Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Annieke
#469553
Ik heb vanochtend een kipfilét van 194 gram gekocht, die wil ik morgenochtend aan Luna geven. Hij staat nu in de koelkast. Kan ik 'm er vanavond uithalen om op kamertemperatuur te laten komen of kan ik dat beter een paar uur van tevoren doen morgenochtend?

Zal ik de kipfilét samen met de Smuldier compleet geven (omdat 't zo weinig is) of kan ik er beter wat anders bij doen?

Ik ben benieuwd wat ze ervan vind! ;D
Laatst gewijzigd door Annieke op ma 16 jan 2006, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#469587
Gewoon een uurtje van te voren uit de ijskast halen, hij is toch niet diepgevroren ;)

enne.....ze zal er zeker van smullen hoor... :D
Door 202spots
#469595
Annieke schreef: Zal ik de kipfilét samen met de Smuldier compleet geven (omdat 't zo weinig is) of kan ik er beter wat anders bij doen?
Het is niet veel, dus ik zou het samen met de smuldier geven.
Maar inplaats van filet zou ik volgende keer liever 'n stuk kip geven waar ook nog wat bot aan zit, 'n stuk borstkast,vleugels, nek of poten of zo.
Door Annieke
#469652
202Spots schreef: Het is niet veel, dus ik zou het samen met de smuldier geven.
Maar inplaats van filet zou ik volgende keer liever 'n stuk kip geven waar ook nog wat bot aan zit, 'n stuk borstkast,vleugels, nek of poten of zo.
Dat ben ik ook van plan, maar ik kon bij de winkel waar ik was geen vleugeltjes vinden (wel iets wat erop leek, heette geloof ik kipkluifjes, ik kijk wel even op barfclub voor een foto van kippenvleugeltjes/nekjes ter vergelijking). Ik vond het gewoon leuk om haar ook eens een echt stuk vlees te geven, dus toen maar gekozen voor de filét. ;) Ik ga volgende keer even bij de Albert Heijn kijken wat ze daar hebben. En vrijdag kan ik ook nog op de markt kijken wat ik daar kan vinden. :)
Door Peet
#469655
Kipkluifjes, Kip Drummetjes, Kip Drumsticks, Kip Borrelkluifjes, Kippevleugeltjes...het zijn allemaal benamingen voor de onderste pootjes (zeg maar vanaf de knie) of de vleugeltjes. Ze zijn prima beginnersbotjes en je kan ze voor de zekerheid een beetje plat slaan met een hamer. Dan gaat het zeker goed ;)

O ja...en als je eens een echte lap vlees wilt geven: geef dan een penslap :D ;D ;D. Dan zie je echt de wolf in je hond naar boven komen :P ;D
Laatst gewijzigd door Peet op ma 16 jan 2006, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Annieke
#469666
Bedankt voor de uitleg, Peet! :-*
Zo'n lap pens ga ik zeker 'n keertje bij Domenica Dogstyling gaan halen, maar eerst een rubberen mat ofzo in huis halen, anders wordt ma boos! ;D
Door 202spots
#469671
Het is heel makkelijk en waarschijnlijk goedkoper om 'n HELE kip te kopen die je dan zelf in stukken kan knippen! ;)
Door Debora
#469760
Peet schreef: O ja...en als je eens een echte lap vlees wilt geven: geef dan een penslap :D ;D ;D. Dan zie je echt de wolf in je hond naar boven komen :P ;D
Zo'n wolf die een flink stuk penslap in 2 stukken naar binnen werkt. Een tijdje zeer benauwd kijkt...kotst...en het dan weer lekker naar binnen werkt maar er nu beter op kauwend?? ;D
Door Annieke
#470179
Dat zal ik volgende keer zeker doen! Ik ga vrijdag 's kijken wat er daar allemaal te halen valt (als 't weer een beetje meewerkt). ;)

Luna heeft vanochtend in ieder geval heerlijk gesmuld, ze at haar kippie heel voorzichtig op, heel netjes. ;D
Laatst gewijzigd door Annieke op di 17 jan 2006, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#470180
en een penslap kan je ook bij mij komen halen hoor, als je wilt....stuur maar een pb'tje... ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door