Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door veronique
#458439
Vita trekt haar neus op voor lever.
Ze is wel verzot op kippemaag, kippehart en runderhart.
Moet ze echt lever eten of is het goed als ik ander orgaanvlees voldoende afwissel?
Door Lizzy
#458449
Lever is toch wel een zeer belangrijk voedingsmiddel. Het bevat o.a. vitamine A. Ik zou toch proberen om lever te voeren. Neem desnoods eens lams of runderlever van biologische afkomst! Inmiddels is mijn ervaring dat mijn ene hond DAT wel lekker vindt, terwijl ze bio-industrie-lever echt niet eet. En je kunt dat in heeeeel fijne stukjes snijden en mengen door iets dat ze heel lekker vindt (bijv. pens).
Door Sofie
#459374
Probeer leven van verschillende dieren (kip, rund, kalf, lam, konijn,...) of idd biologische lever.
Verder in kleine stukjes snijden of malen en met iets hééél lekkers mengen.
Door judith1967
#459384
Ik had gisteren dus gehoord dat lever helemaal niet goed is voor de hond,omdat het afvalstoffen zou bevatten ::) :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#459414
judith1967 schreef: Ik had gisteren dus gehoord dat lever helemaal niet goed is voor de hond,omdat het afvalstoffen zou bevatten ::) :-\
een hond heeft lever nodig om bv calcium op te kunnen nemen dus het is een erg belangrijk onderdeel van de voeding, wel kun je beter lever nemen van een kalf dan van een volwassen rund omdat alles neerslaat in de lever (ab kuren en zo) kippenlever kan natuurlijk ook.
Door Lizzy
#459416
judith1967 schreef: Ik had gisteren dus gehoord dat lever helemaal niet goed is voor de hond,omdat het afvalstoffen zou bevatten ::) :-\
En hebben deze mensen je nog verteld wat je dan moet voeren, in plaats van lever? Lever maakt namelijk toch echt wel een belangrijk onderdeel uit van de maaltijd.... Ook van de wolf. Die eet toch zeker direct de lever van zijn prooi. Maar inderdaad ja, het bevat afvalstoffen. Vandaar ook dat ik lever van jonge dieren, of nog mooier, van biologische gehouden dieren aanraad.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#459578
Lizzy schreef: En hebben deze mensen je nog verteld wat je dan moet voeren, in plaats van lever?
Nou vast niet, want mensen die dit soort ongenuanceerde uitlatingen doen kunnen die meestal niet onderbouwen omdat ze geen idee hebben waar het over gaat :o
Door judith1967
#459927
Rovanna schreef: Nou vast niet, want mensen die dit soort ongenuanceerde uitlatingen doen kunnen die meestal niet onderbouwen omdat ze geen idee hebben waar het over gaat :o
Hebbie helemaal gelijk in ;) ;)
Door judith1967
#459932
Lizzy schreef: En hebben deze mensen je nog verteld wat je dan moet voeren, in plaats van lever? Lever maakt namelijk toch echt wel een belangrijk onderdeel uit van de maaltijd.... Ook van de wolf. Die eet toch zeker direct de lever van zijn prooi. Maar inderdaad ja, het bevat afvalstoffen. Vandaar ook dat ik lever van jonge dieren, of nog mooier, van biologische gehouden dieren aanraad.
Nee,hebben ze niet verteld wat ik dan wel kon geven.
Maar nou zal ik toch iets van andere mensen niet gauw geloven hoor en andrs plant ik mijn vraag eerst hier neer,want jullie hebben er tenminste meer verstand van :)

Dus dan moet ik er opletten dat het dus kalfslever is en geen runderlever.??Maar kippelever is dus ook goed.

Nou cairo vind het erg lekker hoor kippelever,de 1ste x had ie het wel uitgekotst,maar begon het toch weer gelijk op te eten.Jimmy vind het ook heel lekker,dus ik blijf het ook gewoon geven,maar het zit toch ook in de cb die ik voer,dus dan hoef ik het niet zo vaak tegeven toch,want op de dagen (weekends)dat ik barf moet ik toch geven wat hij dus doordeweeks niet krijg??
Laatst gewijzigd door judith1967 op do 05 jan 2006, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door melanie
#460013
Ik heb verse hertenlever, maar Tos most het echt niet.
Ik heb het idee dat ze een luie eter is, als ze moet kauwen laat ze het staan maar knip ik het klein voor haar dan eet ze het wel.

Tonnie vindt echt alles lekker, ze komt tegenwoordig even keuren wat er op het menu staat! Zo leuk om te zien.
Door tieneke
#460025
Lever moeten sommige honden leren eten ;)
Ook hier waren de nollebakmonsters er in het begin niet van gediend....ik moest het mengen met groenten en een eitje/cottage cheese om ze dit te laten eten.
De lever moest ik ook klein maken want anders...
Moet je ze nu zien ;)
De lever van kip of hert vinden ze overheerlijk!
Hoef het zelfs niet meer te mengen.
Door judith1967
#460038
Ja,dat hadden mijn honden ook wel toen ze het voor de 1ste keer hebben gegeten,misschien dat cairo het daarom de eerste keer eruit had gekotst,moest wennen aan de smaak e n glibberigheid,maar ik had het ook zo gegeven zonder iets er doorheen.
Door Lizzy
#460373
Aangezien kip op jonge leeftijd wordt geslacht, kun je wel kippenlevers geven (hoewel ze volgens mij wel AB toedienen....?!). Mijn honden vinden kippenlevers het minst lekker (en dan voer ik nog scharrel en biologische kippenlevers!). Je kunt ook lams en kalfslever voeren. Ik voer ook runderlevers van biologische runderen. Mijn honden vinden deze het lekkerst. Zelfs Pinkel eet het :o! Verder heb je ook nog konijnenlevers, eendenlevers, hertenlevers, etc. Eendenlever zit vaak nog in de hele eend als je deze bijv. bij de Lidl of VEN koopt. Als ik hele konijnen koop, zit de lever er ook nog in.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 06 jan 2006, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door boyboris
#460377
hier moeten ze ook geen kippelevers :o
ik dwing ze er niet toe wat ik niet lekker vind eet ik ook niet ;D dus het ligt in de container.ben heel makkelijk
Door Mevroi Kruim
#460477
Lizzy schreef: Aangezien kip op jonge leeftijd wordt geslacht, kun je wel kippenlevers geven (hoewel ze volgens mij wel AB toedienen....?!). Mijn honden vinden kippenlevers het minst lekker (en dan voer ik nog scharrel en biologische kippenlevers!). Je kunt ook lams en kalfslever voeren. Ik voer ook runderlevers van biologische runderen. Mijn honden vinden deze het lekkerst. Zelfs Pinkel eet het :o! Verder heb je ook nog konijnenlevers, eendenlevers, hertenlevers, etc. Eendenlever zit vaak nog in de hele eend als je deze bijv. bij de Lidl of VEN koopt. Als ik hele konijnen koop, zit de lever er ook nog in.
Kippen worden in hun korte lever behoorlijk volgestopt met allerlei narigheid als standaard AB-kuren, vaccinaties, ellende in het voer en wat dies meer zij. Dus echt supergezond zijn kippenlvers ook niet. Maarja, je moet wat, en de gezonde stoffen uit de lever wegen IMHO wel op tegen de nadelen. Maar bv lam is toch wel beter, daar wordt minder mee gerotzooid en ze zijn nog niet oud genoeg om veel troep binnengekregen te hebben.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door