Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door veronique
#468468
Ik heb Vita vandaag een krabstaafje en drie scampi's bij haar avondmaal gegeven. Heeft ook nog 2 kippemaagjes en rundssoepvlees gekregen. Vandaag geen bot want morgen staat er kalfsbot op het menu.
Ze vond de krab en de scampi's heel lekker. Joepie ze eet iets van vis ;D. Maar is het ook nog gezond voor de hond??
Door Lizzy
#468738
Nou, zolang ze niet allergisch zijn is het in ieder geval niet ongezond. Dus ik denk dat je dat best af en toe kunt voeren. Ze zijn vrij rijk aan zink en seleen en bevatten ook wat omega 3 vetzuren.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 15 jan 2006, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door veronique
#468749
Lizzy schreef: Nou, zolang ze niet allergisch zijn is het in ieder geval niet ongezond. Dus ik denk dat je dat best af en toe kunt voeren. Ze zijn vrij rijk aan zink en seleen en bevatten ook wat omega 3 vetzuren.
Lizzy, bedankt voor het antwoorden.
Af en toe, bedoel je daarmee: 1 keer om de 14 dagen of 1 keer in de maand?
Zink en seleen, niet zo gezond of wel in beperkte mate?
Laatst gewijzigd door veronique op zo 15 jan 2006, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#468776
veronique schreef: Lizzy, bedankt voor het antwoorden.
Af en toe, bedoel je daarmee: 1 keer om de 14 dagen of 1 keer in de maand?
Zink en seleen, niet zo gezond of wel in beperkte mate?
Ik zat te denken aan 1 keer in de week a 1 keer in de twee weken. Vaker zou ik niet doen. Zink en seleen zijn zeker wel gezond hoor. Seleen wordt ook wel selenium genoemd en is een mineraal dat anti-oxiderende eigenschappen heeft. Selenium schijnt ook nog eens de schadelijke metalen als cadmium, lood, kwik te neutraliseren. Zink is ook een mineraal. Een heel belangrijk mineraal zelfs. Het is nodig voor de synthese van eiwitten, DNA en RNA en het regelt de spiercontractie en bevordert de stabilisering van het bloedsuikergehalte. Het heeft ook een sterk anti-oxiderende werking en zorgt voor een goed functionerend immuunsysteem.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 15 jan 2006, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door veronique
#468807
Bedankt voor de deskundige uitleg.
Voortaan krijgt ze dus de ene week 3 scampi's en de andere week een krabstaafje. Hebben we weer iets bij om variatie in haar menu te brengen ;D
Door tessa
#468997
vorige week had ik een bakje garnalen liggen dat net tegen de datum aan zat, ik dacht de honden er een plezier mee te doen maar nee hoor, ze roken er eens aan en draaiden zich vol walging om "eet dat zelf maar op hoor vrouwtje", nou nee bedankt, ik vind het zelf eigenlijk ook niet zo lekker :P
Door Borke
#469006
Decadente voeding hoor.
Ik heb Borke een keer een garnaal gegeven, maar dat blieft meneer niet 8)
Komt wel goed uit eigenljik, want dat vind ik toch echt te duur voor hem!
Door tieneke
#469007
Garnalen en krabsticks lusten ze hier ook,alleen krijgen ze dit zelden,ik eet ze liever zelf ;D ;D
Door tieneke
#469008
AstridStraver schreef: Decadente voeding hoor.
Ik heb Borke een keer een garnaal gegeven, maar dat blieft meneer niet 8)
Komt wel goed uit eigenljik, want dat vind ik toch echt te duur voor hem!
Hier krijgen ze dit dan ook alleen als er iets over is wat ik zelf niet meer vertrouw ;)
Door tessa
#469010
Nou normaal geef ik dat ook niet hoor, maar we kregen mensen met oud en nieuw dus ik wilde een garnalensalade maken maar dat was er dus niet van gekomen dus bleef het te lang liggen, normaal moeten ze het ook doen met pens, nekken en karkassen (en kvv)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door