Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#468007
Liep boodschapjes te doen bij de c1000, ligt daar een stuk 'schenkel met been' mij aan te kijken van: 'neem me mee'.
Het was op datum omdat het weekeind begint dus bijna gratis.
Heb het meegenomen voor mr. bull voor vanavond.
Maar even checken, het vlees mag hij toch gewoon eten? het is een dikke ronde plak van zo'n 10 cm doorsnee, 3 cm dik, met maar een heel klein stukje been er in. De rest is helemaal vlees. Het weegt een dikke 200 gram. Als ik er op let dat hij het bot niet opeet (doet hij denk ik toch niet, te hard) dan kan ik dit gewoon geven toch??
Laatst gewijzigd door Jojo op za 14 jan 2006, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#468018
Zelf geef ik geen schenkel,het is knetterhard en je moet uitkijken dat het niet om de onderkaak van je hond blijft vastzitten.
Buiten dat de meeste honden er wel stukken vanaf bijten en inslikken.
Door Jojo
#468296
Nou, er staat wel op schenkel, maar het is niet zo'n ding als dat hij op de foto in mn onderschrift eet hoor! Het is echt gewoon een dikke schijf vlees met een klein stukje bot. Had het ook nog nooit in deze vorm gezien ???
Maar het gaat mij dus om dat vlees. Das toch gewoon goed om te eten ???
Door Jojo
#468307
Zal ff een foto maken.....
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jojo op za 14 jan 2006, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#468318
Jojo schreef: Zal ff een foto maken.....
Afbeelding
Lijkt niet echt op een doorsnee schenkel ;)
Zit volgens mij een aardige lap vlees aan zeg :o
Gewoon geven en er wel op letten dat ie in zijn drift dat bot niet achteroverslaat.
Door Jojo
#468326
tieneke schreef: Lijkt niet echt op een doorsnee schenkel ;)
Zit volgens mij een aardige lap vlees aan zeg :o
Gewoon geven en er wel op letten dat ie in zijn drift dat bot niet achteroverslaat.
Nee hè, dat vond ik ook al. Zat al te kijken, hoe ze dat van het beest af hebben gehaald. Gewoon een hele poot in plakjes zagen ws.
Maar het lijkt op een stuk zoals wij het in de arm hebben, met 1 dik bot en een dunnere (bv. spaakbeen) ernaast ??? Het rondje bot is heel klein, mss. een kalfje :'(
Snij voor de zekerheid het bot er wel uit ;)
Door tieneke
#468333
Jojo schreef: Snij voor de zekerheid het bot er wel uit ;)
Misschien wel zo verstandig ;)
Heb Tinus ooit ook zo'n schenkel gegeven en dacht dat het geen kwaad kon....hij was pas een maand of 6.
Kom ik even later kijken is er nog maar een klein stuk van over...had ie gewoon alles eraf geknaagt en doorgeslikt :o :o
Na 2 dagen kwamen mijn gierende hartkleppen pas weer een beetje tot rust,en hebben ze die zooi nooit meer gehad!
Door herder_lover
#468369
ziet er gewoon uit als schenkel hoor ;D. Tenminste diegene die ik hier ( en ook in NL) kan en kon kopen... Ik geef het nu neit meer, maar vroeger wel.... JE kan het wel koken en de sap bewaar ik voor over iets te gooien wat ze minder lekker vinden of groentenmix
Door Jojo
#468376
Nou, het is ondertussen al lang op hoor ;D ;D
Dat ging in een razend tempo! Heb eerst gewoon de hele schijf aan hem gegeven, maar ik zag hem al wel weer stuntelen en mn vloer ermee aandwijlen ::)
Toen heb ik hem maar even geholpen door het vast te houden, mag hij scheuren :D
Toen was het gauw weg :P Hij heeft nog een tijd lopen hannesen met het vel, maar het botje heeft hij geen aandacht gegeven. Ik heb het rondje merg er nog even voor hem uitgedrukt als toetje en na een tijdje heb ik het botje+vieze weekgelebberde sliertje vel maar in de kliko gedeponeert. Vond ie niet zo leuk................. ::) ;D
Laatst gewijzigd door Jojo op za 14 jan 2006, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#468378
Jojo schreef: Nou, het is ondertussen al lang op hoor ;D ;D
Dat ging in een razend tempo!
Wat een verschrikkelijk barfvarken ::) ::) ;D ;D
Door Jojo
#468381
tieneke schreef: Wat een verschrikkelijk barfvarken ::) ::) ;D ;D
;D meer een barfbiggetje ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door