Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mutsie
#451588
Ja, sorry hoor, daar ben ik weer met mijn oogjes(van de zalmkop)

Was bij de viskraam voor sardientjes, lagen daar dus die zalmkoppen mij aan te staren....
Kan er nog steeds niet toe komen om deze te kopen.
Die ogen :o. Hoe eten jullie hond dit? In de keuken of gaan ze ermee slepen.
Is de graat niet veel te hard.
(ik had laatst nl. een stukje gelezen over ''hoe snijd ik een glibberige zalmkop in stukken zonder dat z'n oog eruit vliegt...)

Niet duur € 0,50 per stuk. Ze hadden ook afsnijdsels, ook € 0,50/kg (doemijdiemaar). Bij de volgende kraam waren die € 3,00 de kilo....

Karin
Door Bullekes
#451662
hier willen ze helaas neit aan de zalmkop dus kan je geen goede raad geven. heb zelfs geprobeerd in stukken te haken maar dat was geen succes ging bijna over mijn nek :-X
Door Sofie
#452301
Lady is verzot op zalmkop...
Hier geef ik dit altijd buiten of in de berging. Ik doe haar halsband af en bind de oren samen... ;D
Ik geef echter wel geen hele zalmkop;slechts een halve. Ik snij ze in de helft door (dus tussen de 2 ogen in)
Tja hoe doe ik dat: met een snoeischaar en scherp mes.

Het bot is voor Lady blijkbaar een makkie: ze bijt er zo door.
Dit is de zalmkop na de "vechtpartij" ::)
Afbeelding

Hehe ik zie net die handschoentjes daar liggen...in het begin was ik nogal vies van de zalm...daarom diende die dus...
Maar helaas glibberde het nog even hard.
Nu gebruik ik een servet zodat de kop niet wegglijdt (ik raad je aan dat ook te doen want anders krijg je een zalmkop in je armen... ;D)
En die gewone schaar en dat mesje hielp ook niet....ik geraakte der echt niet door...
Laatst gewijzigd door Sofie op ma 26 dec 2005, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
#452352
aaaaaaa hier hebben ze eergister die zalmkop gegeten, ik had 'm ook zo doormidden geknipt!
ze hebben er trouwens heerlijk van gesmuld.
Laatst gewijzigd door jeanne op ma 26 dec 2005, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
#452368
trouwens, Jan vond de honden na de zalmkop vreselijk meuren. Hij vond het nog viezer dan een pensmaaltijd ;D
Ze mochten dus niet bij hem op de bank, flauw hoor ::)
Door Ster
#452455
jeanne schreef: trouwens, Jan vond de honden na de zalmkop vreselijk meuren. Hij vond het nog viezer dan een pensmaaltijd ;D
Ze mochten dus niet bij hem op de bank, flauw hoor ::)
;D Daarom snijd ik als Boef vis krijgt zo'n kop dus echt in heel kleine stukken. Een flink gehannis, dat wel, en ja, de ogen kom ik dan natuurlijk ook tegen, maar het went en tegenwoordig heb ik een mooi bijltje! Dan slobbert hij het makkelijk weg en zitten niet zijn hele kop en poten onder. Vlees en botten krijgt hij wel grote stukken, maar die zalm ... die krijgt hij ver weg buiten op het balkon als papje ;D
Door *wendy*
#452461
vd week hier ook voor het eerst gegeven ;D
Iedere hond 1 kop..........de oudste vond het verschrikkelijk dus die heb ik weg kunnen gooien ::) waarschijnlijk wilde hij hem bewaren voor dagen later, maar ja dat kan helaas niet met 2 honden in huis ;)
De kleinste heeft ermee liggen gooien en smijten om hem vervolgens helemaal incl oogies op te eten ;D

jammer dat Boy hem niet lust want die dingen heb ik gratis hier :D
Door James
#457996
Ik heb een grote stapel goedkope badlakens daarvoor. Voor de zalmkoppen doe ik 2 badlakkens dubbel over hun eigen kussens heen en dan gaan ze hun gang maar. Ze blijven dan netjes op hun plekje liggen. Zo niet dan zorg ik daar wel voor. ;D De 2 grote krijgen een hele zalmkop van bijna een half kilo. De kleintjes eten het inmiddels ook, maar alleen als ik het door de vleesmolen heb gehaald en vermengd heb met het groentehapje.
Door de vleesmolen is een hele klus, maar ik ben toch wel heel blij dat ze het eten...
Door daydo
#458040
Daydo lustte het ook niet of beter hij weet niet hoe er aan te beginnen. Eerst op zijn geheel de zalmkop gegeven veel gelik,maar daar bleef het bij. Dan maar in stukken gehakt,weer niets derde keer goede keer. Stukken nog wat kleiner gehakt en in de keukenrobot gedaan, dat ging goed. Volgende keer weer de stukken proberen, we zien wel. Misschien moet hij het gewoon nog leren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door