Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kynida
#471164
Heeft iemand nog een goede tip om alle vleesspul handig op te bergen in de vrieser? Ik dacht de oplossing gevonden te hebben door alles per datum en soort op bergen in zakken, maar nu gaan al die dingen kapot. Ik word er een beetje tureluurs van, ik kan zo vaak dingen niet weer vinden. Moet ik zo'n beetje die hele vrieser leeghalen om te kijken waar iets gebleven is. >:( ??? :P
Door Mevroi Kruim
#471245
Chicken schreef: Heeft iemand nog een goede tip om alle vleesspul handig op te bergen in de vrieser? Ik dacht de oplossing gevonden te hebben door alles per datum en soort op bergen in zakken, maar nu gaan al die dingen kapot. Ik word er een beetje tureluurs van, ik kan zo vaak dingen niet weer vinden. Moet ik zo'n beetje die hele vrieser leeghalen om te kijken waar iets gebleven is. >:( ??? :P
Heb je een kast of een kist? In een kast kun je per lade sorteren, dat vind ik persoonlijk errug makkelijk, zo raak ik het overzicht niet zo gauw kwijt.
In mijn kist had ik een stel klapkratten, die pasten wonder boven wonder precies, en daarin sorteerde ik ofwel op datum ofwel op soort (bot, orgaan, spier). Wel ff spierballenwerk om de onderste eruit te halen maar goed overzichtelijk.
Die zakken gaan idd nog wel eens kapot, ik gebruik meestal de druk-en-sluit zakjes van Appie, die zijn redelijk sterk, en van die dunne blauwe zakjes twee (bv om de pens, anders gaat de vriezer zo stinken :P)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#471473
Ik heb mijn kist met stukken karton in compartimenten verdeeld zodat ik vakken met soorten heb. Het ligt wel allmaal op 1 bult zonder data, want oud worden doet het hier toch niet.
Door Erna
#471593
Angelique schreef: Ik heb mijn kist met stukken karton in compartimenten verdeeld zodat ik vakken met soorten heb. Het ligt wel allmaal op 1 bult zonder data, want oud worden doet het hier toch niet.
Ahhh dat is ook een strak plan. Ik gooi dat eens in de groep hier.
Door Kynida
#471636
Inderdaad, ga ik toch eens uitproberen, die kartonnen schotten in de vrieZer (beetjes slaapgebrek door die kleine smurf ;D). Kan om de haverklap weer eens iets niet vinden en dan weet ik dus niet of ik het niet meer heb of dat het er nog wel is, maar het verstopt ligt. :P ;)
Door tieneke
#471696
De kleine dingen zoals bakjes met lever,kippennekken,eendennekken en groentenmix doe ik in de Amerikaan.
De rest stouw ik in stevige plastic puinzakken zodat ik precies weet wat ik nog in mijn bezit heb ;)
En das niet veel meer,Jaco gaat vrijdag even wat barfhapjes inslaon 8)
Door Lil
#471977
Ik doe alles in vleesplastic (zit op een scheurrol verkrijgbaar bij de groothandel) en dan gaat het in de toppits zippers. Makkelijk: alles per portie zonder te plakken in een mooi dik plasticje en de overzak kan ik dan iedere keer opnieuw gebruiken (na ja na een jaartje gaan ze wel in de vuilemmer, dan zijn ze echt :-X) Gebruik ook tupperware en aanverwante doosjes.
Door Borke
#472528
Breezer schreef: Ik heb alles gewoon in diepvries zakjes zitten. En dan per soort in een grote plastic tas en die staat dan in de vriezer. Erg makkelijk.
Zo doe ik het ook, behalve de GFmix, die doe ik in stevige plastic bakjes die ook in de vaatwasser kunnen.
Door Lil
#472552
AstridStraver schreef: Zo doe ik het ook, behalve de GFmix, die doe ik in stevige plastic bakjes die ook in de vaatwasser kunnen.
Vooral dat in de vaatwasser kunnen vind ik erg belangrijk, ik haat afwassen. ;)
Door Bullekes
#473005
Ik ga dadelijk alles per la verpakken... Heb net effe gewinkeld in ons dorp en zag daar een 9 lade diepvries met een inhoud van 263 liter voor 500 euro's en ik weet zeker dat ik daar wel weer wat afkrijg lukt me namelijk altijd hihiih
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door