Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ike
#467056
't is al een week of drie hopeloos met eten met Ike, hij heeft volgens mij last vast de "teefjes", is buiten alleen maar bezig met lekkkere luchtjes/likken/klappertanden, smorgens eet ie al helemaal niet en wil het liefst gelijk naar buiten, hij zit ook vaak bij de achterdeur te piepen en vorige week zat ie zelfs te janken (toen wij weg waren en onze dochter thuis), ik heb al geprobeerd zijn hele maaltijd sávonds te geven maar dat eet ie echt niet allemaal op en bovendien trekt hij voor veel dingen nu z'n neus op (moet geen lamsvlees/bot, geen ei/groente/ geen kippelever/magen geen zalm/sardientjes, het is echt erg, Ike is al een paar kilotjes afgevallen (nou kan hij wel wat hebben want hij was wat stevig geworden) maar dit moet niet zo doorgaan, ben al van plan om hem voorlopig kvv te gaan geven ipv barf want volgens mij gaat hij van alles te kort komen! Ik heb prdier geslachtsdrift besteld en hoop dat dit gaat helpen, heeft iemand een tip???
Door Lizzy
#467057
Ik zou hem Prodier Geslachtsdrift van VSM geven en ik zou hem hop-capsules geven (van bijv. Vitotaal).
Door Ike
#467064
Lizzy schreef: Ik zou hem Prodier Geslachtsdrift van VSM geven en ik zou hem hop-capsules geven (van bijv. Vitotaal).
Heb idd al prodier geslachts drift besteld, hoop dat het vandaag binnenkomt, maar Lizzy, zou hij niet een te kort gaan krijgen aan verschillende voedingsstoffen nu hij al zo'n poos weinig eet ? (misschien beter effe kvv geven?)
Laatst gewijzigd door Ike op vr 13 jan 2006, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door youp
#467075
Diesel heeft hier ook sinds een paar dagen last van. Ik weet alleen niet zeker of het door de teefjes komt. Hij is wel aan het zeuren en eet bijna niets. Ook is hij erg aan het snuffelen en begint hij weer te slopen.
Diesel is een jaar dus het kan natuurlijk wel nu, hij heeft het nog niet eerder gehad.
Zal ik het nog een paar dagen aankijken of zal ik ook maar prodier geslachtsdrift gaan geven?
Door Ike
#467076
youp schreef: Diesel heeft hier ook sinds een paar dagen last van. Ik weet alleen niet zeker of het door de teefjes komt. Hij is wel aan het zeuren en eet bijna niets. Ook is hij erg aan het snuffelen en begint hij weer te slopen.
Diesel is een jaar dus het kan natuurlijk wel nu, hij heeft het nog niet eerder gehad.
Zal ik het nog een paar dagen aankijken of zal ik ook maar prodier geslachtsdrift gaan geven?
Zo erg als nu heeft Ike het nog niet gehad(hij is nu bijna 4), sta op 't punt hem voorlopig kvv te geven zo slecht eet hij al een poos en heel weinig varatie, je zou voor diesel nofg effe kunnen aankijken en misschien heeft iemand nog een goede tip voor je , een jaar lijkt me vroeg om daar al zo'n last van te hebben maar ik heb hier niet heel veel ervaring mee er hier mensen genoeg die er veel meer verstand van hebben! ;)
Door Lizzy
#467079
Ike schreef: Heb idd al prodier geslachts drift besteld, hoop dat het vandaag binnenkomt, maar Lizzy, zou hij niet een te kort gaan krijgen aan verschillende voedingsstoffen nu hij al zo'n poos weinig eet ? (misschien beter effe kvv geven?)
Nou ja, fijn is het natuurlijk niet.... Maar zooo snel lopen ze nou ook weer geen tekorten op hoor. Lust hij kvv wel dan?
Door Ike
#467087
Lizzy schreef: Nou ja, fijn is het natuurlijk niet.... Maar zooo snel lopen ze nou ook weer geen tekorten op hoor. Lust hij kvv wel dan?
sávonds eet hij wel (heb ook een keer 'kvv s'avonds geprobeerd en dat at hij ook), maar ik heb al meerdere keren geprobeerd om hem zijn hele portie voor een hele dag s'avonds te geven maar dat eet hij niet allemaal op en trekt dus ook z'n neus nu op voor veel dingen (wat een muts he?), vandaar dat ik dus bang was dat hij tekoten op gaat lopen ald dit langer duurt!
Door amber13
#467253
Wanneer Max (onze vorige collie) loopse teefjes in z'n neus had, wou hij ook slecht eten en haalde snel z'n neus ergens voor op. Dan deden we het meestal zo dat we hem 2 keer per dag z'n eten aanboden. Wou hij niet of maar een paar hapjes eten, haalden we het weer weg. Soms stond hij dan een paar uur later zelf bij z'n voerbak, en dan gaven we hem dan nog wat eten. Kleine beetjes voeren werkte vaak beter dan in 1 keer alles geven.
Door Ike
#467273
normaal gesprkoken eet Ike twee keer per dag maar hij moet nu s'morgens helemaal niets, dan haal ik het eten weg, biedt het tussen de middag nogmaals aan, dan moet ie meestal ook niet en dan krijgt hij s'avonds , dan eet ie meestal wel.Heb net de prodier binnen, ga gelijk beginnen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door