Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bullekes
#474242
Heb een beetje lopen zoeken naar alle verschillende organen. Wil namelijk meer variatie gaan geven. Heb nu dit op lijstje staan:

hart
pens
nier
lever
tong
long

Zijn er nog meer organen... Bedenk me suf.
Hoop dat jullie lijstje kunnen aanvullen :)
Laatst gewijzigd door Bullekes op zo 22 jan 2006, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#474248
Rundermilt
Kippenmaagjes

Qua aantal organen zit je een heel end aan het taxje, maar je kunt natuurlijk ook van dier wisselen.
Kippehart is toch weer een variatie op runderhart, zo ook lamshart.
Door Bullekes
#474251
Angelique schreef: Rundermilt
Kippenmaagjes

Qua aantal organen zit je een heel end aan het taxje, maar je kunt natuurlijk ook van dier wisselen.
Kippehart is toch weer een variatie op runderhart, zo ook lamshart.
ja dat wilde ik ook doen. Heb op de markt al kippenlever, hart en niertjes gevonden en ga zo dadelijk bestelling maken via http://www.kynokan.nl/
Gebruikersavatar
Door Angelique
#474257
Bullekes schreef: milt kan alleen van rund????
Tja, varken valt hier af en van andere dieren ben ik ze nog niet tegengekomen.
Door Bullekes
#474265
Angelique schreef: Tja, varken valt hier af en van andere dieren ben ik ze nog niet tegengekomen.
ooooooooooooooo oke
Door peerle
#474387
is tong een orgaan ? ???
Laatst gewijzigd door peerle op zo 22 jan 2006, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#474632
peerle schreef: is tong een orgaan ? ???
Tong is natuurlijk een sterke spier. Net als het hart. Maar als je uitgaat van het 'principe' (het is niet echt een principe maar kan het juist woord even niet vinden) dat spiervlees dat vlees is dat het skelet bij elkaar houdt, dan valt tong dus niet in die categorie. Omdat de tong van een willekeurig prooi ook maar een klein deel uit maakt van het prooi, lijkt me niet dat je er goed aan doet om bijv. 50% tong te gaan voeren. Net als dat je geen 50% hart moet voeren. Terwijl je wel gerust 50% spiervlees (vlees dat het skelet bij elkaar houdt dus) kunt voeren.
Door conleeuw
#474821
Filou schreef: hersenen heb je ook nog
ik denk niet dat je in Nederland hersenen zal kunnen krijgen i.v.m CJD (gekke koeienziekten)? maar wellicht dat iemand anders dat weet, ik ben het in iedere geval nog nooit tegen gekomen, of je moet een schaapen kop kopen met alles er nog in??
Door Lizzy
#474823
conleeuw schreef: ik denk niet dat je in Nederland hersenen zal kunnen krijgen i.v.m CJD (gekke koeienziekten)? maar wellicht dat iemand anders dat weet, ik ben het in iedere geval nog nooit tegen gekomen, of je moet een schaapen kop kopen met alles er nog in??
Volgens mij kun je wel lamshersenen en kalfshersenen krijgen?
Door conleeuw
#474826
Lizzy schreef: Volgens mij kun je wel lamshersenen en kalfshersenen krijgen?
oh, ok, dan weet ik dat, maar eerlijk gezegd ga ik er persoonlijk niet aan beginnen......... call me chicken ;D
Door Lizzy
#474829
conleeuw schreef: oh, ok, dan weet ik dat, maar eerlijk gezegd ga ik er persoonlijk niet aan beginnen......... call me chicken ;D
Ik dacht laatst bij het Islam Center ook hersenen te hebben zien liggen. Of van lam of van kalf, dat weet ik niet meer zeker. Qua scrapie en bse mogen ze volgens mij wel verkocht worden, als de dieren maar onder de xx maanden jong zijn....

(ik voer ze ook niet dus call me a chicken too ;D)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door