Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bullekes
#453568
Vandaag kregen ze voor het eerst kippenvleugels aangezein de eendennekken geen succes waren hier. en kippennekken niet aan te komen zijn heb ik maar paar kilo kipvleugels gehaald enne ze hebben gesmuld.. Brr moest effe wennen aan het gekraak van de botten maar na 2 uur hebben ze eindelijk hun bakkie leeg. Onze Pebbles had zoiets van kan je het niet voorkauwen ;D En gizmo dacht volgens mij puh mij teveel werk ;D Heb hele verwende honden hier... Dus ben er maar bij gaan zitten en heb met hun samen aan het vlees getrokken hihihi en nee daar zijn geen foto's van gelukkig..... Heb wel met een hamertje een beetje bot klein gemaakt en de knik geknipt....

ben alleen nog beetje angstig of de botjes geen schade aanrichten want soms slikte ze best grote stukken in ???
Door Lizzy
#453584
Liever heb je natuurlijk dat ze er netjes op 'kauwen' (honden kauwen niet in de zuivere zin des woords). Maar ik zal je eerlijk zeggen dat Linga kippenvleugels in 1 keer in slikt, zonder 1 keer de botjes te kraken... Best wel balen, maar ze zijn dus toe aan iets groters ;D (groter stuk kip) of je moet de botjes voorlopig flink fijn meppen of inknippen.
Door Lizzy
#453603
Bullekes schreef: ja flink meppe heb het bloed op de muur staan hihiihhiihi ;D
;D ;D ;D ;D ;D

Tippie: koop heel stevige plastic diepvrieszakjes en doe het vleugeltje daar in ;D, zit het niet meer tot aan je plafon ;D
Door Bullekes
#453604
Lizzy schreef: ;D ;D ;D ;D ;D

Tippie: koop heel stevige plastic diepvrieszakjes en doe het vleugeltje daar in ;D, zit het niet meer tot aan je plafon ;D
uuuuuuuuuuuuh die tip hadik eerder moeten hebben
Door judith1967
#453610
Mijn hond(de grootste)daar heb ik ook heel voorzichtig een platgeslagen kippenekje aan gegeven,vasgehouden zolang het ging(niet lang dus,auw,auw das mijn vinger),toen de vertering goed bleek te gaan (mijn york kreeg ze ook daarna ongeslagen)heb ik ze niet meer platgeslagen,maar gewoon zo gegeven,maar wel constant tegen mijn hond gezegd:kauwen,nou dat zal ie wel niet begrepen hebben ::) :-[maar ik hoorde hem ze echt kraken.Ik heb vanavond een goedbevleesde geitenribben gegeven,nou ik heb er bijgezeten totdat ie op was,maar hij kraakte ze echt goed.
Jaa,ik ben echt zo'n muts die bang is dat het verkeerd gaat.
Laatst gewijzigd door judith1967 op wo 28 dec 2005, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#454744
judith1967 schreef: Mijn hond(de grootste)daar heb ik ook heel voorzichtig een platgeslagen kippenekje aan gegeven,vasgehouden zolang het ging(niet lang dus,auw,auw das mijn vinger),toen de vertering goed bleek te gaan (mijn york kreeg ze ook daarna ongeslagen)heb ik ze niet meer platgeslagen,maar gewoon zo gegeven,maar wel constant tegen mijn hond gezegd:kauwen,nou dat zal ie wel niet begrepen hebben ::) :-[maar ik hoorde hem ze echt kraken.Ik heb vanavond een goedbevleesde geitenribben gegeven,nou ik heb er bijgezeten totdat ie op was,maar hij kraakte ze echt goed.
Jaa,ik ben echt zo'n muts die bang is dat het verkeerd gaat.
Mijn honden kauwen heel netjes, maar ik zit er altijd bij als ze eten. Muts of niet, ik laat ze nooit alleen :-\
Door Borke
#454758
Doedels schreef: Mijn honden kauwen heel netjes, maar ik zit er altijd bij als ze eten. Muts of niet, ik laat ze nooit alleen :-\
Hier nog zo een, ik zit er altijd bij als Borke eet. Daarom eet hij niet buiten, mij te koud ;D
Door Doedels
#454791
AstridStraver schreef: Hier nog zo een, ik zit er altijd bij als Borke eet. Daarom eet hij niet buiten, mij te koud ;D
Koud hè de laatse tijd? Ik sta te blauwbekken in de deuropening ;)
Door Borke
#454792
Doedels schreef: Koud hè de laatse tijd? Ik sta te blauwbekken in de deuropening ;)
Borke eet lekker in zin bench, bevalt me prima ;D
Van de zomer gaan we wel weer naar buiten!
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#455527
Ik ztond zelf ook elke keer zo te blauwbekken in de deuropening.
Maar vanavond vond ik het zo koud dat ik een oude handdoek op de grond heb gelegd. Dat ging prima, en voor mij ook lekker warm. ;)
Door jon
#455627
judith1967 schreef: Jaa,ik ben echt zo'n muts die bang is dat het verkeerd gaat.
Niet zóóóó heel gek hoor, ik ken dat gevoel. De nekken geloof ik nu wel, maar bij de vleugels trek ik ze het liefst weer uit z'n bek bij wijze van spreken. Maar alles went, ook bij de mutserige types onder ons ;D

Ik geef overigens alles gewoon binnen op een groot plastic tafellaken.
Door judith1967
#456057
Nou,omdat mijn hond groter is en zo'n kippenek of karkas/vleugel niet zo heel groot is,ben ik echt bang dat ie hem zo heel naar binnen slikt,dus ik ga maar over op wat groters.Heb nu geitenribben gekocht,ben niet zo bang dat ie die heel naar binnen krigt,zijn grote stukken.
Maar hij krijgt hem binnen,een plaid op zijn mand en dan mag ie daar lekker op eten.
Brr,mij te koud buiten. :o
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door