Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Jaymeg
#471279
Hallo Lizzy,

Ik heb ingeschreven voor een jonge rashondendag. Nu kreeg ik bericht dat je alleen maar mee mag doen als je honden een recente Parvo enting hebben. De jongste van 9 mnd. heeft alle entingen gehad. Maar de oudste, 3 jaar, heeft voor het laatst 2004 alle entingen gehad. Nu zou ik haar niet mee mogen meenemen die dag omdat ze niet voldoende geent is tegen Parvo.

Zelf vind ik het veel te snel om nu al weer te enten.
Kan jij me jouw mening hierover geven. Is het echt nodig om nu alweer voor Parvo te enten?

Ria
Door herder_lover
#471287
tsja, persoonlijk natuurlijk, maar als het als eis staat zul je het moeten doen (als je anders niet naar binnen kan)....
Door bowie
#471295
Jaymeg schreef: Hallo Lizzy,

Ik heb ingeschreven voor een jonge rashondendag. Nu kreeg ik bericht dat je alleen maar mee mag doen als je honden een recente Parvo enting hebben. De jongste van 9 mnd. heeft alle entingen gehad. Maar de oudste, 3 jaar, heeft voor het laatst 2004 alle entingen gehad. Nu zou ik haar niet mee mogen meenemen die dag omdat ze niet voldoende geent is tegen Parvo.

Zelf vind ik het veel te snel om nu al weer te enten.
Kan jij me jouw mening hierover geven. Is het echt nodig om nu alweer voor Parvo te enten?

Ria
Ikzelf ben tegen inenten maar ook Sven moet wel een prik want ook hij loop shows ze hebben er nog nooit gevraagd maar toch voor alle zekerheid laat ik hem volgend maand wel inenten .
Door "inge"
#471366
Hier nog één. Heb net vanmorgen Django laten enten tegen Rabbies.Volgende maand hebben we een show in Duitsland en daar mag ie anders ook niet in.Dus tja...
Gebruikersavatar
Door chooky
#471495
Als ik ent, is dat of voor de enting zelf, of voor het buitenland (rabies)(wil geen risico op inbeslagname of erger....).
Ik kan me voorstellen, als je showhonden hebt, dat je dan ent voor de show, maar om een hond mee te kunnen nemen op de show van een andere hond (dat is wat ik begreep) zou ik niet voor enten.
Maar ik ent zelfs niet om bij een hondenschool te kunnen trainen.
Ik hou overigens wel regelmatig in de gaten hoe het zite met titers, en dat zit voor parvo en hondenziekte nog uitstekend, maar daar kom je bij een show niet mee binnen jammergenoeg.
Door Helen
#471502
herder_lover schreef: tsja, persoonlijk natuurlijk, maar als het als eis staat zul je het moeten doen (als je anders niet naar binnen kan)....
Ik heb al in andere topics gelezen over hoe vaak jij ent/er in curacao geent wordt. Maar ben je wel op de hoogte/ingelezen over hoe entingen werken en wat te vaak enten kan veroorzaken?
Door Lizzy
#471515
Jaymeg schreef: Hallo Lizzy,

Ik heb ingeschreven voor een jonge rashondendag. Nu kreeg ik bericht dat je alleen maar mee mag doen als je honden een recente Parvo enting hebben. De jongste van 9 mnd. heeft alle entingen gehad. Maar de oudste, 3 jaar, heeft voor het laatst 2004 alle entingen gehad. Nu zou ik haar niet mee mogen meenemen die dag omdat ze niet voldoende geent is tegen Parvo.

Zelf vind ik het veel te snel om nu al weer te enten.
Kan jij me jouw mening hierover geven. Is het echt nodig om nu alweer voor Parvo te enten?

Ria
Ik vrees dat als dat voorgeschreven wordt en er controle is dat je weinig andere keus hebt dan enten of niet meedoen of gokken. Ik ben zelf niet erg bekend met het lopen van shows en ik weet ook niet in welke mate het boekje wordt gecontroleerd. Ik weet ook niet of dat als je een titersbepaling laat doen en je de uitslag meeneemt, of deze geaccepteerd wordt..... Misschien even navragen bij de organisatoren van het evenement?
Door Jaymeg
#471546
Lizzy schreef: ik weet ook niet in welke mate het boekje wordt gecontroleerd. Ik weet ook niet of dat als je een titersbepaling laat doen en je de uitslag meeneemt, of deze geaccepteerd wordt..... Misschien even navragen bij de organisatoren van het evenement?
Ja er wordt wel goed gecontroleerd, dus dan ga ik maar niet.
Ergens hier op de site heb ik gelezen dat een titerbepaling ook niet alles zegt. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook niet precies weet hoe ze dat bepalen. Ik neem aan d.m.v. bloedonderzoek.
Kan ik dat gewoon aan de dierenarts vragen? Kan je dan van alle entingen laten bepalen. En dan nog is de vraag of je moet enten.
Bij mij is een pupje overleden na de enting. Dus ik ben nogal huiverig. Voel me hier ook lang niet zeker over. Wel enten, niet enten? Voor het showen alleen zou ik het niet doen. Ben geen fanatieke shower, wilde alleen eens kijken op zo´n jonge rashondendag of ze een beetje volgens de standaard is.

Ria
Door herder_lover
#472726
Helen schreef: Ik heb al in andere topics gelezen over hoe vaak jij ent/er in curacao geent wordt. Maar ben je wel op de hoogte/ingelezen over hoe entingen werken en wat te vaak enten kan veroorzaken?
Hier ging het volgens mij over het feit dat ze anders niet binnen kon komen en dan zal je een keus moeten maken :D
en ja ik weet wel wat entingen kunnen veroorzaken, maar het is óf het een óf het ander. Ik bedoel Hier heb je niet echt een keuze: Of je ent (met risico van bv een auto-imuun ziekte) of je ent niet met risico op een dode hond)... Maar ik heb al wel begrepen dat ik hier niet hoef te enten tegen rabies en kennelhoest. Dat heerst hier niet (itt wat de DA in NL zeiden)....
Door conleeuw
#472752
herder_lover schreef: Hier ging het volgens mij over het feit dat ze anders niet binnen kon komen en dan zal je een keus moeten maken :D
en ja ik weet wel wat entingen kunnen veroorzaken, maar het is óf het een óf het ander. Ik bedoel Hier heb je niet echt een keuze: Of je ent (met risico van bv een auto-imuun ziekte) of je ent niet met risico op een dode hond)... Maar ik heb al wel begrepen dat ik hier niet hoef te enten tegen rabies en kennelhoest. Dat heerst hier niet (itt wat de DA in NL zeiden)....
heerst daar helemaal geen rabies?? In Zuid Afrika was dat de ene enting die je altijd panisch jaarlijks herhaalde, daar heerst het wel en een geval op je boerderij en al je honden en katten gaan eraan :'(
Door herder_lover
#472898
conleeuw schreef: heerst daar helemaal geen rabies??
Volgens mijn DA niet. En tsja, als hij dat zegt dan ga ik mijn honden er niet voor enten. Het is alleen nodig om het land binnen te komen. Maar ik informeer nog wel door hoor ;D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door