Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sylvi@
#452170
Mijn oudste hond (ex brokken hond ;) ) is een miepert met eten (een tiskont? ;D of was het nog anders).

Naar mijn idee lust ze het wel maar wil geen grote stukken eten ???

Bv kippenvleugeltjes wil ze niet, ook niet als ik ze in 3 stukken maak, maar kippennekjes vind ze hartstikke lekker.

Net hadden ze hun eerste zalm maaltijd, na veel gemier toch een paar kleine stukjes opgegeten, maar als het stukje 2 keer groter is wil ze het niet, ze lijkt het toch wel lekker te vinden, want ze likt er wel aan.

Kleine sardientjes (tot 10 cm denk ik ongeveer) eet ze wel, maar grote sardientjes blieft ze niet (ja vreet ze alleen de koppen er uit als ik ze in stukken knip ??? ::) ).

Maar een kalfsbot eet ze wel op :o ??? Lappen vlees ed wil ze ook niet.

Iemand enig idee hoe ik haar toch aan het eten krijg?
Door Ster
#452548
Of even voor hem vasthouden, dat helpt bij Boef goed als hij soms loopt te dralen om zijn eten. Wordt ie lekker happig van.
Door Elise
#452628
Spike heeft hier ook weleens last van ::) Volgens mij is hij een beetje lui. En net als jouw hond, het ene doet ie wel zelf het andere niet, bijv. konijn moet in stukjes, maar geitenribben wil hij weer wel zelf opknagen.

En ja, ik ben dan ook zo gek om het ene voor hem klein te maken en het andere heel te geven ;)
Door conleeuw
#452633
ik heb ook een hond die liever met haar eten speelt dan het op eet, ik sta vaak haar vlees vast te houden tot ze het uiteindelijk pakt, zo kregen ze pas van mij lappen rundvlees, omdat de botten erg kaal was, dus had ik de andere allen al in hun bak een lap vlees gegeven en stond ik heel geconcentreerd Jazz te helpen met haar lap vlees, haar tweede stuk had ik in rechter hand, Jazz was uit mijn linker hand aan het eten, ineens was het lap vlees uit rechts verdwenen, en hap slik had Dot hem al weggewerkt ;D Maar voor Jazz werkt het als ik de vlees vast pakt en zo aan haar geef, sommige dingen kan ik gewoon zo in haar bak kiepen, maar als ze niet wil eten, dan pak ik het beet. ;) meestal gaat het dan goed
Door Tanna
#452658
Mijn hond wilde eerst ook geen grote stukken eten, ik heb de eerste dagen allerlei dingen in de blender gedaan. Daarna heb ik de boel in stukjes gesneden, maar inmiddels is ze zover dat ze alles gewoon in haar eigen kleine blendertje doet!

Tanna
Door jon
#452927
Die van mij is ook zo'n tiskont. Qua bot eet ie dus echt niets anders dan kippenekken en een enkele keer een in stukken gehakt vleugeltje. Als ik iets probeer vast te houden loopt ie er van weg. Ik zelf heb besloten er geen probleem van te maken. Hij krijgt nekken en af en toe geef ik hem wat anders. Wil ie het: harstikke leuk, zo niet.....jammer dan. Wel denk ik erover om een molen aan te schaffen zodat ik ander soort botten kan malen.
Ik moet er wel bij zeggen dat Lhaki de eerste keer de nekken ook niet moest dus misschien gloort er nog hoop ergens aan de horizon. ;D
Door James
#457965
Ik heb er 2 die het geweldig vinden om zelf te scheuren en trekken. De andere 2 heb ik ook langzaam over moeten halen om het zelf te doen. De kleinste is inmiddels een echte barfer aan het worden, maar soms heeft hij toch ineens weer wat aanmoediging nodig. Dan snij ik lapjes in de poot of het vlees, zodat hij kleine stukjes heeft om aan te trekken. En uiteindelijk gaat hij dan toch vanzelf over op het grotere knaagwerk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door