Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Remke
#477235
Ik heb 2 Chihuahua's, 1,9 en 2,5 kilo wegen ze en een Chineese naakthond van 5,8 kg. Mijn vorige Chihuahua had van een varkensneus het botje ingeslikt en heeft daar erg veel pijn van gehad, dat botje was maar 1,5cm in omvang. Maar de neus was wel gerookt of wat ze er ook mee doen. Dus ik ben er niet gerust op om ze kippennekken te geven omdat die wervels ook vrij klein en scherp zijn. Ze kunnen al wel kluiven op een gerookt bot en het merg uit een merg pijpje halen. Kan ik ook met een lamsbotje (50% vlees 50%bot) beginnen? Ik wil ze op kvv zetten met zo nu en dan pens en een botje.
Door 202spots
#477264
Ik wist niet dat 'n varkens neus 'n bot heeft ???
Maar je kan 'n gerookte varkensneus met of zonder bot, of elke andere gerookte bot, dus echt niet met rauwe kippennek vergelijken.
Waarom beging je eerst niet met KVV te voeren en daarna pas met 'n hamer platgeslagen kippennek.
Wanneer ze aan botten gewend zijn dan kan je aan lamsribben gaan denken.
Door Mevroi Kruim
#477295
Als er nu iets zacht en makkelijk weg te knagen is is het wel een kippennek. Lamsbotten zijn veel dikker en harder. Harde werveltjes? Nooit wat van gemerkt ...
Gerookte (verhitte) botten zijn hard en splinteren en verteren niet, dus da's echt een afrader. Ook mergpijpen zijn erg hard en kunnen tanden kosten.
Zeker voor kleine hondjes zijn kippenbotjes ideaal. zacht en buigzaam. Zelfs mijn ieniemieniekatje van 15 zonder tandjes kan een kippennekje aan als ik het wat kleiner knip.
Door Borke
#477309
Je zou eens kunen kijken op BP naar de adviezen die voor jonge pups gegeven worden, die hebben dus nog eenmelkgebit. Ik denk dat jouw hondjes daar ook wel mee aan de slag moeten kunnen, of kijk naar de katten. Alhoewel al mijn katten zwaarder en groter zijn dan jouw honden, maar je begrijpt wel wat ik bedoel ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#477798
Remke schreef: Ok bedankt voor de snelle reacties. Ik zal de kippennekken te lijf gaan met een hamer! ;D
haha, goed idee! Doe de nekken dan even in een stevige plastic zak, dan spettert het niet zo je keuken rond ;). Succes!
Door Remke
#478080
Nou ze vinden het heerlijk! Vooral Kuif en Danu, Kip was meer op de pens geconcentreerd. Ik heb vandaag een hele pens gehaald bij de islamitische slagerij op het bos en lommerplein (3 euro per kg) en 1 kilo kippennekjes (2,5 euro per kg ofzo). De pens heb ik in stukken gesneden en gegeven, wat een geweldig spul zeg! Ze waren aan het trekken en kauwen. En bij de kippennek voelde Danu zich weer helemaal wolf. Ik kreeg ze niet zo goed aan gort geslagen dus heb ff gekeken wat ze er zelf mee deden en dan was braaf kauwen.
Heel erg leuk om je hond zo'n plezier te zien hebben met zijn voedsel. Beter dan een beetje saaie brokjes eten.
Door Laura2004
#478485
Remke schreef: Nou ze vinden het heerlijk! Vooral Kuif en Danu, Kip was meer op de pens geconcentreerd. Ik heb vandaag een hele pens gehaald bij de islamitische slagerij op het bos en lommerplein (3 euro per kg) en 1 kilo kippennekjes (2,5 euro per kg ofzo). De pens heb ik in stukken gesneden en gegeven, wat een geweldig spul zeg! Ze waren aan het trekken en kauwen. En bij de kippennek voelde Danu zich weer helemaal wolf. Ik kreeg ze niet zo goed aan gort geslagen dus heb ff gekeken wat ze er zelf mee deden en dan was braaf kauwen.
Heel erg leuk om je hond zo'n plezier te zien hebben met zijn voedsel. Beter dan een beetje saaie brokjes eten.
Wat geweldig dat het zo goed is gegaan en dat ze zo hebben genoten van hun echt BARF maaltijd. Lijkt me echt geweldig om te zien (vooral van die kleine hondjes)!
Door Mevroi Kruim
#478547
Laura2004 schreef: Hoezo mag dat niet??? ???
Ik denk omdat het erg duur is, 3 euro per kilo voor pens en 2,5 euro voor kippennekken. Rond 1 euro is een meer realistische prijs, minder komt ook voor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door