet zo zitten...zijn erg smerige beesten,
de als voeding gefokte ratten is misschien accepteerbaar :-\..
Wanneer je ergens de tandjes,staart en galblaas vind, dan is de rat al is opgevreten en kan je er niks meer aan doen, maar wanneer ie 'm trots aan je laat zien, dan zou ik 'm dankbaar aanemen en gelijk in de vuilnisbak gooien.
Door Peet
#479950
202Spots schreef: Ik zie het nut van wilde ratten eten niet zo zitten...zijn erg smerige beesten,
Ik bedenk me ineens: meestal riedelen ratten toch van de vlooien en teken? Zou je hond dat dan binnenkrijgen, als hij de rat opvreet ?? :-X :-X :P
Door 202spots
#479965
Peet schreef: Ik bedenk me ineens: meestal riedelen ratten toch van de vlooien en teken? Zou je hond dat dan binnenkrijgen, als hij de rat opvreet ?? :-X :-X :P
Tenzij de vlooien en teken vlug van de rat af springen komen ze wel IN de hond terecht denk ik ;)
Door Mevroi Kruim
#480031
Vlooien zijn daar tamelijk vlot in, teken iets minder (kleefkracht).

Mijn honden hebben laatst een rat gevangen maar piekerden er niet over om 'm op te eten. Gelukkig ...
Hoewel deze rat kilometers bij water vandaan woonde en dus waartschijnlijk geen Weil had. Maar gezien wat ratten allemaal als eetbaar beschouwen (nog erger dan honden) vind ik het toch wel een prettig idee dat de hondjes 'm niet opgegeten hebben.
Ze stonden er echt met afschuw naar te kijken en gingen gelijk monden spoelen ;D
Muizen eten ze wel, en als ze ooit een konijn zouden vangen ging dat waarschijnlijk ook naar binnen. Maar ik voorkom dat fanatiek.
Door herder_lover
#480215
ratten... nee dank je! Waarschijnlijk de oorzaak geweest van de dood van mijn Nitro :'(
Door conleeuw
#480220
ik vindt persoonlijk als je een rat wil voeren, dan liefs een waarvan je weet waar die aan overleden is, dat is hier niet het geval, dus valt dit wat mij betreft buiten mogelijke barf product ;D
Gebruikersavatar
Door cheeta
#480313
Was niet van plan om rat standaard in haar menu te zetten ;D :-X maar we zitten midden in het veen gebied dus allemaal water, hou dan de ratten maar eens buiten het erf >:( Een kat aanschaffen is ook geen optie in de afgelopen twee jaar twee katten verdwenen :'( :'((jagers,auto`s) en de katten pakten bij uitzondering een rat, vogels en muizen waren blijkbaar lekkerder ::)
Door Jolly
#480340
Ook hier zijn van die ratten vangers aanwezig. Die zelf op het erf mogen lopen. Gelukkig bijten ze ze alleen dood en eten ze niet op.
Wij werken namelijk wel met gif in de omgeving.
9 van de 10 keer komen ze (Chasey en Joepie dan, Pim heeft nog nooit gevangen en Sissy ziet er het nut niet van in.) de ratten en ook mollen brengen en die liggen dan voor de deur.
Ratten mogen ze dus niet opeten, soms eet Joepie wel eens muizen op, maar chasey heeft dat nog nooit gedaan, die bijt alleen dood.
Door herder_lover
#480363
hier dus ook ratten :-X

en "alleen" doodbijten? Dát is op zich al genoeg om een hond dood te krijgen hoor! Als het dier vol zit met bacteriën (en dat zitten ze voor 99%) is de dood een grote mogelijkheid, opeten hoeft niet eens... :-[

hoeft niet, misschien mazzel, maar de kans is dan ook groot hoor, en muizen, dát zijn heel andere beesten. Die blijken minder bacteriën te hebben dan de rat...
Door danielle1980
#480366
uh die van mij eet wel ratten :-X ::)
tja afpakken heb ik geprobeerd, maar ja dan slikken ze t nog sneller naar binnen ::)
Door tieneke
#480369
Ben blij dat ik ze hier nog niet heb gezien.
En wat als een kat zo'n mormel pakt :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door