Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door DribjeNeo
#471623
Zo, mijn jongens hebben vandaag hun eerste kipkarbo's gehad: ze hebben heerlijk staan kauwen en de botjes netjes gekraakt. Dus dat lijkt me een super begin! (Nu nog uitvogelen hoeveel ik ze van dat lekkers kan geven...)

Nu zit ik met een soort van probleem: mijn man vindt al dat vleesgedoe maar raar en eigenlijk helemaal niets!
Ondanks zijn persoonlijke afkeer van kip vond hij dit geloof ik toch wel meevallen (ik heb het wel zelf gegeven, maar ik heb er geen woord over gehoord - ondanks het gekraak). Nu is het zo dat hij - als ik de honden echt op barf over wil zetten - ze geen eten meer wil geven (dat gebeurt incidenteel). Daarnaast wil ik ook een oppas die hier komt tijdens onze vakantie niet opzadelen met al die enge stukken ( ;) ) vlees.
Hebben jullie een idee hoe ik dat zou kunnen compenseren? In het uiterste geval zou ik wel weer brok kunnen geven, maar als dat niet (meer) nodig is, is me dat liever.
Door Mevroi Kruim
#471634
Je zou het met KVV (kompleet vers voer) kunnen proberen. Da's vers en compleet, het worod zegt het al ;D en minder 'eng' om te voeren. Gewoon uit de verpakking in de bak en smullen maar. Alles is gemalen dus het is ook zo weg.
Door DribjeNeo
#471653
Grinnik, dat krijgen ze nu al elk weekend (Carnibest). Maar dat vindt hij zo mogelijk nog afgrijselijker: dat stinkt ook nog eens! Hahahaha!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#471703
Nou ik zou het incidentele voeren door je man dan maar tot nul terugbrengen 8) 8). En tijdens de vakanties door de oppas KVV laten voeren. :D

Soms vraag ik me toch echt af waarom het over het algemeen de mannen zijn die moeite hebben met vers vlees voeren..... :-\

En voor alle mannen die wel vers vlees voeren zonder moeite alvast mijn oprechte excuses! ;D
Laatst gewijzigd door Pauline op wo 18 jan 2006, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#471733
Toch denk ik dat het ook altijd handig is om kvv 'bij de hand' te hebben.
Ik zit zelf ook met dat probleem.
Als ik weg ben, zie ik heus niet iemand hier de bak vullen met stukken barf.
Dan ben ik blij dat ik kan zeggen, dat ze de carnibest erin kunnen doen.
Daar heeft niemand een probleem mee.
Vinden ze net zo makkelijk als bijvoorbeeld 'brokken'.
Als het maar 'makkelijk' is.
En voor mezelf is het makkelijk....om weg te kunnen en niet te hoeven nadenken.
Gewoon: de carnibest ligt in de 'ontdooi-emmer'.
Door 202spots
#471756
Wanneer hier iemand anders moet voeren dan ikzelf, dan doe ik voor elke hond de maaltijden voor 1 dag bij elkaar in 1 plastic zak, dus de zak voor maandag heeft b.v 1 kippenrug (of ribben of nek enz) EN 'n bakje met groentemix /gemalen kalkoennek.

Wanneer de man of de buren dan eten moeten geven hoeven ze alleen maar voor elke hond de zak van de dag uit de vriezer halen en laten ontdooien.
Alle zakken hebben de naam van de hond erop staan en voor welke dag het is.
Dan hoeven ze s'morgen alleen de stuk kip of andere RMB te geven en s'avonds de inhoud van 't plastic bakje in de voerbakken gooien.
Niet vergeten om s'avonds dan gelijk de zak voor de volgende dag uit de vriezer te halen.
Als ik 7 dagen weg ben, dan staan er dus 14 zakken met naam en datum op volgorde in de vriezer, dus pak maar raak..altijd goed.
Wanneer iemand anders voert dan beperk ik de supplements tot 1 capsule per dag door de bak heen, de rest van supplements of 'n eitje erdoor kan best wel 'n week overslaan vind ik.
Tot nog toe altijd goeie en makkelijke oplossing geweest.
Door tieneke
#471760
DribjeNeo schreef:
Grinnik, dat krijgen ze nu al elk weekend (Carnibest). Maar dat vindt hij zo mogelijk nog afgrijselijker: dat stinkt ook nog eens! Hahahaha!
Ik heb je een pb gestuurd ;)
Door Jolly
#471798
Peter vond die zakkies nix, elke keer dat gevrut ermee. Dus hij weigerde ze dat te voeren en was dat dus mijn taak. Hij geeft ze wel zo hele kuikens enzo en rijd ook met alle leifde ene haas voor ze aan.
Maar goed ik was dus voeder vrouwtje, totdat ik in ziekenhuis kwam te liggen en zo beroerd was, toen moest hij wel.
Nou is het wel zo dat de mannen nu op elk een kilo per dag staan, dus 's ochtends de helft en 's avonds de helft van kilo en dat is natuurlijk makkelijker, want dan blijft er niets over en voorheen, kregen ze allebei per dag 2/3 van een kilo.
Door Lizzy
#471937
Leo kijkt gewoon op het whiteboard wat hij moet geven, haalt de juiste spullen uit de vriezer, weet precies wie wat en hoeveel moet hebben en maakt het eten klaar.

Ik vind het eerlijk ook allemaal wel gezeur hoor. Zitten ze ook zo te zaniken als ze een keer voor zichzelf moeten koken of laten ze dan een pizza komen?

Voor de oppas vind ik het het een ander verhaal. Maar ik zie niet in wat er mis zou zijn met versvlees. Neem je een merk dat in nette hamburgertjes geperst zit. Dat kan toch iedereen behapstukken? (die doe je dan netjes in dag-portie-zakjes in de vriezer).
Door bas rouge
#471945
Als de honden gaan logeren dan is het afhankelijk van bij wie hoe 'ingewikkeld' ik het maak. Als iemand echt gruwt dan koop ik of rodi of duck, dat ziet er immers niet uit als vlees en is ook behoorlijk droog. Dus ook van vleessappen hebben mensen geen last.
Laatst gewijzigd door bas rouge op do 19 jan 2006, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#471962
Lizzy schreef: Leo kijkt gewoon op het whiteboard wat hij moet geven, haalt de juiste spullen uit de vriezer, weet precies wie wat en hoeveel moet hebben en maakt het eten klaar.

Ik vind het eerlijk ook allemaal wel gezeur hoor. Zitten ze ook zo te zaniken als ze een keer voor zichzelf moeten koken of laten ze dan een pizza komen?

Voor de oppas vind ik het het een ander verhaal. Maar ik zie niet in wat er mis zou zijn met versvlees. Neem je een merk dat in nette hamburgertjes geperst zit. Dat kan toch iedereen behapstukken? (die doe je dan netjes in dag-portie-zakjes in de vriezer).
Hahahahaha Lizzy ik probeerde het nog netjes te brengen, maar ik denk er precies zo oever.

Ook bij ons is het geen enkel probleem als Eddie de jongens moet voeren. Zijn toch ook zijn honden. ;D
Door Lil
#471970
Euh hier wordt er als er een dag niet gekookt wordt pizza gehaald door de mannen. Vraag beantwoord? Als ik op vakantie ga staat hier ook rodi, duck of prins op het menu. Ik houd er niet van, maar goed. Het mannen volk stond laatst letterlijk te kokhalzen toen ik pens had laten ontdooien. En om hem dat nu aan te doen :P
Offe misschien moet ik wat strenger zijn en hem laten wennen ;D
Door Mevroi Kruim
#472009
Toen ik met vakantie was en de koters hier kwamen oppassen had ik een schema gemaakt met wat wanneer voor wie, en voor de katten in dagporties in de vriezer. Kinders vonden het wel smerig/stinken/eng/bleeeeh maar deden braaf wat mammie zei ;D ;D ;D
Voor nood had ik ook nog wat kvv in de vriezer gemikt maar daar was niks van gebruikt, ze hadden keurig alle barf gevoerd. En vonden het bij nader inzien eigenlijk best leuk om te zien hoe die beesten ervang enieten!
Door DribjeNeo
#472545
Hmpfff, ik hem gisteren heeeeeel vrolijk verteld dat het allemaal reuze meevalt, en dat niet elk soort rauw vlees er vies uitziet... Zegt-ie op het eind: "Nou, IK voer alleen maar brokken." :o

Ach, ik laat het er maar even bij. Mocht hij toch moeten voeren, dan zorg ik er inderdaad maar voor dat er bakken kant en klaar staan, zodat hij ze alleen nog maar neer hoeft te zetten OF in het uiterste geval inderdaad terug naar de Rodi. Maar voordat dat gebeurt heb ik al wel het een en ander uitgeprobeerd hoor! Hahaha, toch mijn vrouwelijke listigheid maar eens uit de kast halen (het zijn trouwens mijn honden)!

Desalniettemin: hij gaat wel met me mee naar de Aldi in Duitsland om te kijken wat daar te scoren valt ;D
Dus misschien is er nog hoop!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door