Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#457348
is dat te weinig? Ik geef ze twee keer (ook Dara) maar Saiko is nog maar een pup he... Maar als ik alleen Saiko eten geef, geeft dat uiteraard problemen met Dara die ook eten wil (en die moet iets afvallen). Nu geef ik ze in de ochtend (uur of 10 á 11) eten en dan 's avonds (uur 0f 7) weer. Moet ik Saiko ook nog tussendoor iets geven aan eten of gaat dat wel goed zo? Hoe merk ik anders dat hij 3 keer eten wil? ???
Door Jolly
#457362
Ik gaf Pim gewoon in zijn bench te eten, want anders had Chasey het zo op.

Saiko heeft het toch echt nog wel nodig die 3de keer, kan je anders Dara niet even in de tuin zetten als hij eten krijgt en dat je haar een pensstaafje o.i.d geeft.?

Chasey kreeg dat dan ook, maar kreeg dan gewoon iets minder eten.
Door herder_lover
#457367
ze hebben hier geen kooi of bench (ja Saiko voor de nacht) en ze leven hier buiten (tropen he ;D), alles staat open. Ik heb al geprobeerd om als ik Saiko eten geef, Daar gewoon een koekje te geven, maar dat heeft ze natuurlijk eerder op :D
Maar het si dus wel belangrijk om de pup 3 keer per dag eten te geven?
Door Lizzy
#457428
Linga is nu 7 maand en krijgt nog steeds 3 keer per dag eten. Ze krijgt in de hal, met de tussendeur dicht en dat gaat prima. Ik vind 2 maaltijden voor een pup eerlijk gezegd te weinig....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#457533
Mijn pups krijgen 3 keer per dag te eten ze hebben nooit 4 keer gekregen (ze zijn al dik zat) .
Maar Saiko moet natuurlijk wel aan zijn hoeveelheid voer komen op een dag en twee te grote porties is denk ik niet de oplossing. Kun je hem s'avonds niet in een aparte ruimte voeren.
Door herder_lover
#457676
apart zetten is moeilijk en ik wil niet dat er in mijn slaapkamer (daar staat zijn bench) gegeten wordt. Ik ga proberen 3 keer op een dag te voeren en dan heeft Dara gewoon pech ;D
4 keer voeren heb ik nog nooit gedaan bij honden, bij pups normaal wel 3 keer. Ik ga het proberen of dat lukt...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#457679
herder_lover schreef: apart zetten is moeilijk en ik wil niet dat er in mijn slaapkamer (daar staat zijn bench) gegeten wordt. Ik ga proberen 3 keer op een dag te voeren en dan heeft Dara gewoon pech ;D
4 keer voeren heb ik nog nooit gedaan bij honden, bij pups normaal wel 3 keer. Ik ga het proberen of dat lukt...
Toen ik nog kvv voerde kregen de pups wel 4 x per dag en dat hadden ze ook nodig, meestal als ze naar de eigenaar gaan kunnen ze al wel op drie keer of in iedergeval kunnen ze dat al vrij snel.
Door roefus
#457682
Ik gaf een pup 4 keer te eten, daarna 3 keer........
Kreeg de andere hond ook een 'maaltijdje'.
Deelde ik de dagelijkse portie van de 'volwassen hond' even door drieën.
Is misschien even moeilijk.....maar het gaat ook weer gauw 'voorbij'.
Door Helen
#457778
Ik vind 2 keer veel te weinig voor een pupje. Kuma heeft tot een maand of 10 geloof ik 3x te eten gehad. Balou kreeg dan een pensstaafje. Ze hoeven toch niet even lang te eten? Dat doen ze tijdens de maaltijden toch ook niet? Ik bepaal wie er eet en hoeveel. Of ze het er wel of niet mee eens zijn is hun probleem.
Door herder_lover
#457789
ja uiteraard is dat haar probleem ,maar ook de mijne, want ik moet er wel continu bij blijven staan anders eet Dara zijn bak leeg. En uiteraard kan ik het voer van allebei in 3-en verdelen (vind ik wel een goed idee). Maar Saiko is niet zo'n eter en Dara ook niet ;) En als ik nu in 2-en voer, eten ze wel direct hun bakken leeg :)
Maar ik al het morgen eens proberen....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#457795
herder_lover schreef: ja uiteraard is dat haar probleem ,maar ook de mijne, want ik moet er wel continu bij blijven staan anders eet Dara zijn bak leeg. En uiteraard kan ik het voer van allebei in 3-en verdelen (vind ik wel een goed idee). Maar Saiko is niet zo'n eter en Dara ook niet ;) En als ik nu in 2-en voer, eten ze wel direct hun bakken leeg :)
Maar ik al het morgen eens proberen....
Als hij het met twee keer goed doet zou ik er verder dan ook geen probleem van maken.
Door Lizzy
#458193
herder_lover schreef: ja uiteraard is dat haar probleem ,maar ook de mijne, want ik moet er wel continu bij blijven staan anders eet Dara zijn bak leeg. En uiteraard kan ik het voer van allebei in 3-en verdelen (vind ik wel een goed idee). Maar Saiko is niet zo'n eter en Dara ook niet ;) En als ik nu in 2-en voer, eten ze wel direct hun bakken leeg :)
Maar ik al het morgen eens proberen....
Ik sluit me bij Syl aan. Als hij niet drie keer wil eten, dan houdt het op. De natuur regelt het wel. Voor hem zal 2 keer wel goed zijn dan. Hoeveel gram eet hij eigenlijk per dag?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door