Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Dtje
#452589
Mien barft goed, maar af en toe heeft ze wel wat moeite met haar ontlasting. Op zich ziet dat er goed uit, maar het komt er moeilijk uit ze moet vaak lang persen. Dit is vooral zo na bvb kalfsbot (ik zie geen stukjes bot in de ontlasting dus ze verteerd het goed). Nou had ik ergens gelezen dat een bepaalde combinatie van voer laxerend werkt. Ik geloof lever en ?????
Weet iemand het antwoord?

Wilhelmina lusten geen sprot dus kan een kilo wegdonderen. Goede les: iets nieuws probeer dan maar klein beetje kopen..... :P
Door Ine
#452599
Lever laxeert idd.!
Als je weet, dat ze met kalfsbot wat moeite krijgt, geef je Mien gewoon wat lever extra.
Door Borke
#452639
Als ik vleesbotten geef waar verhoudingsgewijs veel bot aan zit dan geef ik er groentemix, lever of pens bij.
Komt hier niet veel voor overigens, daar ik tegenwoordig botten met veel vlees eraan heb, meer vlees dan bot en het hele probleem van een piepende persende hond is voorbij ;D
Door bowie
#453231
Geef hier pens dat wil nog weleens helpen met harde ontlasting .
Door Daisy75
#453276
Lever of pens met eieren. of wat extra olie

En die sprot weggooien is wel zonde, misschien woont er iemand bij je in de buurt die er wel interesse in heeft?
Door Lizzy
#453281
Is het niet een te kaal bot? Misschien moet je meer grote brokken vlees erbij geven en het bot eerder wegnemen.
Door Dtje
#453288
Lizzy schreef: Is het niet een te kaal bot? Misschien moet je meer grote brokken vlees erbij geven en het bot eerder wegnemen.
Nee het is zeker niet te kaal het nl meer vlees dan bot :D
Door Lizzy
#453289
Mien schreef: Nee het is zeker niet te kaal het nl meer vlees dan bot :D
OK, dat is mooi :D! Toch gek dat ze er dan zo lastig van moet poepen... Is het een erg groot bot? Misschien dat het helpt om haar voor het bot wat stukken pens + een stukje lever te geven.
Door Dtje
#453756
Lizzy schreef: OK, dat is mooi :D! Toch gek dat ze er dan zo lastig van moet poepen... Is het een erg groot bot? Misschien dat het helpt om haar voor het bot wat stukken pens + een stukje lever te geven.

Het zijn niet hele grote botten. Maar ik ga haar nu de maaltijd direct ervoor en erna iid lever e.d. geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door