Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#451836
hoi, onze didot eet al vanaf 6 weken cb. nu ben ik de laatste maanden 2 a 3 keer per week gaan barfen.
omdat hij nogal mager is ben ik wat zalmolie erbij gaan mixen.
Hij verteert alles prima maar heeft nu bijna heel z'n vacht verhaard......(kale neet dus ;))
Is dit misschien nog ontgiften??
Lijkt me sterk, kan het ook zijn puppenvacht zijn die in eens loslaat?? ???
Door willieD
#451842
zalmolie om dikker te worden????
gewoon wat meer eten geven en geen toevoegingen ;)
Door pallas
#451843
willieD schreef: zalmolie om dikker te worden????
gewoon wat meer eten geven en geen toevoegingen ;)
Hij krijgt al meer te eten, maar dit is nog wat extra. (zijn natuurlijk ook geen grote hoeveelheden hoor)
Door pallas
#451846
Lizzy schreef: Wat voor hond heb je eigenlijk? En hoe oud is hij nu?

Didot is een border collie en nu 10 maanden oud.
Door Lizzy
#451850
Aangezien hij al vanaf 6 weken vers eet, kan ik me niet voorstellen dat hij aan het ontgiften is hoor. Maar je hebt dus 2 problemen, begrijp ik dat goed? Een is dat hij te mager is en twee is dat hij verhaard?

Ik ben het met WillieD eens dat zalmolie geen zin heeft om dikker te worden. Meer eten en misschien wat vettere vleessoorten helpt beter.

En qua verharen; is dat begonnen sinds je vaker zelf samenstelt of sinds je zalmolie toevoegt? (is me niet duidelijk uit je verhaal).
Door pallas
#451852
vaker samenstellen is gelijk opgegaan met het geven van zalmolie.
Voor het verharen was zijn vacht ook wat droog.van daar ook de olie erbij (veel vis eten ze hier nog niet)
Ik vindt wel dat zijn vacht wat beter aanvoelt, ondanks dat hij nu wel erg kort in het haar steekt ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#451863
Sommige honden laten inderdaad ineens de pupenvacht vallen dus dat kan, het kan ook zijn dat je hond genetisch gezien geen volle vacht heeft en dat inderdaad na het verliezen van de puppyvacht de vacht gewoon de helft minder is.

Heeft je hond geen wormen (is ook een mogelijkheid)
Door pallas
#451864
sylvia schreef: Sommige honden laten inderdaad ineens de pupenvacht vallen dus dat kan, het kan ook zijn dat je hond genetisch gezien geen volle vacht heeft en dat inderdaad na het verliezen van de puppyvacht de vacht gewoon de helft minder is.

Heeft je hond geen wormen (is ook een mogelijkheid)
Heb ik ook al gedacht....
Ik ben er niet voor om er vaak wormentabletten te geven, maar ze hebben allebei toch nog maar een kuurtje gehad ( drie weken terug) geen worm te bekennen ......
ik had het kunnen weten... weer voor niks die chemische
rotzooi gegeven. :(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door