Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lieve 14
#477150
Eindelijk heb ik weer wat meer tijd om wat bij te lezen hier en heb ik ook- na verhuis en de perikelen hierrond- weer permanent internet oef zucht...

Vooral belangrijk is dat ik mijn hondje nu ingeleid heb in ECHTE barf.Na een aantal maanden alleen KVV vond ik nu dat het tijd werd om te kijken of hij ook kon kluiven en of hij dit leuk vindt...en of!!Jongens heeft die genoten van zijn kipvleugeltjes.(nekjes nog niet gevonden)hij kraakt ze ook heel goed en ik ben dus heel fier op hem ...ja dan heb je de smaak snel te pakken als je ziet hoe fijn hij het wel vindt en géén problemen verder trouwens...
en dan nu de vragen...

In eerste instantie zou ik hem half op KVV (is nu nog praktisch voor s'morgens en heb nog geen extra vrieskastje) en half op barf willen zetten.Ik dus ijverig rekenen maar natuurlijk weet ik niet of ik het goed doe.

1.Ik heb een klein hondje (6,3kg) en reken aan 200 gr per dag.Is dat nu te weinig of te veel??Hij krijgt nu Duck en daarvan krijgt hij 2 plakjes van 100gr per dag...van meer wordt hij snel dikker.Kan ik maw de hoeveelheden van duck overnemen in mijn berekening voor barf en zit ik dan juist?Rekening houdend wel dat hij nu ook yogurt,een eitje of een sardientje tussendoor krijgt bovenop zijn duck

2.Als ik nog even KVV geef s'morgens kan ik dan gewoon mijn berekening barf voor 1 week in 2 delen zonder hem tekort te doen?

3.Mijn hondje is een echt aziaatje en doet dus wel eens moeilijk bv als ik een poging doe hem iets van groenten of fruit laten proeven.(gepureerd uiteraard).het vlees is hap-slik-weg en dingen als watermeloen ziet hij ook nog wel zitten maar de rest ho maar...wat als ik hem inderdaad maar een beperkt aantal groenten of fruit kan doen accepteren?Is zijn voeding dan niet te eenzijdig?

Ziezo,misschien wat domme vragen maar ja beginneling hé :D en dan wil je toch zeker niets fout doen...
Groetjes Lieve
Door Lizzy
#477155
Lieve 14 schreef: 1.Ik heb een klein hondje (6,3kg) en reken aan 200 gr per dag.Is dat nu te weinig of te veel??Hij krijgt nu Duck en daarvan krijgt hij 2 plakjes van 100gr per dag...van meer wordt hij snel dikker.Kan ik maw de hoeveelheden van duck overnemen in mijn berekening voor barf en zit ik dan juist?Rekening houdend wel dat hij nu ook yogurt,een eitje of een sardientje tussendoor krijgt bovenop zijn duck
Als je 200 gram per dag voert, dan is dat ongeveer tussen de 3% en 3,5% van zijn lichaamsgewicht. Voor een kleine hond is dat prima. Als je zelf gaat samenstellen kun je wel dezelfde hoeveelheden aanhouden.
2.Als ik nog even KVV geef s'morgens kan ik dan gewoon mijn berekening barf voor 1 week in 2 delen zonder hem tekort te doen?
Ja hoor, dat kan.
3.Mijn hondje is een echt aziaatje en doet dus wel eens moeilijk bv als ik een poging doe hem iets van groenten of fruit laten proeven.(gepureerd uiteraard).het vlees is hap-slik-weg en dingen als watermeloen ziet hij ook nog wel zitten maar de rest ho maar...wat als ik hem inderdaad maar een beperkt aantal groenten of fruit kan doen accepteren?Is zijn voeding dan niet te eenzijdig?
Dat hangt ook een beetje van jezelf af. Ik vind zelf persoonlijk dat als je geen groente of fruit kunt geven, dat je dan zeer afwisselend moet voeren in de vlees, vleesbot en orgaanvleessoorten. Ik zou tenminste voor 5 (en liefst meer) diersoorten gaan. Ik zou zelf dan ook zeker proberen om ook af en toe wild of biologisch vlees te voeren en ik zou zelf proberen om ook af en toe 'hele prooidieren' te voeren.
Ziezo,misschien wat domme vragen maar ja beginneling hé :D en dan wil je toch zeker niets fout doen...
Groetjes Lieve
Ik vind vragen eerlijk gezegd niet zo gauw dom! Dingen niet vragen is volgens mij minder slim ;D ;)!
Door Lieve 14
#477167
dank je Lizzy...ben ik alweer wat gerustgesteld.Ben volop "dealers" aan het zoeken trouwens ;D

Maar euh...hele prooidieren :o..aan wat denk je dan zoal voor een klein hondje? Ik kan me bv voorstellen dat onze Benjo aan een kwarteltje ofzo al een halve dag bezig is of zie ik dat verkeerd?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door