Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#457283
Sjonnie had ik de twee nekken gegeven.
Sjonnie ging een uurtje daarna aan het spugen, waarschijnlijk van de veertjes die nog aan de nek zaten.
Bes heeft heel erg langzaam gegeten en liet de romp met ingewanden liggen. Bes heeft nog nooit iets laten liggen ::) Volgens mij heeft Sil het wel helemaal op, maar het kan ook zijn dat ie het ergens in de tuin begraven heeft :-\ Er zat nog wel hagel in het karkas! Dus ik weet niet of Bes en Sil wat hagel op hebben gegeten.
Vanochtend was 1 van de 2 honden aan de schijt, er lag een flinke flats in de kamer.
Volgende keer vraag ik fazantkarkassen, kijken of dat beter gaat.
#457378
De fazantennekken gaan hier wel goed, hoewel ik wel, als er nog veel veren aanzitten, ze eraf trek.

De fazantenkarkassen heb ik nog niet gegeven....ze zien er nog zo aaibaar uit, met hun complete verenpak nog aan. Ik moet nog een keer de moed verzamelen, om er één te ontdooien en te plukken. 8)
Zit bij die eendenkarkassen ook het hele verenkleed er nog aan?
#457411
mb schreef: De fazantennekken gaan hier wel goed, hoewel ik wel, als er nog veel veren aanzitten, ze eraf trek.

De fazantenkarkassen heb ik nog niet gegeven....ze zien er nog zo aaibaar uit, met hun complete verenpak nog aan. Ik moet nog een keer de moed verzamelen, om er één te ontdooien en te plukken. 8)
Zit bij die eendenkarkassen ook het hele verenkleed er nog aan?
alleen aan de nek en de kop zitten nog veren, de rest is kaal. De eendenborstfilet en de poten en vleugels zijn eraf, en het vel is eraf.
#457431
Lizzy schreef: Weet je zeker dat het aan de eend lag? Was het wilde of tamme?
volgens mij wilde eenden want de hagel zat er nog in. en in de krop zaten steentjes en ander 'vreemd'spul. In die fazantnekken zit de krop boordevol graan, lijkt mij niet dat ze dat nu in de natuur nog vinden ???
Maar ik had maar twee eendkarkassen, vraag de volgende keer ook twee fazantkarkassen.
Het vlees is heel erg donker en ruikt ook veel anders dan kip, echt niet te vergelijken. Ik denk dat Sil het wel helemaal op heeft, want ik heb buiten niks kunnen vinden.
#457507
jeanne schreef: In die fazantnekken zit de krop boordevol graan, lijkt mij niet dat ze dat nu in de natuur nog vinden ???
Waarom niet, ligt eraan waar ze lopen meestal vertoeven die fazanten op landbouwgrond en dan is het net wat erop staat.
#457551
sylvia schreef: Waarom niet, ligt eraan waar ze lopen meestal vertoeven die fazanten op landbouwgrond en dan is het net wat erop staat.
maar dat is om deze tijd van het jaar toch kaal?????????
afijn, maakt ook niet uit.
ik probeer gewoon nog een keer eendkarkas, en bestel dan meteen fazantkarkas.
#457563
jeanne schreef: maar dat is om deze tijd van het jaar toch kaal?????????
afijn, maakt ook niet uit.
ik probeer gewoon nog een keer eendkarkas, en bestel dan meteen fazantkarkas.
Er zal best nog zat op het land liggen en de fazanten komen ook de erven op, dat zie je hier ook, eten gewoon met de scharrelkippies mee ;D
#457936
Als er nog lood in zit, dan zou het toch niet anders moeten kunnen dan dat het wild is.
Wat ook wel zal betekenen dat ze niet schoongemaakt zijn.... Mijn ervaring is dat als je ook maar iets van darm erin laat zitten dat ze de hele boel niet meer lusten. Darmen kan je het beste rustig er uit schudden. Als je er namelijk aan gaat trekken, dan scheuren ze open... :P
#457963
ik wil altijd wel alle lood uit de karkassen halen, helpt ook als je weet of er wel of niet lood gebruikt is, moderne hagel patronen gebruiken lang niet altijd lood meer, er wordt onder andere:
Bismut
Zink
staal
Tungsten

maar dan nog haal ik het liever eruit
#458042
James schreef: Als er nog lood in zit, dan zou het toch niet anders moeten kunnen dan dat het wild is.
Wat ook wel zal betekenen dat ze niet schoongemaakt zijn.... Mijn ervaring is dat als je ook maar iets van darm erin laat zitten dat ze de hele boel niet meer lusten. Darmen kan je het beste rustig er uit schudden. Als je er namelijk aan gaat trekken, dan scheuren ze open... :P
Ja, de ingewanden liet Bes dus ook liggen, ze heeft nog nooit iets laten liggen!!
bedankt voor de tip, ik haal de ingewanden er de volgende keer uit.
#458329
jeanne schreef: Ja, de ingewanden liet Bes dus ook liggen, ze heeft nog nooit iets laten liggen!!
bedankt voor de tip, ik haal de ingewanden er de volgende keer uit.
Zeer goed idee ;)
Hier sleepten ze de ingewanden overal mee naartoe...opeten ho maar :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door