Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Annieke
#478916
Ik wil maandag een kilootje kipdrumsticks halen, maar hoe kan ik dit het beste verdelen?

Luna krijgt Smuldier Compleet, 800 gram per dag. Kan ik haar elke dag een drumstick geven of beter om de dag, of 1 keer per week?

Dit wordt haar eerste bot. Ik heb al een plaatje van op welke plaatsen ik het bot kan toetakelen. :P Bij de bochten, toch? En dat ronde dikke stuk aan het uiteinde daar heb ik die foto van.

Ik wil de kip iig 's ochtends geven. Ik had zelf gedacht om haar eerst 400 of 200 gram (wat is beter?) Smuldier te geven, en daarna de drumstick. Kan dat?
Door Joshii
#479019
Ik denk dat je kipVLEUGELS bedoelt, dat zijn die met een bochtje er in. ;)
Als je bij de slager vraagt om drumsticks dan krijg je het pootje.
Door Lizzy
#479049
Ik vind drumsticks niet het meest ideale botje om mee te beginnen. Ik vind kippennekken geschikter. Of grote delen van hele kip. Ik zou de botjes zelf de eerste keren even met een vleeshamertje bewerken, voordat je ze geeft. Je kunt wel beide doen, elke dag 1 geven of 1 dag in de week drumsticks geven. Wat jij het makkelijkst/leukst vindt!

Volgens mij zit er in Smulder compleet geen kip dus dan is af en toe wat kip (ook weer niet teveel) een leuke afwisseling.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 29 jan 2006, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Annieke
#479107
Oh, nee, ik bedoel wel kipdrumsticks. Dacht dat daar ook een bochtje in zat, maar dat kan natuurlijk niet. ::) Dan wacht ik toch nog maar even totdat ik op de markt vleugeltjes kan halen, ik wil natuurlijk wel met een zo veilig mogelijk botje beginnen! ;D
Door jon
#479184
Ik ben met kippenekken begonnen. Dat zijn zachte botjes met vlees die geen bochtje hebben. :)
Door Daisy75
#479650
Ik ben ook met kippenekjes begonne, das echt ideaal daar kunnen ze zich niet aan verslikken of iets dergelijks..
Door Annieke
#479829
Bedankt voor de tips, dan zal ik maar even wachten met bot totdat ik op de markt wat heb gevonden. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door