Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door quincy4
#464747
Hallo allemaal,

ik ben net nieuw op dit forum en dit is met een reden.

Ik heb nu iets langer dan een jaar een perschische langhaar van 5 jaar. Hij komt van de straat en hij is bij mij aan komen lopen. Ik noemde hem quincy en hebben hem in eerste instantie als gevonden opgegeven, maar er kwam niemand. Quincy was heel erg vermagerd en had een ontzettende slechte vacht ook had ie last van oormijt. Het dierenasiel hheft dit behandelt en alles leek super te gaan. Tot we afgelopen lente bij de trimster kwamen voor zijn vacht en die constateerde een ernstige oormijt. Wij hebben hem hiervoor weken behandelt met oormijtspul, maar het leek maar niet over te gaan. Ik heb toen besloten om naar de dierenarts te gaan. Die zei dat het een schimmel was en dat het verholpen kan worden. We hebben toen Aurizon meegekregen en het was binnen een week weg. Na een paar weken was het terug gekomen en ik de dierenarts gebeld, die zei nog een keer doen alleen nu ff wat langer. Wij gedaan, totdat quincy ongelofelijk ziek werd. Ik gelijk de dierenarts gebeld en hij was waarshijnlijk overgevoelig voor die medicijn. We konden wel iets anders gebruiken en heb dit toen opgehaald. Ik had al helemmaal geen vertrouwen meer in de dierenarts en ben ook niet meer verder gegaan met de medicijnen. Quincy had dus een duidelijke schimmelinfectie in zn oor, maar het vreemde was dat hij er geen last vn blijkt te hebben, geen jeuk, geen gekrab enz. Tot we nu ongeveer een maand een pupy er bij hebben in huis. Hierdoor vondenwe het toch wel belangrijk dat Quincy zijn oren goed waren,zodat ie in ieder geval de hond niet besmetten kan. Ik heb hem toch maar behandeld met die medicijn en het ging weg, maar dit was van kortdurende tijd. Het komt nu weer terug en mijn volgende stap was om naar een homeopaat te gaan.

Ik heb dus sinds kort de ontdekking gedaan van kvv en barfen en dit geeft mij weer een beetje hoop. Ik denk namelijk dat dit wel eens heel goed kan helpen. Ik heb quincy een jaar lang royal canin gegeven en ben sinds kort op biofood, maar wil nu gaan kijken of quincy dus op kvv kan van Bandit.

Ik zou graag van mensen horen of jullie denken dat dit helpt en graag tips of adviezen wat ik nog meer zou kunnen propberen, zijn er mischien mensen die hetzelfde hebben meegemaakt met hun kat.
Quincy heeft namelijk wat wit/zwart achtig spul in de oren en ook hele zwarte randjes opgebouwd als soort stippeltjes.

Ik ben nog maar sinds kort me aan het verdiepen over kvv en er is een wereld voor mij opengegaan. Dol enthousiast ben ik ( ik hoop alleen echt heel erg dat het helpt)

Het is een heel verhaal geworden, maar kijk uit naar jullie reacties

Groetjes Anita
Door Robian
#464899
Hallo Anita,

We hebben een keer een kat gehad die ook een soort schimmel in zijn oren had.
We hebben toen van de DA van allerlei spulletjes meegekregen die maar tijdelijk werkten.
Mijn moeder kwam toen aanzetten met een iets wat ze vroeger bij haar thuis deden.
Heb een stuk Unicura desinfecterende handzeep gekocht en er een vochtig watje overheen gehaald. Daar hebben we toen de oren voorzichtig mee schoongemaakt.
Wonderbaarlijk genoeg werkte het perfect bij deze kat, natuurlijk nadat we het een tijdje hadden volgehouden.

Groetjes,
Sylvia
Gebruikersavatar
Door sylvia
#465115
Heel goed moegelijk dat hij die oren heeft van de granen die in de brokken zitten, dus de brokken de kliko in en vers gaan voeren. Het is alleen te hopen dat hij het ook direct wil eten, vaak moeten katten echt overtuigd worden om over te stappen.
Door Femke
#465155
hier een hond gehad met chronische oorproblemen.

Zowiezo is een koolhydraatrijke voeding een prima voedingsbodem voor schimmels en gisten, dus dat is voor een dier met een schimmel in het oor absoluut no-no.
Hier helpt dat nog niet afdoende, Loebas heeft 1 à 2 keer per jaar een ontgiftings kuurtje nodig. Ik geef hem dan gedurende een week of 2-3 een lepeltje groene leem door zijn eten. Tannetje heeft me uitelegd dat het oor een afvoerkanaal kan zijn voor afvalstoffen.

Ik begin ermee als hij met zijn oren begint te klapperen, en gelukkig heeft het tot nu toe niet 1 keer meer écht doorgezet (en maar goed ook, want het is in het verleden wel een zo erg geweest dat zijn oren onder narcose uitgespoeld werden)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door