Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door daydo
#467145
Vandaag stukken runderhart gekregen.
Dolenthousiaste hondjes, net dartelende veulens rond mij :D
Ik dacht al,dat gaat goed, misgedacht :-\
Elk een stuk runderhart gekregen ongeveer 7/10cm.
De border collie deed slok en weg, Daydo nam het zeer voorzichtig aan en ging ermee op zijn plaats liggen en gedaan dat was het :'(
Een klein stukje afgesneden, hij neemt het en floept het erweer uit, hij moet het niet.
En dat is ook zo met hertevlees en organen, gemalen eet hij het wel , met zeer lange tanden dan.
Zalmkop geeft hij gelukkig leren eten na 4 keer proberen.
Rundersnippers eet hij wel en voor kippenekken en karkassen doet hij alles.
Het is niet dat hij niet wil knagen, de kalfsribben eet hij toch voor meer dan de helft op en die rundersnippers moet hij ook scheuren.
Wat nu runderhart ook weer malen?
Of gewoon volhouden met kleine stukken te geven ooit zal hij het toch eten of niet?
Ik vind het zo erg dat een hond al zo ver van de natuur staat , dat als hij een lap vlees krijgt hij er vies van is.
Nou ja we geven niet op dan moet hij maar eens vasten.
Misschien leert hij het eten net als de vis ???
De kinderen moesten met iets nieuws altijd proeven, lusten ze het niet dan maar zo.
Mijn hond laat ik vasten, ben er niet echt happy mee :'(
Wetende dat hij kip, pens en rundervlees zo genietend opeet.
Hij knaagt de kippenekken echt goed mag hij dan de kalkoennekken zo of toch liever gemalen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#467149
Geef voorlopig gewoon alles wat kleiner zoals die het dan wel graag eet en later kun je dan systematisch de stukjes vergroten en meestal nassen ze het dan wel.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#467251
Ja inderdaad kleiner maken en misschien mengen met stukjes pens; dat eten ze meestal graag.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door