Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door isabelle
#45207
Hoi,

Ik heb laatst met iemand gesproken die ook BARF geeft. Echter zij voegt extra calcium aan het voer toe elke dag, omdat zij behoorlijk grote honden heeft (in de groei).
Dat is toch niet nodig of wel ???
Door Paul_Barte
#45213
Sterker nog...dit is zo fout als de pest :-\

Het probleem is natuurlijk wel dat je niet weet wat zij onder BARF verstaat.
Voeg ze botten toe en zo ja hoeveel enz. enz.

Te veel calcium is funest voor de opgroeiende honden.

Wat is de bron van de calcium???
Door sharpie
#45306
Ja, ik zit het me ook weleens af te vragen hoor, omdat Pat McKay ook een hele theorie over calcium heeft ???

Ik voeg overigens zelf geen calcium toe, maar ik ben benieuwd wat jullie van Pat McKay's theorie vinden?

http://www.patmckay.com
Door ~anna~
#45320
Paul_Barte schreef: Sterker nog...dit is zo fout als de pest :-\

Het probleem is natuurlijk wel dat je niet weet wat zij onder BARF verstaat.
Voeg ze botten toe en zo ja hoeveel enz. enz.

Te veel calcium is funest voor de opgroeiende honden.

Wat is de bron van de calcium???
Door Lizzy
#45334
sharpie schreef: Ja, ik zit het me ook weleens af te vragen hoor, omdat Pat McKay ook een hele theorie over calcium heeft ???

Ik voeg overigens zelf geen calcium toe, maar ik ben benieuwd wat jullie van Pat McKay's theorie vinden?

http://www.patmckay.com
Om je eerlijk de waarheid te zeggen.... ik heb mijn zeer grote twijfels over de theorie van Pat... Ik heb haar boek inmiddels gelezen en ik vind het ook niet zo.... En, als ik dan lees dat zij voornamelijk supplementen verkoopt, waaronder een zogenaamd natuurlijk calcium supplementen, dan ga ik helemaal twijfelen aan haar theorie!

Maar goed, om dan maar eens een flauwe vraag te stellen: hoe komt een wolf-pupje aan zijn calcium? Via de supplementen van Pat Mckay?

Volgens mij is Pat vooral verkoper van supplementen. Haar boek is ook geschreven om aan te sluiten bij de verkoop van deze supplementen. Leuk dat ze een gratis e-boek heeft geschreven, maar nou is het wel de bedoeling dat je driftig haar spulletjes gaat bestellen!
Door sharpie
#45379
Hoi Lizzy,
Ik ben het met je eens hoor, ik heb net het stukje gelezen wat jij bij discussie over mogens eliasen hebt geplaatst, en ik vind dat hij helemaal gelijk heeft.
Alleen als je honden te weinig (verschillende) botten eten, zou het misschien handig zijn zo'n supplement.
Door Janet
#45548
Dat hangt er van af wat 'te weinig' is. Als ik Roger's berichten zo af en toe lees, dan geeft hij minder dan 20% bot (10-15% op de hele maaltijd, dacht ik). Dat in m'n achterhoofd hebbende, zou ik toch denken dat *volwassen* honden niet zo'n hele grote calciumbehoefte hebben. Het zal ongetwijfeld ook wel te maken hebben met de leeftijd, activiteit en bouw van de hond in kwestie.
Door Helen
#45563
Janet schreef: Dat hangt er van af wat 'te weinig' is. Als ik Roger's berichten zo af en toe lees, dan geeft hij minder dan 20% bot (10-15% op de hele maaltijd, dacht ik). Dat in m'n achterhoofd hebbende, zou ik toch denken dat *volwassen* honden niet zo'n hele grote calciumbehoefte hebben. Het zal ongetwijfeld ook wel te maken hebben met de leeftijd, activiteit en bouw van de hond in kwestie.
Ik voer ook rond de 15% bot. Het bevalt prima. Op meer bot ben ik niet tevreden over de ontlasting.

groetjes Helen
Door sharpie
#45644
Dat hangt er van af wat 'te weinig' is. Als ik Roger's berichten zo af en toe lees, dan geeft hij minder dan 20% bot (10-15% op de hele maaltijd, dacht ik). Dat in m'n achterhoofd hebbende, zou ik toch denken dat *volwassen* honden niet zo'n hele grote calciumbehoefte hebben. Het zal ongetwijfeld ook wel te maken hebben met de leeftijd, activiteit en bouw van de hond in kwestie.


Pat zegt ook niet te weinig bot, maar te weinig "verschillende soorten" bot.
Ze zegt dat bijv. hele kleine hondjes meestal alleen kippenbotjes kunnen eten en dat dat dan niet voldoende zou zijn.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Door Lizzy
#45692
sharpie schreef:

Pat zegt ook niet te weinig bot, maar te weinig "verschillende soorten" bot.
Ze zegt dat bijv. hele kleine hondjes meestal alleen kippenbotjes kunnen eten en dat dat dan niet voldoende zou zijn.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Mmm, ik kan me daar helemaal niets bij voorstellen (eerlijk gezegd)...

Ten eerste zie ik niet zo waarom kleine hondjes alleen kippenbot zouden eten. Waarom geen botten van andere dieren? Trouwens, als zij dat noodzakelijk acht, dan moet ze daar vooral notitie van maken!

En ten tweede: bij mijn weten is de calciumbron van diverse versvleesvoermerken al sinds jaar en dag gemalen kippenbot. En de meeste honden doen het meer dan uitstekend op alleen dit versvlees. Dus, wat is er mis met alleen kippenbot, vraag ik me dan af....? Volgens mij bevat kippenbot een perfecte vorm van natuurlijk calcium. Toch?

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 28 jan 2004, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#45707
sharpie schreef: Ja, ik zit het me ook weleens af te vragen hoor, omdat Pat McKay ook een hele theorie over calcium heeft ???
Ik voeg overigens zelf geen calcium toe, maar ik ben benieuwd wat jullie van Pat McKay's theorie vinden?
In haar boek raad ze aan om 75% rauw vlees te geven...ik neem aan dat dit vlees dus geen bot heeft,en dat daarom HAAR calcium supplement aan dit vlees moet worden toegevoegd... ??? :-\

Ik heb trouwens ook weinig vertrouwen in haar hele samenstelling,wanneer er word afgeraden om kippen vleugels of vis met graat te geven.....bepaalde groentes (zonder 'n reden te geven)worden afgeraden :-\
en supplementen worden aangeraden...
Pat McKay mag haar eigen mening in haar boek zetten,maar dat betekend niet dat iedereen het met haar manier en samenstelling eens is.
Ik denk dat er MEER en betere info aanwezig is,en om te beginnen is dat HIER op de BARFPLAATS te vinden!
Door Thunder
#47030
Als je botten geeft voor de toevoer van kalk,dan wordt het teveel uitgepoept. Geef je kalk in supplementen(geen natuurlijke vorm ofwel bewerkt) dan gaat het eventuele teveel dat je geeft zich opstapelen in het lichaam,niet zonder schadelijke gevolgen!!
Voor mensen die brokken geven en daarbij vlees,dan is het BELANGRIJK om ook botten te geven. Anders is de kalkverhouding helemaal uit z'n evenwicht.

Groetjes,Anja.
Door sharpie
#47586
Ja, ik ben het eens dat je niet zomaar extra calcium supplementen moet gaan toevoegen.
Pat heeft dan wel een calciumsupplement die goed opgenomen wordt en niet opstapelt in het lichaam, zij beweert zelfs dat haar calciumsupplement de evt. opgestapelde overschotten oplost.

Een reden waarom Pat haar calciumsupplement aanraad is omdat onze grond uitgeput is en dus nog maar weinig mineralen etc. bevat.
En dat daardoor de gewassen en de slachtdieren dus ook te weinig voedingstoffen bevatten.

Maar goed, ik denk dat we er zonder haar supplementen ook wel zullen komen hoor ;D
En ik denk ook dat als een hond van jongs af aan vers krijgt, het wel goed zal zitten met de calcium.
Maar ik vind het niet perse verkeerd om te supplementeren, veel mensen hier doen dat toch ook en Ian Billinghurst heeft het ook over allerlei supplementen in zijn boek "grow your pups with bones", dus waarom zouden Pat McKay's supplementen dan onzin moeten zijn?
Alleen omdat ze haar eigen merk heeft ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door