Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#47044
Breezer krijgt eerdaags compleet vers vlees.
Maar omdat mijn vriend zo enthousiast is erover, had ie al de opmerking gemaakt dat hij voor Breezer wel een aardappeltje extra wilde koken.
Nu is mijn vraag heeft iemand voor mij hele simpele dingetjes om te maken, zodat ik dat bijvoorbeeld 1 avond in de week zelf kan maken. Gewoon om eens te proberen. Ik heb een hele goeie keukenmachine dus pureren moet geen probleem zijn. Ik wil bv. wel eens een klein menu maken, met groente en rundergehakt of vis ofzo door elkaar. Maar hoeveel moet ik dan maken en wat mag erin????

Misschien ook wel belangrijk, Breezer kan niet zo goed tegen kip, maar soms geef ik hem wel eens een klein stukje rauw rundergehakt en dat gaat wel goed. Hij weegt trouwens 15,8 kilo.

Ik hoop dat iemand iets leuks weet.....
Door sharpie
#47113
Hoi Breezer,
Aardappelen schijnen niet zo goed te zijn.
Je zou wel bijv. wortel, broccoli, sla, kool, boerenkool, peterselie, pompoen, zoete aardappel, asperges, bloemkool etc. kunnen gebruiken voor de groentenmix, ik zou het gewoon rauw en gepureerd geven met bijv. rungergehakt en een rauw eitje erdoor ofzo om het simpel te houden.
Voor de hoeveelheid voor een volwassen hond kun je 20 gram per 1 kilo lichaamsgewicht als richtlijn gebruiken, dus dan zou ik voor jouw hond tussen de 316-400 gram aanhouden per dag.
Door Lizzy
#47145
Nou ja, eigenlijk heeft Sharpie al antwoord gegeven!

Ik kan alleen nog toevoegen dat je inderdaad zeker niet te veel/vaak aardappel moet geven. Aardappel bevat veel zetmeel en dat is niet zo goed voor honden. Het wordt ook vaak niet goed verteerd. Je kunt wel allerlei rauwe groentes pureren (behalve ui en prei) en daar bijv. wat rundvlees of lamsvlees of kalkoenvlees of konijnvlees of pens of weet-ik-wat-voor-vlees bij doen. Of, rauwe vis! Bijvoorbeeld rauwe sardientjes (heel, dus met kop en graat!). Rauw eitje is altijd lekker. Geef ze gerust heel, met schil (buiten in de tuin). Meestal is dat leuk om te zien hoe ze dat eten! Ongeveer 2 rauwe eieren per week is wel meer dan genoeg.

Wanneer je complete voeding geeft kun je makkelijk 1 maal en zelfs 2 maal per week zelf iets klaar maken. Maar, hoe vaker je zelf iets gaat maken, hoe strenger je aan de "regels" moet voldoen.

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door