Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Twister
#45361
Toch weer een vraagje over ontwormen. Heb het al bij de zoekfunctie ingevuld maar kon geen wijs worden uit de vele reacties die daar op kwamen.
Wij zitten hier nu te wachten op de loopsheid van 1 van onze teven. Deze loopsheid zal ze gedekt gaan worden. We willen graag het hele hondenspul nog een keer ontwormen. Het liefst met een natuurlijk middel of iets wat je zelf moet samenstellen. Wie heeft er hier idee-en.
Bij de andere ontwormmiddelen bijv. Drontal en Flubenol zijn er hier nooit wormen aangetroffen, maar wil het nu eens natuurlijk proberen om te kijken of er echt niets is. Het schijnt dat sommige chemische ontwormmiddelen ook niet goed hun werk doen?

En hoe zit het straks met de pups? Kunnen die ook ontwormt worden met dit middel?

Onze honden wegen 5,5 , 6, 7,5 en 8 kilo.
Door Helen
#45365
Waarom wil je ze ontwormen? Hebben ze daadwerkelijk wormen?

groetjes Helen
Door Twister
#45366
Helen schreef: Waarom wil je ze ontwormen? Hebben ze daadwerkelijk wormen?

groetjes Helen
Nee zover ik weet niet, Er is ook nog nooit wat te zien geweest na het ontwormen, maar ja het kan natuurlijk aan het ontwormmiddel gelegen hebben of niet?
Door de fokker
#45375
zou het een idee zijn om even een mest onderzoek te laten doen en dan meteen naar ALLES laten kijken.
geeft inzicht in de algehele conditie mochten er wormen of iets anders gevonden worden kun je gericht behandelen een tijdje later nogmaals laten onderzoeken weet je meteen wat het resultaat is.

gr Wil
Door Helen
#45377
Twister schreef:Nee zover ik weet niet, Er is ook nog nooit wat te zien geweest na het ontwormen, maar ja het kan natuurlijk aan het ontwormmiddel gelegen hebben of niet?
Helen schreef: Waarom wil je ze ontwormen? Hebben ze daadwerkelijk wormen?

groetjes Helen
Ik vind zelf ontwormen als je niet weet of een hond wormen heeft zinloos. Ik laat de ontlasting nakijken op wormen en ontworm als ze dus wormen heeft. Ontwormmiddel doodt volwassen wormen en moet dus vrij pittig spul zijn. Je kan je waarschijnlijk wel voorstellen dat het dus niet zo goed is om dat onnodig te geven. Het doet de darmflora van je hond geen goed. Zolang Balou of vers staat heeft zij nog geen worm gehad!!

groetjes Helen
Laatst gewijzigd door Helen op di 27 jan 2004, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#45410
ontwormen werkt niet preventief! dus geen wormen? geen middel er tegen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door