Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Casey
#475607
Ik be n een tijdje geleden begonnen mijn hond Chaco (1,5 jaar oude staarthond, een groot beest van ong. 30 kg, en erg actief) rauwvoer te geven.
Maar dat valt me dus toch aardig tegen.
Probleem 1.
De prijs. Rundvlees is gewoon erg duur; zelfs botten met een klein beetje vlees eraan kosten al gauw $4 per kilo. Chacho eet veel; als ik rundvlees voor hem met kopen kan ik zelf niet meer eten... Hij krijgt dus maar een klein beetje rundvlees +botten per week.
Probleem 2.
Kiipenvlees (botjes, klauwtjes, nekken, koppen) is veel goedkoper (ongeveer $0.5 per kilo) MAAR: dat stomme beest eet het met tegenzin, en eigenlijk alleen als het bevroren is!! Klauwtjes gaan nog wel, maar koppen nekken en orgaanvlees moet echt stijf bevroren zijn, anders blieft meneer het niet!

Dus mijn vragen; 1). Kan het kwaad bevroren vlees te geven? Wolven eten toch neem ik aan ook wel een bevroren beest als ze dat onderweg ergens tegenkomen? 2). Kan ik Chacho eraan wennen toch ontdooid rauw kippenvlees te eten? Ik heb al aardig alles geprobeerd: halfontdooid, hald gekookt (niet de botjes dus) maar niets helpt.. zelfs 'uithongeren' niet...

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#475612
Ik zie geen probleem , hier eten ze ook wel eens bevroren vlees. Als hij er geen last van heeft en het alleen zo lust lijkt me daar niets mis mee. Carnivoren die in koude gebieden wonen eten hun vlees ook bevroren. Misschien kun je het elke keer iets meer ontdooit geven.
Laatst gewijzigd door sylvia op di 24 jan 2006, 07:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Casey
#475902
Nog wel..

En een beetje rundvlees, maar ook daar is meneer erg kieskeurig in, pens (dat redelijk betaalbaar is, zeg $2 per kilo) weigert ie ook pertinent.

Gewoon rundvlees vindt ie helemaal geweldig, maar juist omdat ie over kip zo moeilijk doet, heb ik hem dat niet teveel gegeven, ik wil niet dat ie denkt dat ie de kip wel kan laten staan omdat ie later dan wel rund krijgt.

Soms krijgt hij ook lam, dat eet hij redelijk. Maar ook dat ie vrij duur, zeg $4 per kilo voor bot+vlees.

Verder krijgt hij kippelever (vindt ie bevroren ook geweldig, ontdooid eet hij het niet) en als groente meestal wortel, een beetje tomaat en wat er zoals van tafel overblijft.

Over de wortel: ik weet dat ik die zou moeten pureren.... maar nee, ook dat vindt hij niets. Dus maar gewoon in stukjes. In zijn ontlasting vind ik overigens geen stukjes wortel (meer) terug (in het begin soms wel) dus volgens mij verteert hij het wel..

Ik heb denk ik gewoon een behoorlijk lastige hond om te barfen....

:(


Groetjes,

Kees
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door