Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Dtje
#458264
Willem leek probleemloos over te stappen op Barf, maar meneer eet geen kuiken(ook niet gemalen met wat anders, verwarmd in runderbouillon of in stukken geknipt :P), kippelever, sprot en spiering.
Hij eet wel hele kipperuggen,-nekken en -vleugels. Kalfsvlees wat ik van de ribben van Mien afsnijdt ook en kippehart.
Vanavond heb ik kuiken met runderhart grof gemalen en weer laat hij zijn eten staan. Terwijl hij eerder wel hart at.
Ik overweeg nu om toch maar kvv bij te gaan geven. Toen hij hier net was heeft hij kvv van Prins gehad. Maar ik zag op het pakje dat er granen in zitten. Dus ik eigenlijk wil ik hem dat niet meer geven.
Ik weet niet zo goed wat ik nu moet en of er betere kvv merken zijn zonder die onzin erin (carnibest?).
Gebruikersavatar
Door sylvia
#458618
Wil je alleen een kvvv gaan voeren omdat hij geen kuikens eet? Dat hoeft niet hoor ook zonder kuikens kan hij heel gezond barfen , kuikens zijn niet essentieel.
Door Dtje
#458641
sylvia schreef: Wil je alleen een kvvv gaan voeren omdat hij geen kuikens eet? Dat hoeft niet hoor ook zonder kuikens kan hij heel gezond barfen , kuikens zijn niet essentieel.
Welnee. Maar meneer eet ook geen spiering en sprot, kippelever en misschien ook geen runderhart meer.
Eigenlijk wil ik hem helemaal geen kvv geven, maar dan moet hij niet nog veel meer dingen gaan weigeren.
Eigenlijk ben ik zelfs blij dat hij geen kuiken wil omdat het hier slecht te krijgen is.
Ik ben gewoon nog wat aan het uitproberen met hem, en ik vind het wel handig om kvv in huis te hebben voor noodgevalletjes ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#458672
Mien schreef: Welnee. Maar meneer eet ook geen spiering en sprot, kippelever en misschien ook geen runderhart meer.
Eigenlijk wil ik hem helemaal geen kvv geven, maar dan moet hij niet nog veel meer dingen gaan weigeren.
Eigenlijk ben ik zelfs blij dat hij geen kuiken wil omdat het hier slecht te krijgen is.
Ik ben gewoon nog wat aan het uitproberen met hem, en ik vind het wel handig om kvv in huis te hebben voor noodgevalletjes ;D
Vis ...tja hier eten ze ook geen vis dat vang ik op met zalmolie , hoe geef je die kippenlever ? je zou anders ook runder of schapenlever kunnen proberen en niet in stukken maar 30 gram in flinters gesneden door iets lekkers heen, bv een blikje sardientjes. Vaak vinden ze lamshart ook lekkerder dan runderhart.
Door Dtje
#458783
De kippelever gaf ik gewoon heel. De eerste keer at het helemaal op en tweede keer moest ie niet.
Bedankt voor je andere tips.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#459030
Mien schreef: De kippelever gaf ik gewoon heel. De eerste keer at het helemaal op en tweede keer moest ie niet.
Bedankt voor je andere tips.
Lever is meestal niet zo geliefd dus kun je het beter heel klein maken en door iets lekkers heen doen. Ze hoeven er ook geen hele maltijd van op 2 x 25 gram per week is meer dan genoeg.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door