Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kokimo
#476470
Ik heb net een jonge eend gekocht (hier in het Frans noemen ze het canette= duckling) dat houdt in een jonge eend maar het formaat is net zo groot als een kip!

Maar goed, mijn idee is dit in porties te gaan knippen voor mijn teckel van 4 maanden. Hij krijgt nu nl nog 3X/daags een 145gr aan voedsel.

Kan ik hem nu alle delen van de eend geven of zijn bepaalde botten van zo'n 'jonge' eend nog te hard om aan hem te geven? (nu denk ik vooral aan de poten en misschien ook het karkas)
Door Lizzy
#476477
Hij is gewend aan bot, toch? Lekker geven hoor! Linga at vanaf 8 weken al eend (ik maakte ook porties voor haar van een hele eend en ik maakte geen uitzondering in de delen van de eend).
Door Daisy75
#476480
Kokimo schreef: Ik heb net een jonge eend gekocht (hier in het Frans noemen ze het canette= duckling) dat houdt in een jonge eend maar het formaat is net zo groot als een kip!

Maar goed, mijn idee is dit in porties te gaan knippen voor mijn teckel van 4 maanden. Hij krijgt nu nl nog 3X/daags een 145gr aan voedsel.

Kan ik hem nu alle delen van de eend geven of zijn bepaalde botten van zo'n 'jonge' eend nog te hard om aan hem te geven? (nu denk ik vooral aan de poten en misschien ook het karkas)
Ooh even offtopic hoor...wat een schatje :-* op die foto je teckeltje!!
Door Kokimo
#476483
ja het is een scheetje, maar met een echt "teckel" karakter maar daarom heb ik hem ook genomen!

Goed, dus we gaan de eend in stukken knippen! Sybe eet inderdaad heel goed de kippevleugelbotjes maar verder heb ik hem nog geen andere grotere botten gegeven...
Laatst gewijzigd door Kokimo op wo 25 jan 2006, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door