Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sandra K
#46981
Ik probeer heel voorzichtig een beetje te barfen. Als basis ben ik mijn hond nu op Carnibest aan het overschakelen. Daarnaast pureer en pruts ik wat, maar nog niet te vaak. Daar weet ik nog niet genoeg voor. Ik heb begrepen dat het ook met een kant en klare rauwvlees voeding goed voor de vertering is als de hond na het eten nog wat na-kauwt. Omdat mijn bottenzoektocht nog niet succesvol is geef ik hem nu 's avonds zo'n 'bot' van buffelhuid of een gedroogd lams- of koeien oor. Wat is jullie mening over deze producten?

Daarnaast zag ik op de website van hondtotaal diverse soorten gedroogde producten om als snack te geven: vleesstrips, lever, boekmaag, kophuid en lever.
Is dit iets als tussendoortje, zelf hondenkoekjes bakken ben ik nog niet aan toe. En naarmate ik me meer in de hondenvoeding verdiep krijg ik bij de kant en klare hondenkoekjes een steeds minder goed gevoel.

Sandra
Door sharpie
#46988
Ik ben zelf niet zo dol op buffelhuidkluifjes enzo.
Je weet vaak niet wat er mee gebeurt is en ze kunnen er ook in stikken als ze het laatste stukje wat helemaal zacht en plakkerig is van het kauwen doorslikken.

Ik zou toch eens kijken naar verse rauwe kippennekken, kalfsribbetjes, lamsribbetjes, lamsnek etc.
En dan met lekker veel vlees er nog aan.
Kalfsribbetjes enz. kan je gewoon bij de slager kopen.
Door labranwk
#46991
Als ik Nick loslaat op een buffelhuid bot dan is ze de volgende dag flink aan de poeperij, dus bij mij krijgt ze m heel soms (bijv. als er visite is) maar verder geef ik het niet. Daarnaast heb ik vrij complete voedingen samengesteld, waarbij ze dat verder ook niet nodig heeft.
Volgens mij zit er trouwens ook weinig toegevoegde voedingswaarden in maar dat kan ik fout hebben natuurlijk.

Misschien kun je in de buurt zoeken naar slachthuizen? Dat heb ik ook gedaan en ik heb nu wel een paar goeie adresjes voor bijvoorbeeld orgaan en spiervlees met bot voor kippen en daarnaast nog een islamitisch slachthuis waar ik vlees en pens van lam en koe in overvloed voor een leuke prijs kan krijgen!
Het is even zoeken, maar als je de adressen eenmaal gevonden hebt... ;D ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#47001
Ik weet niet waar je woont maar iets voor je hond om op te kluiven kun je ook bij een slagerij halen,vragen voor botten voor de hond,dit zijn dan geen botten die ze in het geheel kunnen op eten. Je kunt ook kippenvleugels geven of een kipkarkas daar kan je om bij de poelier (kippenvleugels hebben ze ook bij de supermarkt) Sla bij de vleugels in het begin even de hoeking plat (het buigend gewricht) en het dikke eind aan het begin van de vleugel.Misschien kun je ergens een islamitische slagerij vinden voor lamsribben e.d.
Je kunt ook eens in het telefoonboek kijken bij slachterijen of uitbeenderijen en kijken of je daar kunt gaan afnemen,dan zit je ook gelijk goed voor de verse pens.
Door Jose
#47144
Hoi
Ik ben ook aan het overschakelen naar carnibest, en heb me laten vertellen dat het als je hond er geen last van heeft het geen kwaat kan om zo'n staafje te geven. Maar zeg er wel bij, nu met vers heb ik het idee dat die staafjes niet alles is dus ik geef ze liever niet meer.

En die vraag van na het eten even wat te kluiven hebben had ik dus ook gelezen. Maar ik heb dat twee keer gedaan zo'n oor na het eten maar mijn beviel dit dus niet, omdat het niet verteerd en met veel slijm er weer uit kwam dus maar niet meer gedaan.

Wel heb ik hier voor ze altijd botten van nylaboon liggen. En wat mij is op gevallen is dat ze dus na het vers maal daar op gaan liggen kluiven, eerst deden ze dit alleen uit verveling zeg maar gewoon lekker kluiven. Maar nu daags na het eten. Weet niet hoe andere hier tegenover die nylon botten staan, maar het zou een kluif oplossing kunnen zijn.
Door sharpie
#47157
Nylabone is opzich ok volgens mij, maar ze eten het ook niet op.
Zachte botten kunnen ze wel opeten, zoals ribbetjes, nekken e.d.
En dan vooral botten van jongere dieren, zoals kalf en lam. kippenbotten van volwassen dieren is geen probleem.
Zorg dat er wat vlees aan zit, vooral als je ze NIET na een maaltijd geeft.
Echte botten zitten ook veel gezonde voedingstoffen in.
Laatst gewijzigd door sharpie op za 31 jan 2004, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#47210
Nyla bones zijn kunstof botten dat is ook niet de bedoeling dat ze ze opeten.Ik heb ook geen probleem als mijn honden een buffelhuidkauwbot zouden hebben ware het niet dat het in de poten van mijn honden vast gaat zitten en ze dan hun beharing daar wegkauwen :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door