Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bullekes
#451660
Pebbles heeft goede poep maar onze gizmo heeft nu dus eigenlijk al een week afwisselende poep de enne keer wat dikker en de andere keer spuitpoep erg dun dus... . Is dat nog omdat ze moeten wennen dat ze nu helemaal vers krijgen of omdat de samenstelling van mijn menu niet helemaal kompleet is nog.. Ik heb hertvlees, struisvlees, orgaanvlees, rundvlees maar heb nog geen botvlees en goede vis aan kunnen komen. Ga vrijdag naar de markt voor kipvleugels en ga na de kerst bij de visboer kijken naar vis... Ohja ze krijgen ook nog groente en verder smuldier kip en smuldier compleet...
Door Tineke *
#451670
Het kan nog van het ontgiften zijn hoor,dat duurt soms wel een paar weken.Die van mij hadden ook nog eens een paar dagen soepogen.

Tineke
Door Lizzy
#451717
Bullekes schreef: Pebbles heeft goede poep maar onze gizmo heeft nu dus eigenlijk al een week afwisselende poep de enne keer wat dikker en de andere keer spuitpoep erg dun dus... . Is dat nog omdat ze moeten wennen dat ze nu helemaal vers krijgen of omdat de samenstelling van mijn menu niet helemaal kompleet is nog.. Ik heb hertvlees, struisvlees, orgaanvlees, rundvlees maar heb nog geen botvlees en goede vis aan kunnen komen. Ga vrijdag naar de markt voor kipvleugels en ga na de kerst bij de visboer kijken naar vis... Ohja ze krijgen ook nog groente en verder smuldier kip en smuldier compleet...

Het kan zijn dat ze dunne ontlasting heeft doordat je vrij veel spier en orgaan voert en nauwelijks bot (daar zou ik wel rap verandering in brengen). Het kan ook zijn dat ze een virusje heeft. Het heerst als de pieter! Heb je wat Okugest in huis? Dat zou ik dan geven.
Door Bullekes
#451812
Wat is Okugest???? Ik ga na de kerst ook naar de winkel voor botvlees maar kon het tot nu toe niet vinden... Ik ga kippenvleugels halen eendennekken wilde ze niet en kippennekkken kan ik niet vinden en daarom begin ik met kippenvleugels... Maar tja het is kerst en het lag niet in de schappen :( Dus hoop na kerst het wel te vinden...
Door jeanne
#452355
Bes moet altijd dun poepen na een flinke maaltijd hart.
Ook van de pens van smuldier kwam ze aan de dunne.
Nu geef ik de honden op de dag dat ze hart krijgen, ook een flink bot.
Door roefus
#452413
Orgaanvlees en vooral pens geven zachte ontlasting.
Daar is de ene hond gevoeliger voor dan de andere (zoals blijkbaar bij jou).
Als je niet aan die kippennekken kunt komen, dan vind je vast die vleugels, ruggetjes of poten.
Denk dat er gewoon toch wat 'bot' bij moet.
Ook weer niet TEveel, want dat gaf hier ándere problemen........
Waardoor ik weer wat extra pens gaf.....dag erna: diarree.
Het IS wat.........
Door tvs
#452419
roefus schreef: Orgaanvlees en vooral pens geven zachte ontlasting.
Daar is de ene hond gevoeliger voor dan de andere (zoals blijkbaar bij jou).
Als je niet aan die kippennekken kunt komen, dan vind je vast die vleugels, ruggetjes of poten.
Denk dat er gewoon toch wat 'bot' bij moet.
Ook weer niet TEveel, want dat gaf hier ándere problemen........
Waardoor ik weer wat extra pens gaf.....dag erna: diarree.
Het IS wat.........
juist pens kun je goed geven wanneer de boel wat in de war is, beste vuile pens, wanneer de pens goed is, geen probleem.
ander orgaanvlees werkt wat laxerend
Door roefus
#452422
tja.....heb ik andere ervaringen mee........
wanneer is de pens precies goed???
Door judith1967
#452875
Ik geef vaak na een maaltijd met hart,kippelevertjes,maagjes altijd kippenekken of karkassen als toetje.
Ik geef het ook weleens na de schapepens,maar hier nog nooit diarree.
Door Bullekes
#456837
Bullekes schreef: Wat is Okugest???? Ik ga na de kerst ook naar de winkel voor botvlees maar kon het tot nu toe niet vinden... Ik ga kippenvleugels halen eendennekken wilde ze niet en kippennekkken kan ik niet vinden en daarom begin ik met kippenvleugels... Maar tja het is kerst en het lag niet in de schappen :( Dus hoop na kerst het wel te vinden...
JOEHOE nog maals mijn vraga wat is okugest???????????
Door Bullekes
#456853
Truus schreef: Joehoeeeeeee terug ;D.

Okugest is van VSM en te verkrijgen bij de apotheek of reformzaak.

Lees er hier meer over ;)
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 75;start=0
Joehoeeeeeeeeeeeeee thanks ;D Het het doorgelezen!! Ga efkes zoeken bij de drogist
gaat dat per gewicht of hoe kijken jullie als jullie iets geven heb nog geen verpakking gelezen dus ben misscien te snel met vragen :)
Door Jojo
#456938
Bullekes schreef: Joehoeeeeeeeeeeeeee thanks ;D Het het doorgelezen!! Ga efkes zoeken bij de drogist
gaat dat per gewicht of hoe kijken jullie als jullie iets geven heb nog geen verpakking gelezen dus ben misscien te snel met vragen :)
Hihi, nee je bent niet te snel met vragen hoor, er staat ook geen aanbevolen hoeveelheid voor hondjes op ;)
Ik houd gewoon de kinderdosering aan bij homeopathie, ik geloof dat ik 3 maal daags 1 pilletje okugest geef als het nodig is, maar ik heb dan ook een minibull hè ;)
Door Bullekes
#457198
ja en ik een super bull hihiih ;D Hij weegt nu 14.7
Laatst gewijzigd door Bullekes op ma 02 jan 2006, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Carnibest
#458922
Hoi,

Weet niet of je een leverancier van CB in de buurt hebt, maar als ze alles leveren, dan kan die ook aan kippennekken komen. Even de vraag of ze een standaard pakket aanbieden of bereidt zijn om ook zulke dingen te leveren.

Groet,
Mickey's baasje ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door