Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#467276
Ik hoorde net van iemand dat een enting tegen rabies gelijk met de cocktail geen nut heeft. Dat schijn je terug te kunnen zien bij een titerbepaling voor bv de UK of Zweden. Als de rabies gelijk met de cocktail gezet wordt, is de titer van niet hoog genoeg, omdat ie dus niet goed opgepakt wordt........(zeker niet voor Zweden omdat ze dan pas na 4 mnd mogen bloed prikken, bij de UK is t al na een maand....... Veel DA-en adviseren dan ook om een maand voor de bloedtest nogmaals te enten, maar die van haar zegt gewoon niet tegelijk te enten.
Weet iemand daar iets van: niet goed werkende rabies in combinatie met andere entingen? Ben ik erg benieuwd naar...
#468347
Ik heb dit weleens vaker gehoord.
Klinkt best logisch eigenlijk. Zijn gewoon teveel ziektes die je in één keer inspuit, begrijpelijk dus dat dat dan niet altijd helemaal goed gaat met de antistoffen die ze ervoor op zouden moeten bouwen.
De cocktail komt er hier zowiezo nooit meer in, maar das een ander verhaal.
#468348
Senna kreeg toen ze nog volledig geent werd ook gewoon de cocktail en meteen de rabies erachter aan... Maar mijn dierenarts is geen goed voorbeeld qua vaccineren en voorlichting daarover :-X, dus ik vroeg me af of iemand hier er meer van afweet. Het is inderdaad wel logisch, al die bende tegelijkertijd kan toch alleen maar nadelige gevolgen hebben!
Laatst gewijzigd door Sennaruby op za 14 jan 2006, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
#468364
margreet schreef: Nou ik laat bram dus maar niet alles tegelijk geven,februari verplicht de rabies en dan ergens in april mei maar eens de rest hoor.
Bij ons ging alles een beetje te vlug en moesten de nollebakmonsters zo snel mogelijk gevaccineerd worden,zelfs de kennelhoest werd er nog achteraan gejast :'(
Het ging echt niet anders maar ik weet nu wel dat ze zeker de eerste 2 a 3 jaar NIET meer worden geent!
#468372
Sennaruby schreef: Senna kreeg toen ze nog volledig geent werd ook gewoon de cocktail en meteen de rabies erachter aan... Maar mijn dierenarts is geen goed voorbeeld qua vaccineren en voorlichting daarover :-X, dus ik vroeg me af of iemand hier er meer van afweet. Het is inderdaad wel logisch, al die bende tegelijkertijd kan toch alleen maar nadelige gevolgen hebben!
Ja zeker weten,Tinus is de eerste week heel ziek geweest,was ook nog in het pension :'(Da erbij,medicijnen, en de stront zat echt overal....o wat voel ik mij nu nog schuldig dat wij in Tsjechie zaten :-X
De 2 verdere maanden was hij konstant aan de spuiterij etc...als pup had hij al last van een enting of wormenkuur :-\
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door