Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lantsoght
#459147
hoe kan je het best pompoen geven? In de groentenmix gewoon rauw of moet die eerst gekookt worden?
En is dat nu tegen diarree of juist omgekeerd?
Door Lizzy
#459151
Het werkt tegen diarree EN constipatie. Ik geef het door de groentemix. En ik doe het soms rauw en soms gooi ik de stukken pompoen in een pan met gekookt water en laat ik het daar een kwartiertje in staan (deksel erop). Hangt af van hoe lui ik ben. Ik merk bij mijn gevorderde barfhonden geen verschil, maar toen ik net begon gingen ze van rauwe pompoen windjes laten :-X
Gebruikersavatar
Door Sonja
#459157
Er zijn honden die aan de diarree gaan van rauwe pompoen, maar dan moet je wel een redelijke hoeveelheid geven. Een stukje rauwe pompoen door de groentenmix moet geen probleem zijn.
Als je pompoen geeft als middel om diarree te stoppen zou ik het wel koken en er dan iets meer van geven. Pompoen schijnt ook te werken bij verstopping, maar dat heb ik zelf nog nooit uitgeprobeerd.
Door herder_lover
#459158
als je bij de zoekfunctie kijkt, zie je dat er al heel veel over geschreven is (ik had nl een paar weken precies dezelfde vraag ;D).
Ik heb het uiteindelijk gekocht, en een deel heb ik rauw in de keukenmachine gedaan en in kleine bakjes en ijsklonthouders ingevroren. Ander deel heb ik in blokjes gesneden en ook ingevroren. Alles rauw dus, maar de blokjes zou ik eventueel nog eens kunnen koken (weet nog niet waarom ik dat zou doen ;)) en de andere rauwe fijngesneden pompoen gooi ik zo nu en dan door de mix heen...
Door conleeuw
#459184
herder_lover schreef: Alles rauw dus, maar de blokjes zou ik eventueel nog eens kunnen koken (weet nog niet waarom ik dat zou doen ;))
om lekker zelf op te eten ;D met een beetje kaneel koken, yummy ;D
Door judith1967
#459925
Waar kan ik pompoen kopen,en je hebt het toch ook in blik ??

Bassie heeft het iig niet,niet vers maar ook niet in blik.
Laatst gewijzigd door judith1967 op do 05 jan 2006, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#459929
judith1967 schreef: Waar kan ik pompoen kopen,en je hebt het toch ook in blik ??

Bassie heeft het iig niet,niet vers maar ook niet in blik.
ik heb pompoen nog niet in blik gezien, maar meestal kan je op de markt pompoen kopen, ik kan het hier in de buurt bij een boer kopen die zelf veel pompoenen kweekt, mischien dat jij ook ergens een boer heb in de buurt die pompoenen verkoopt?
Door judith1967
#459935
He wat ben jij snel met antwoorden :)Bedankt
Nee,er wonen helaas geen boeren hier in hartje Rotterdam :D :D :D :D ;) ;)
Maar ik zal eens op de markt gaan kijken.
Laatst gewijzigd door judith1967 op do 05 jan 2006, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#459975
conleeuw schreef: ik heb pompoen nog niet in blik gezien
Wees blij het is niet te eten ;)
Door conleeuw
#460039
Doedels schreef: Wees blij het is niet te eten ;)
;D ;D ;D ik geloof je meteen, maar ik geloof ook niet dat ik erin was getrapt, jij heb het kennelijk wel geprobeerd, yuk ;D ;D
Door judith1967
#460044
Doedels schreef: Wees blij het is niet te eten ;)
Haha,jij heb het al eens gegeten uit blik??Jij hebt er ervaring mee,zo te zien aan je reactie :)
Laatst gewijzigd door judith1967 op do 05 jan 2006, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#460128
judith1967 schreef: Haha,jij heb het al eens gegeten uit blik??Jij hebt er ervaring mee,zo te zien aan je reactie :)
Tja, kerstpakket hè. Ik had het nooit uit mezelf gekocht. Maar het is echt Yuk :P
Door 202spots
#460136
rauwe of gewoon gekookte pompoen heeft anders ook weinig smaak hoor.
De blik pumpkin is er ook in de pumpkin pie filling , daar zit suiker en kruiden doorheen om zelf 'n pie mee te bakken, en dat is best wel lekker.
Door conleeuw
#460295
202Spots schreef: rauwe of gewoon gekookte pompoen heeft anders ook weinig smaak hoor.
De blik pumpkin is er ook in de pumpkin pie filling , daar zit suiker en kruiden doorheen om zelf 'n pie mee te bakken, en dat is best wel lekker.
nou heb ik persoonlijk nog nooit rauw pompoen gegeten, nou niet dat ik me kan heugen in iedere geval, maar gekookte pompoen geen smaak ??? ik vindt van wel, niet dat ik sal claimen dat het smaak is van...wow, I need to tell the world, maar het heeft een eigen smaak, en verschillende pompoenen hebben ook verschillende smaken. Ik heb zo mijn favoriten, een echte pompoenvreter ben ik ;D Ik moet wel bekennen dat ik vaak kaneelstokjes gebruik bij het koken van, maar ik doe er zeker geen zuiker bij, hoewel mijn zoon en velen met hem het liever wel met zuiker eet ;)
Afbeelding
Dit is een van mijn favorite butternut squash (nederlandse naam ken ik niet)

Afbeelding
maar wat mij betreft is dit de allerlekkerste pompoen om te eten
;D helaas vindt je hem niet echt vaak in nederland, echt heerlijk ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door