Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Kwispel
#470768
Al 2 jaar heeft mijn kater Kwispel suikerziekte, dit gaat gelukkig allemaal goed, maar sinds vorige week is hij ook nierpatiënt geworden :'(. Op advies van de dierenarts eet hij nu Hill's Feline k/d, maar vind dit helemaal niet lekker. Terwijl eten altijd zijn lust en zijn leven was. Hij is nog maar 6. Wie weet raad?
Door Kwispel
#471092
Kwispel at hiervoor hills m/d, speciaal voer voor suikerziekte patiënten... maar omdat daar heel veel eiwit in zit mag hij dat nu niet meer vanwege zijn nieren. Zijn nieren zijn voor 75% naar de knoppen is gebleken uit bloedonderzoek. Hij heeft aan het infuus gelegen en het gaat nu redelijk, alleen wil hij niet eten... en dat moet hij juist weer wel voor zijn suikerziekte...
Door Rosita
#471182
Nou, ik zie maar een oplossing en dat is vers vlees (kvv of BARF). Carnibest heeft diabetes voer en Bandit ook, tevens is dit zeer geschikt voor nierpatienten vanwege de goede kwaliteit eiwitten en het feit dat er geen graan in zit. Een van mijn katten heeft ook nierproblemen en doet het op Carnibest heel goed. Waar het overigens om gaat is niet zozeer de hoeveelheid eiwitten, maar de kwaliteit. De kwaliteit van verhitte (en plantaardige) eiwitten zoals die in brokken en blikvoer voorkomen is niet echt goed te noemen. Je kunt dus niet het percentage/hoeveelheid eiwit van vers vlees met dat van brokken/blikvoer vergelijken. De kwaliteit van het eiwit in vers vlees is vele malen beter dan dat van brokken, dat betekend dat het veel minder afvalstoffen geeft voor de nieren. Daarnaast kan je zelf het percentage eiwit omlaag brengen door wat extra vet (roomboter b.v.) door het voer te mengen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door