Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Filou
#473268
Wij hebben gisteren pens gekocht. Nu is dat wel runderpens. Dat mocht toch gegeven worden he??? Ik twijfelde even...

Mijn geliefde echtgenoot heeft wel 6kg ineens gekocht, samen met 3kg steenbok... Ik weet nu wel niet hoe ik dat nu moet gaan stockeren... :-\ Niemand geen zin om de helft over te kopen???? ;D

Ik zal een paar porties voor een paar dagen al uit de diepvries halen, en in de koelkast leggen. Het bovenste schap is toch het beste he? En dan, voor hoeveel dagen zou ik kunnen uithalen zonder dat het slecht wordt??

Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Groetjes,
Isabelle
Gebruikersavatar
Door Angelique
#473305
Filou schreef: Wij hebben gisteren pens gekocht. Nu is dat wel runderpens. Dat mocht toch gegeven worden he??? Ik twijfelde even...

Ja hoor, kun je gewoon geven

Mijn geliefde echtgenoot heeft wel 6kg ineens gekocht, samen met 3kg steenbok... Ik weet nu wel niet hoe ik dat nu moet gaan stockeren... :-\ Niemand geen zin om de helft over te kopen???? ;D

Ik zou de pens in dagporties verdelen.
Als de overnameprijs van de pens inclusief een week logies met ontbijt is dan kom ik het vandeweek wel even halen ;D


Ik zal een paar porties voor een paar dagen al uit de diepvries halen, en in de koelkast leggen. Het bovenste schap is toch het beste he? En dan, voor hoeveel dagen zou ik kunnen uithalen zonder dat het slecht wordt??

Volgens mij kun je gerust voor een dag of 4 boven in de koelkast leggen, duurt vaak dan ook al een dikke dag voordat het ontdooid is.

Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Groetjes,
Isabelle
Door Filou
#473312
Als de overnameprijs van de pens inclusief een week logies met ontbijt is dan kom ik het vandeweek wel even halen
De dag dak veel geld heb, zal ik dat voor jou regelen... maar dat zal niet voor deze week zijn... ;D

Volgens mij kun je gerust voor een dag of 4 boven in de koelkast leggen, duurt vaak dan ook al een dikke dag voordat het ontdooid is.
Ok... da's al 1kg minder in de diepvriezer.

De pens ligt nu onderaan in de koelkast. Ik kon hem gisteren niet versnijden, want ik had geen zakjes meer.
:)
Door Lizzy
#474024
Volgens mij pak je de ontdooide porties het beste in in een paar kranten en volgens mij is het onderop in de koelkast het koelst dus daar zou ik het leggen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#474117
Lizzy schreef: Volgens mij pak je de ontdooide porties het beste in in een paar kranten en volgens mij is het onderop in de koelkast het koelst dus daar zou ik het leggen.
Afbeelding .....Altijd gedacht bovenin het koelst...ben ik nou weer zo blue ::)
Door Jolly
#474120
Angelique schreef: Afbeelding .....Altijd gedacht bovenin het koelst...ben ik nou weer zo blue ::)
volgens mij is het in mijn koelkast toch echt overal even koud
Gebruikersavatar
Door Angelique
#474129
Jolly schreef: volgens mij is het in mijn koelkast toch echt overal even koud
Neeee, er zit wel verschil in onder/midden/boven.
Ik zal we even gaan googelelen ;D

Edit: Volgens de consumentenbond verschilt het per soort koelkast (met/zonder vriesdeel, vriezer eronder of erboven), maar er zijn dus wel 3 zones in een koelkast.
Laatst gewijzigd door Angelique op zo 22 jan 2006, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#474131
Angelique schreef: Afbeelding .....Altijd gedacht bovenin het koelst...ben ik nou weer zo blue ::)
Oh oh.... nou weet ik het niet meer. Ik heb een koelkast thermometer in de groentelade gelegd. Ga zo kijken en 'm bovenin leggen ;D
Door Joshii
#474138
Onder in de koelkast is het het koudst, koude lucht is zwaarder dan warme lucht vandaar de open vriezers en koelingen in supermarkten, de koude lucht gaat er niet uit omdat die daalt.

Warme lucht stijgt. ( denk aan een sch**t, stijgt zo je neusgaten in...)
Door judith1967
#474145
In mijn koelkast beschrijving staat als je iets gekocht hebt en goed koel wil houden,dan leg je het helemaal bovenin je keolkast.

En als je vlees hebt gekocht b.vwat snel ingevroren moet worden dan bovenste la van de diepvries.Dus volgens mijn boekje is het in de diepvrieslade's bovenin het koudst.En in de koelkast bovenin .
Gebruikersavatar
Door Angelique
#474150
Lizzy schreef: Oh oh.... nou weet ik het niet meer. Ik heb een koelkast thermometer in de groentelade gelegd. Ga zo kijken en 'm bovenin leggen ;D
Iedereen kan in deze zijn gelijk halen, want het verschilt per soort van koelkast. ;D
Door Joshii
#474151
Even gegoogled:

het voedinscentrum zegt:
"Koelkasten met een *** of **** vriesvak hebben een koeling in de achterwand. Deze koelkasten zijn het koudst achterin en onderin (boven de groentela). Koelkasten met * of ** hebben bovenin een vriesvak met daaronder de koeling. Deze koelkasten zijn boven achterin het koudst. "
Door Joshii
#474153
Angelique schreef: Iedereen kan in deze zijn gelijk halen, want het verschilt per soort van koelkast. ;D
idd ;D
Door Lizzy
#474156
OK, super, dank jullie wel! Hehe, da's nou ook voor eens en voor altijd opgelost (wij hebben deze discussie in de familie al -tig keer gehad ;D).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door