Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ElinevKa
#462809
Mijn twee 'gezonde' katten eten nu alleen nog maar rauw..
nu is mijn vraag alleen; hoeveel krijgen ze eigenlijk per dag?

Op dit moment keil ik maar wat in hun bakje (dus bijv. 1 drumstick per poes, wat kipfilet, wat sucadelapje)..

de een weegt ca 5 kg
en de ander ca 3 kg
Door Ster
#463666
Dit ben ik ook nog aan het uitzoeken, maar ik zit geloof ik op ongeveer 200/250gr per dag per kat.
Door wenne
#463793
Kruimel schreef: En mijn luiwammesen eten ong 100 g per dag. En worden echt niet dun ;D
Hier idem.
Door roefus
#464125
En ik weet geen bárst meer van hoeveelheden.
Heb maar EEN stom katertje..en dat stomme ding BARFT.
Ergo.....hij vindt carnibest minder, en wil liever grotere stukjes (ineens).
Klauwt ze met dat verdomde zwarte pootje uit zijn bakje....zoekt een plekje....en hoppah...daar ging zijn prooi.
Ik weet ECHT niet meer 'hoeveel gram'.
Geen snars idee.
Ik gooi wat in dat bakje, meneer eet of eet niet.
Hij heeft de luxe van een 'eigen tafeltje'.....waarvan ik vroeger dacht, dat dit mijn EIGEN kleine tafeltje was....
En wat hij 's avonds niet op krijgt, dat eet hij 's nachts.
ZELFS de carnibest eet hij 's nachts (maar dan alleen maar de carnibest voor hónden......die is net een tikkeltje grover).
En alles bij elkaar, ik puzzel over zijn calcium (en reken me elke keer rot)...wat visolie...(wil meneer nog wat sardien?).
Ik zal nooit beweren dat ik het GOED doe......maar met zoveel gepuzzel en zoveel gedoe........
Als hij niet KERN gezond wordt, eet ik volgend jaar drie eendags-kuikens 'rauw'.
Verdomme.
Beloofd is beloofd. :( :( :(
Door tieneke
#468149
Hier krijgen de 6 kleine poesjes samen met hun moeder ruim 1 kilo vlees/bot per dag.
Ze zijn zeker niet te dun,behalve 1 klein poesje.
Zij is aan de graatmagere kant en eet ook beduidend minder dan de anderen.
Heb haar eergisteren voor het eerst extra verwend met gerookte makreel en probeer haar nu wat meer te laten eten wat niet meevalt.
Door Borke
#468152
Tieneke, je kan voor het magere poesje wat melkpoeder voor moederloze kittens (waar je met water kittenmelk van maakt) door het gemalen vlees/vis mengen.
Dan moet je haar natuurlijk wel alleen hebben en dat zal wat lastiger zijn?
Door tieneke
#468198
AstridStraver schreef: Tieneke, je kan voor het magere poesje wat melkpoeder voor moederloze kittens (waar je met water kittenmelk van maakt) door het gemalen vlees/vis mengen.
Dan moet je haar natuurlijk wel alleen hebben en dat zal wat lastiger zijn?
Ik weet niet of ik dat hier kan krijgen :-\
Heb haar eergisteren wel binnen gehaald in de keuken waar zij lekker extra heeft gegeten,ze had het ook zo koud :-\
Nu is het gelukkig iets minder koud,ik hou haar ook niet binnen ze blijft gillen.
Morgen gaan wij bij onze duitste buren langs om bij de Da granulaatkorrels te bestellen om alles te ontwormen.
Door tieneke
#468214
Heb eergisteren zelfs een maaltje kipkarkas met veel vlees en visoliecapsule fijngemalen met de staafmixer...ze at een paar hapjes en dat was het,brokjes en blik heb ik speciaal voor haar gekocht zodat ze toch wat binnenkrijgt.
Ja ik weet het tis de grootste zooi maar dit kleine poesje is zo vreselijk lief en aanhankelijk samen met haar rode broertje Rodi,de rest komt wel bij mij maar kan ik niet oppakken wel aaien.
Ze eet wel van het rauwe vlees maar gewoon te weinig in vergelijking met haar broers/zussen.
Verder is ze beslist niet ziek,zelfs in de keuken was ze speels :D
Door Borke
#468223
Tja, t'is niet volgens de BARF principes maar van pap van rijstemeel komen ze meestal wel aardig aan, zeker als je er kittenmelkpoeder door doet en vis.
Gaf ik vroeger ook aan kittens (dan met gekookte vis).

Lust ze hart?
Door tieneke
#468265
AstridStraver schreef: Tja, t'is niet volgens de BARF principes maar van pap van rijstemeel komen ze meestal wel aardig aan, zeker als je er kittenmelkpoeder door doet en vis.
Gaf ik vroeger ook aan kittens (dan met gekookte vis).

Lust ze hart?
Lever zijn ze gek op dus hart zal ook wel.
Heb ik nog niet eerder gegeven.
Door Borke
#468281
Hart is typisch iets wat je katten geeft om aan te sterken.
Na een bevalling gaf ik bijvoorbeeld vaak lamshart.
Door tieneke
#468311
AstridStraver schreef: Hart is typisch iets wat je katten geeft om aan te sterken.
Na een bevalling gaf ik bijvoorbeeld vaak lamshart.
Zal morgen of maandag wat runderhart kopen voor haar.
De nollebakmonsters vinden dit ook geweldig dus zal geen probleem zijn denk ik.
Lamsvlees is hier haast niet te krijgen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door