Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Ilse
#461649
Hallo, ik heb sinds een paar maanden een geweldige pup, amerikaanse cockerspaniel, en ik ben een beetje aan het zoeken naar en geschikte manier van voeding. nu kwam ik viavia bij de barf methode uit. de reden dat ik op zoek ben naar andere voedong is dat onze hond, 6 mnd, kattenontasting eet als we buiten lopen,en ik dat heel onprettig vind. zijn er mensen bij die dit probleem herkennen en een oplossing weten? ze hebben mij verteld dat ik een week vers vlees moet geven en dan overstappen op een ander brok, maar dit heeft niet geholpen. ik sta open voor alle suggesties als het maar goed is voor onze hond!
;)
Door Lizzy
#461658
Sommige honden eten kattenontlasting en voor hen smaakt het als een kroketje. Vooral als de kat gevoerd is met zeer "smakelijke" (vieze) brokjes als Felix/Whiskas e.d. Daar doe je met voeding niks aan.

Maar als je je hond sowieso gezond wil voeren, dan geef je hem verse/rauwe voeding en geen brokken! Wil je zelf zijn voer samenstellen of wil je kant en klare voeding voeren? Want dat is me niet helemaal duidelijk uit je verhaal.... BARF is namelijk voeding die je zelf voor je hond samenstelt!
Door *Ilse
#461971
ik ben er nog niet uit of ik via deze methode ga voeren, maar wil graag weten hoe je dat nu exact moet doen, dit ivm met de organisatie van het inkopen en klaar maken van de voedingen.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#462004
bakkertje 1 schreef: ik ben er nog niet uit of ik via deze methode ga voeren, maar wil graag weten hoe je dat nu exact moet doen, dit ivm met de organisatie van het inkopen en klaar maken van de voedingen.
Nou dan ben je op dit forum op het juiste adres. Er valt hier veel te lezen over het voeren van rauw.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#462317
bakkertje 1 schreef: ik ben er nog niet uit of ik via deze methode ga voeren, maar wil graag weten hoe je dat nu exact moet doen, dit ivm met de organisatie van het inkopen en klaar maken van de voedingen.
Overstappen op een kvv of barf is het beste wat je kunt doen voor je ami , Mijn ami´s hebben nog nooit brokken gegeten , het nestje wat ik nu heb is volledig afgespeend op barf.
Mijn ervaring is dat de pups die op vers zijn gebleven het beter doen dan die op brokken zijn overgezet.
Als je wilt kun je ook op mijn site kijken daar kun je ook aan de hand van de foto´s zien hoe goed ze het doen op vers. http://www.glennaeds.nl.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door