Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door - Judith -
#450858
Ben net naar Mill geweest, en nu ligt er een half natuurhistorisch museum in mijn vriezer... Tsja, zo voelt het wel een beetje als je met zo'n struisvogelkarkas onder je arm het pand verlaat. Ik vroeg nog aan Ger toen ik thuis kwam: 'Heb je lijm? Want dan kun je 'm weer in elkaar zetten.' ;D ;D.

De struisnekken zijn ook een hele ervaring overigens. Enorm lang maar ze wegen niks. Ook een beetje onhandig qua efficiënt inpakken van de vriezer, maar je moet er natuurlijk iets voor over hebben...

En verder heb ik prachtige hertenribben en herten-, en struisspiervlees. Ik ben erg benieuwd hoe de dame en heer het vinden...

Heb ook erg genoten tijdens het ophalen van het spul. Gelijk met mij kwam er een keurig echtpaar binnen dat drie fazantjes voor de kerst kwam halen. Toen Branko met al die kratten en dozen voor mij kwam aanzetten, wilden ze natuurlijk wel even weten wat ik daar mee ging doen.... Dus, en dat was wel mijn finest moment, zeg ik (natuurlijk zo achteloos mogelijk 8)): 'Oh, da's voor de honden.' Mevrouw kon acuut aan de zuurstof ;D ;D ;D ;D ;D. En vervolgens keek ze me aan alsof ik met een loeierd van een slagersmes in mijn binnenzak stond. Mijn dag was weer helemaal OK!!!
Door mutsie
#450908
:D :D :D Gelukkig ben je niet aangehouden onderweg.

pff. voor de honden.....ze verdenken je gelijk dat je een soort ''bonecollector'' bent of zo.

Karin


hmm. moet daar toch ook eens heen, maar dat karkas hmm, tsja, Ik zie me dat al mijn huis binnen slepen.
Door Lizzy
#450956
Ik kan alleen maar onder mijn buro schieten van de lach. Als ik bij gekomen ben, kom ik er wel weer onderuit ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Door Tarek
#450963
Judith van Sam schreef: zeg ik (natuurlijk zo achteloos mogelijk 8)): 'Oh, da's voor de honden.' Mevrouw kon acuut aan de zuurstof ;D ;D ;D ;D ;D. En vervolgens keek ze me aan alsof ik met een loeierd van een slagersmes in mijn binnenzak stond. Mijn dag was weer helemaal OK!!!
;D ;D ;D ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#450967
Juutttt is ben ook wel benieuwd naar de hertenribben. Ik kan namelijk morgen in Geesteren 4 :o :o :o kratten botten en vlees halen.
Door judith1967
#450981
Judith van Sam schreef: Ben net naar Mill geweest, en nu ligt er een half natuurhistorisch museum in mijn vriezer... Tsja, zo voelt het wel een beetje als je met zo'n struisvogelkarkas onder je arm het pand verlaat. Ik vroeg nog aan Ger toen ik thuis kwam: 'Heb je lijm? Want dan kun je 'm weer in elkaar zetten.' ;D ;D.

De struisnekken zijn ook een hele ervaring overigens. Enorm lang maar ze wegen niks. Ook een beetje onhandig qua efficiënt inpakken van de vriezer, maar je moet er natuurlijk iets voor over hebben...

En verder heb ik prachtige hertenribben en herten-, en struisspiervlees. Ik ben erg benieuwd hoe de dame en heer het vinden...


Nou jouw honden hebben een lekker kerstmaal ;)


Heb ook erg genoten tijdens het ophalen van het spul. Gelijk met mij kwam er een keurig echtpaar binnen dat drie fazantjes voor de kerst kwam halen. Toen Branko met al die kratten en dozen voor mij kwam aanzetten, wilden ze natuurlijk wel even weten wat ik daar mee ging doen.... Dus, en dat was wel mijn finest moment, zeg ik (natuurlijk zo achteloos mogelijk 8)): 'Oh, da's voor de honden.' Mevrouw kon acuut aan de zuurstof ;D ;D ;D ;D ;D. En vervolgens keek ze me aan alsof ik met een loeierd van een slagersmes in mijn binnenzak stond. Mijn dag was weer helemaal OK!!!
:D :D :D :D :D :DZie het al helemaal voor mij,echt schitterend
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#451031
Pauline schreef: Juutttt is ben ook wel benieuwd naar de hertenribben. Ik kan namelijk morgen in Geesteren 4 :o :o :o kratten botten en vlees halen.
Nou die zien er ook fantastisch uit!! Ik heb een doos van 8 kilo meegekregen (nou ja, gekocht dan he ::)) en de ribbenkastjes wegen ongeveer 550 gram per stuk. Lekker van die botjes met vlees ertussen. Zien er een beetje uit als een panfluit ;D ;D.

Maarre, de teckelmeneren eten dus tot diep in augustus kerstdiners??!!! :D. Gaaf man.

Oh ja, ik heb nog gevraagd of we het hele jaar door in Mill terecht kunnen. Niet voor alles, maar voor het gekweekte spul (hert, struistiepjes) kun je gewoon blijven bellen. En ze hebben ook nog een voorraadje in de vriescel gegooid waar we met zijn allen wel een tijdje mee vooruit kunnen.

BTW, het was wel iets verder dan ik dacht... 135 km heen en hetzelfde weer terug (gek he...). Maar toch in drie uur uit en thuis, en ik heb geen geflits gezien onderweg 8) 8)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#451037
Ben jij via Duitsland gegaan? Als ik in Eibergen woonde zou ik via 's Heerenberg zijn gegaan en bij Kleef de grens weer over.
Door Bullekes
#451664
Judith van Sam schreef: Nee, ik ben via A12, A50 en A73 gegaan. Gelukkig waren er vandaag geen files :).
had je hier nog kopje koffie kunnen komen halen ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door