Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door @vonnie
#40424
Even weer een vraagje van mijn kant. Mijn honden hebben nu al twee dagen carnibest gekregen en ze doen het prima. De ontlasting is hartstikke mooi, alleen kan de jongste (16 weken) behoooorlijk stinken zo overdag zit de hele tijd vieze poepies te laten pff :P Kan dit dat dat bij sommige honden zo reageert zeg maar? Daarbij komt nog dat de andere twee heerlijk op hun gemakje eten, maar mevrouw heeft het echt in nog geen 10 seconden op, ze schrokt het werkelijk in een keer leeg haar bak en ik krijg haar echt niet rustiger. Heeft iemand daar een oplossing voor?

Verder kreeg ik van degene waar ik m'n CB haal ook een prijslijst gemaild met prijzen van botten. Ik vind het nog doodeng om die te gaan geven, maar waar kan ik het beste mee beginnen? Ik begreep dat dat kippennekken waren, maar ik wil dus ook niet wat bv Li@nne is overkomen dat ik in de stress schiet omdat er in eens een heel stuk naar binnen schiet (zeker omdat die kleinste al zo'n hebberd is). Hebben jullie advies voor me?
Door Lupa
#40430
je kan in het midden van de bak een steen in zetten, dan moet je hond het wel rustigaan doen met eten.
je kan de vleugeltje kapot slaan of in de hand vast houden wat je ook kan doen is een kipbout geven dat is groter en dus niet in een keer te slikken.
je kan bij carnibest ook kipkarkassen bestellen dat is kraakbeen met heel zachtbot dat kun ze nit in een keer slikken maar wel in 2 keer. ;D
Laatst gewijzigd door Lupa op do 15 jan 2004, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#40431
schrokken is geen probleem, doen de meeste honden echt waar.

poepies laten ja, is de mijne ook heel goed in( en dan bedoel ik niet alleen de hond, ventlief kan dat ook heel goed ;D)

zou wat botten betreft, eerst nog even een maandje vers geven, zodat de maagsappen goed zuur zijn en dat de botten dan goed verteerd kunnen worden, anders kans op verstopping.
eventueel kan je proberen aan kalfsribben te komen, hier zit ook meestal nog vlees aan/op en te koop bij een islamitische slagerij.
Door @vonnie
#40448
Jolly schreef: poepies laten ja, is de mijne ook heel goed in( en dan bedoel ik niet alleen de hond, ventlief kan dat ook heel goed ;D)
Goh wat bekend.... ??? ;D ;D

Ik zal inderdaad nog even wachten met de botten, dat had ik ook ergens gelezen, maar wilde me vast een beetje psychisch gaan voorbereiden zeg maar ;) :)

En de tip van de steen in het midden zal ik inderdaad ook even in het achterhoofd houden! Bedankt in ieder geval!
Door Lara
#40453
Tis de leeftijd zeker ::)
Hier de kleine telg van 4 maanden die ook zo schrokt, het is zo weg bij hem, hij heeft nergens last van met dat schrokken :-\
De oudste van ons kan het ook zo snel wegwerken, maar dat is dan ook een vuilnisvat :P Bij haar prak ik het altijd tegen de randen van de bak aan ;) Dan gaat het iets rustiger ;D

Verse botten hebben ze hier altijd al gekregen, daar hebben wij dus absoluut geen problemen mee om te geven.
Door Paul_Barte
#40455
Het klinkt stom maar een hond hoort te schrokken!!!

Windjes laten van de CB kan komen door de groenten en vaak is het een kwestie van wennen.

Meestal ontstaan de poepies doordat het versvlees wordt gemengd met brokken en daar kan het darmstelsel dus NIET tegen met als gevolg honden die gaan verliggen omdat ze hun eigen stank niet kunnen verdragen.

Ook toegevoegd brood aan het vlees KAN een oorzaak zijn.

Grtz
Paul
Door @vonnie
#40457
Nou geef ik nog in de ochtenden brokken, omdat ik nog een voorraad had en in de avond dan hun carnibest. Aan de vleesmaaltijd voeg ik dus helemaal niets toe, dus misschien is het ook een kwestie van wennen (alhoewel die lucht voor mij nooit went...). Ze zitten er natuurlijk ook pas net op, dus ik zal het even afwachten.
Door sharpie
#40491
Misschien gaat 'ie wel poepies laten van het schrokken, hij hapt met het schrokken natuurlijk ook een hoop lucht mee en dat moet er ergens weer uit. ;D
Zou dat niet kunnen ???
Door Peet
#45342
Hahaha...nee hoor...windjes ontstaan in de darmen, uit de vertering van het voedsel ontstaan gassen en die moeten naar buiten....

Hapjes lucht komen eruit als boertjes!!!
;D ;D (fijn onderwerp trouwens.... ;D
Peet
Laatst gewijzigd door Peet op di 27 jan 2004, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yorick
#45347
Ik heb nog niet heel veel ervaring maar ik denk toch dat het beter is dat je niet brokken EN versevleesvoeding op dezelfde dag geeft, deze 2 hebben namelijk een andere verteringstijd zo las ik hier al verschillende male op het net. Beter is van bijvoorbeeld 4 dagen vers te geven en dan 3 dagen brokken.

Hopelijk reageerd er nog iemand die deze theorie kan staven
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door